Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی در مزارع استان گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح 5 هزار و 66 هکتار از اراضی زراعی زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

 علی عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از 253 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول که در ارقام مختلف مانند سان‌ست، کیمیا، سما،پارس،8320  متین، فورمونت، لونا، سوپر لونا، اناری و شیمیایی کشت شده ، برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید این محصول در استان 16درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: 45 تا 50 درصد این محصول در داخل استان به اشکال مختلف اعم از تازه خوری و فرآوری شده مصرف می‌شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ارومیه، میاندوآب ،شاهیندژ و بوکان  بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: گوجه فرنگی در استان به صورت رب و سس بیشتر مصرف می‌شود و کار عمل آوری آن در کارخانه‌های داخل استان و یا به صورت خانگی انجام می‌شود.

عیدی تصریح کرد: متوسط عملکرد در هکتار این محصول 50 تن است که علاوه بر تامین نیاز مردم داخل استان، مازاد محصول تولید شده به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف این محصول در استان 50 کیلوگرم است، یادآور شد: 60 هزار تن از گوجه فرنگی تولید شده در استان به صورت تازه خوری مصرف و بقیه توسط کارخانه‌های تبدیلی خریداری می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: به علت بالا بودن قیمت این محصول در سال گذشته در کشاورزان رغبت به کشت  افزایش یافته است و به همین علت سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم تولیدی در آذربایجان‌غربی است که علاوه بر مصرف داخلی به صورت تازه خوری پس از فرآوری در کارخانجات آذربایجان‌غربی به صورت رب و سس به خارج از استان و حتی کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان نیز صادر  و نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی گوجه فرنگی کشاورزی جهاد آذربایجان غربی گوجه فرنگی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه طبق توافق با اداره کل تعاون به متقاضیان واگذار شد.

سید محسن حمزه‌لو در این رابطه اظهار داشت: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

وی ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد هفت هزار خانوار از اعضای آن حل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی در اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استاندارد‌های شهرسازی و توسعه زیرساخت‌های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم