Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@10:07:22 GMT

خریداران چشم انتظار کاهش قیمت خودرو

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۶۷۹۱

ساعت 24 - بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از بازار خودروی پایتخت، رشد حداقل چهار میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی را در مقایسه با دو هفته پیش نشان می‌دهد، آماری که حکایت از آشفتگی بیش از پیش این بازار دارد، ضمن اینکه خریداران در شرایط رکودی، چشم انتظار کاهش نرخ ها هستند.

به گزارش ایرنا، امروز (شنبه) در گروه سایپا و در مقایسه با دو هفته پیش، قیمت هر دستگاه خودروی پراید ۱۱۱ از ۸۹ به ۹۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ هم از ۷۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ به ۸۱ میلیون تومان، وانت پراید از ۸۱ به ۹۱ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار از ۹۲ به ۹۶ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۱۰۲ به ۱۰۷.۵ میلیون تومان، ساینا از ۱۰۳ به ۱۰۸ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ساده از ۱۱۳ به ۱۲۳ میلیون تومان و کوئیک.آر (دو رنگ) ۱۲۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.هر چند بررسی روند قیمت‌ها شیب ملایم رشد را نشان می‌دهد، اما همچون هفته‌های گذشته بازار در رکود کامل بوده و خرید و فروش‌ها به حداقل رسیده است.

علاوه براین در گروه ایران‌خودرو و در مقایسه با دو هفته پیش، هر دستگاه سمند ال.ایکس از ۱۳۶ به ۱۴۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس از ۱۳۰ به ۱۳۹ میلیون تومان، پژو پارس ۱۷۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۵۱ به ۱۶۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۷۸ به ۱۹۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی‌هشت از ۱۷۹ به ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای سفید رنگ ۲۲۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای مشکی از ۲۲۹ به ۲۳۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۲۹۰ به ۲۹۸ میلیون تومان، همچنین دنا و دنا پلاس به ترتیب ۲۱۲ و ۲۶۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

کارشناسان از نوسان ارز به عنوان یکی از عوامل بی‌ثباتی در این بازار یاد می‌کنند، بطوری که دارندگان خودرو از ترس ضرر نسبت به فروش اقدام نمی‌کنند و خریداران نیز خریدی انجام نمی‌دهند، در عین حال بررسی بازار همچنین حاکی از افزایش یافتن فاصله قیمتی درب کارخانه و بازار است.

«سعید موتمنی»، ‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: روزها و هفته‌های گذشته، اجازه یافتن خودروسازان داخلی و مونتاژکاران به افزایش قیمت‌ها، اثر روانی بر بازار داشته است.وی عرضه ناکافی خودرو را به عنوان یکی از دلایل رشد بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها یاد می‌کند و معتقد است: چنانچه خودرو به اندازه کافی تولید و روانه بازار شود، بازار راه خودش را پیدا می‌کند.

موتمنی افزود: سال‌های گذشته خودروسازان نتوانستند به اندازه کافی خودرو تولید و به بازار عرضه کنند، بر این اساس از یک کالای مصرفی به سرمایه‌ای تبدیل شد، همچنین مداومت نداشتن در عرضه خودرو سبب شد تا بازار نتواند در مسیر درست خود حرکت کند.بررسی بازار، همچنین رشدهای بیش از ۲۰ میلیون تومانی در مدت دو هفته در بازار خودروهای مونتاژی را نشان می دهد، هر دستگاه هایما اس۷ با رشد ۳۰ میلیون تومانی به ۵۶۰ میلیون تومان، جک اس۵ با رشد ۴۵ میلیون تومانی به ۵۵۵ میلیون تومان، سراتو با رشد ۵۵ میلیون تومانی به ۶۲۵ میلیون تومان، چانگان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به ۳۶۰ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ با رشد ۴۵ میلیون تومانی به ۷۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: میلیون تومانی میلیون تومان دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۱ میلیون تومانی قیمت پژوپارس در فروردین ماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید خودرو هونگچی H۵ اعلام شد

قیمت اسفندماه ۱۴۰۲ این محصول ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود که با دریافت مجوز قیمت جدید این خودرو۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227516 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • افزایش ۱۵۱ میلیون تومانی قیمت پژوپارس در فروردین ماه
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار