Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و مسئولان نسبت به فضاسازی‌های انجام شده در خصوص وقف کوه دماوند موضع گیری‌های خوبی انجام داده اند، گفت: وظیفه حاکمیت است که از میراث عمومی و اسناد هویتی کشور همواره حراست کند.

اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز (شنبه) در جلسه مربوط به موضوع وقف کوه دماوند تصریح کرد: هم مسئولان و هم افکار عمومی به درستی نسبت به هر گونه آسیب و دخل و تصرفی در منابع طبیعی و میراث ملی کشور حساسیت دارند و باید اقدامات موثر نسبت به رفع دغدغه‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانگیری با اشاره به حساسیت افکار عمومی نسبت به کوه دماوند به عنوان نماد هویت ملی گفت: خوشبختانه دیدگاه‌ها ونظرات امام‌خمینی (ره) و رهبرمعظم‌انقلاب و قانون اساسی و قوانین عادی کشور در خصوص وقف، انفال و محیط زیست روشن، شفاف و دقیق است و هیچ ابهامی در این ارتباط وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و مسئولان نسبت به فضاسازی‌های انجام شده در خصوص وقف کوه دماوند موضع گیری‌های خوبی انجام داده اند گفت: دولت همواره تمام تلاش خود را در جهت صیانت از میراث ملی و منابع طبیعی به کار بسته و درباره کوه دماوند نیز از هیچ اقدامی برای رفع دغدغه و نگرانی مردم فروگذار نخواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به هماهنگی همه دستگاه‌های کشور از نظر قانونی و اجرایی برای حفظ دماوند به عنوان میراث ملی کشور و انفال گفت: وظیفه حاکمیت است که از میراث عمومی و اسناد هویتی کشور همواره حراست کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین به جایگاه و اهمیت وقف در کشور پرداخت و با تأکید بر اینکه در هیچ کشوری موضوع وقف، کار خیر و احسان به همنوعان مانند ایران ارزشمند نیست، گفت: دشمنان کشور تلاش دارند تا از هر موضوعی برای القاء فاصله میان مردم و حاکمیت سوء استفاده کنند، بنابراین ضرورت دارد با اطلاع رسانی دقیق و شفاف با جریانی که به دنبال از بین بردن اعتماد میان مردم و مسئولان است با جدیت مقابله کرد و به افکار عمومی اطمینان داد که حاکمیت مدافع میراث فرهنگی و نماد‌های هویتی ایرانیان است.

در این جلسه که وزرای دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون حقوقی رییس جمهور و استاندار تهران نیز حضور داشتند، روسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صراحت تأکید کردند که کلیه اراضی محدوده کوه دماوند به عنوان انفال و به نام سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور است و مردم نباید نسبت به این مسأله دغدغه و نگرانی داشته باشند.

همچنین در این جلسه پیرامون مسائل مرتبط با اراضی منابع طبیعی و اوقاف در منطقه «آق مشهد» بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید تا روسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی با تفکیک اراضی انفال از اوقاف در این باره تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند و نتیجه برای آگاهی عموم مردم ایران اطلاع رسانی نمایند.


منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، جهانگیری ، وقف دماوند سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جهانگیری وقف دماوند منابع طبیعی منابع طبیعی کوه دماوند رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹ تن چوب قاچاق در ماسال

سرهنگ "مرتضی ترازی" با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است اظهار داشت: از بین رفتن منابع طبیعی ضرر جبران‌ناپذیری را به محیط زندگی وارد می‌کند.

 فرمانده انتظامی ماسال در ادامه افزود: ماموران انتظامی به منظور مقابله با قاچاق، حین گشت‌زنی به دو دستگاه خودرو وانت نیسان که در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی بودند، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ماسال از کشف ۹ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودرو‌ها خبر داد و گفت: در این راستا متهم ۲۱ و ۴۲ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده ۹۴۰ میلیون ریال برآورد کردند اذعان داشت: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال تحویل داده شد.
سرهنگ ترازی در پایان به عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق چوب اشاره کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • کشف ۹ تن چوب قاچاق در ماسال