Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@14:43:00 GMT

سخنگوی دولت: دولت با تخصیص قیر رایگان مخالف است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۶۰۲۵

خرداد: سخنگوی دولت گفت: ما با تخصیص قیر رایگان مخالفیم، زیرا هیچ منبع مالی برای این‌گونه طرح‌ها وجود ندارد.
به گزارش خرداد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی که امروز (شنبه، ۱۱ مردادماه) به‌صورت مکتوب به برخی پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد، درباره طرح قیر رایگان و نظر دولت در این باره گفت: دولت با تخصیص قیر رایگان مخالف است، زیرا هیچ منبع مالی برای این‌گونه طرح‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مجلس بخواهد با تکلیف به وزارت نفت، یا پالایشگاه‌ها قیر رایگان تأمین کنند، در این صورت منابع مالی هدفمندی که باید صرف پرداخت یارانه‌های نقدی، خرید گندم تضمینی، حمایت از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و معلولان و تولید شود، کاهش خواهد یافت که این موضوع به مصلحت نیست و دولت با آن مخالف خواهد بود.
وی افزود: تجربه‌ای گذشته نشان داد که دادن قیر رایگان سبب فساد و نبود شفافیت شده است و نتیجه چندانی عاید توسعه کشور نکرده است، به همین دلیل شورای نگهبان همواره بر این موضوع حساسیت نشان داد و هنگام بررسی بودجه سال ۱۳۹۹ نیز بر آن ایراد گرفت و ناگزیر به حذف آن شد.
سخنگوی دولت ادامه داد: بودجه حاوی ارقام کمّی و تعیین دقیق منابع و مصارف است و نوشتن، یا اصلاح بودجه با مقادیری مانند کیلو و تن و بدون تعیین منابع و مصارف آن در عمل قابلیت اجرا نخواهد داشت.
ربیعی تصریح کرد: دولت با اصلاح بودجه و متمم آن در شرایط فعلی موافق نیست و معتقد است تأمین قیر برای پروژه‌های عمرانی با سازوکار کنونی بودجه امکان‌پذیر است و نیازی به اصلاح بودجه نیست. علاوه بر این، تجارب و مطالعات نشان می‌دهد بخشی از بروز فساد، ناشی از سیاست‌هایی است که گاه از سر دلسوزی اتخاذ می‌شود. به این‌گونه موارد سیاست‌های فسادزا می‌گویند که بخشی از فساد ساختاری را تشکیل می‌دهند.
سخنگوی دولت عنوان کرد: مبارزه با فساد اگر به مبارزه با مفسد خلاصه شود، هیچ‌گاه مسئله فساد را حل نخواهد کرد. سیاست‌ها و تصمیم‌های رانت‌زا همواره می‌تواند فسادزا باشد. برچسب ها: سخنگوی دولت ، قیر رایگان

منبع: خرداد

کلیدواژه: سخنگوی دولت قیر رایگان سخنگوی دولت قیر رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این جلسه برنامه ریزی‌های لازم جهت تخصیص بودجه طرح و پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب انجام تا مقدمات امکان تخصیص بودجه از طریق سازمان برنامه و بودجه استان فراهم شود.  در این جلسه همچنین مصوبات سفر ریاست جمهوری و مصوباتی که با دستور مقام عالی استان جهت اجرا به شرکت آب و فاضلاب استان تکلیف شده اند نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا