Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@15:18:36 GMT

استفاده کاری از واتس اپ در ترکیه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۶۹۲۰

دفتر تحول دیجیتال ریاست جمهوری ترکیه دستورالعملی را برای کاهش ریسکهای امنیتی در فناوریهای اطلاعات مورد استفاده توسط سازمانهای دولتی تدوین کرده است. در این دستورالعمل از مسئولان سازمانها خواسته شده است به جای پیام رسانهایی نظیر واتس‌اپ و تلگرام از اپلیکیشنهایی که در داخل کشور طراحی شده و تحت کنترل این سازمان قرار دارند یا سرورهای آنها برای ارتباطات درون سازمانی داخل ترکیه قرار دارند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندان بخش دولتی ترکیه برای ارتباطات شخصی آزادند از واتس‌اپ و تلگرم استفاده کنند.

در این دستورالعمل خواستار خودداری از استفاده از اپلیکیشنهای موبایلی برای مبادله اطلاعات و ارتباطات محرمانه شده اما برنامه هایی که توسط سازمانهای دولتی مجاز به طراحی برنامه های پیام رسان رمزنگاری شده، طراحی شده اند شامل این ممنوعیت نمی شوند. این دستورالعمل همچنین حاوی لیست سیاه و لیست سفید از برنامه های غیرمناسب و مناسب برای ارتباطات است.

دفتر تحول دیجیتال ریاست جمهوری ترکیه همچنین خواستار تحلیل امنیتی چند لایه ای برای ایمیلهایی شد که از منابع خارجی دریافت می شوند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دیلی صباح، مدیر دفتر تحول دیجیتال ریاست جمهوری ترکیه اظهار کرد که این دستورالعمل پس از حدود یک سال زمان و بررسی نظرات ۲۶۶۰ کارشناس تدوین شده است./ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واتساپ واتس آپ ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد

اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد و این مجلس قصد دارد یک بسته حمایتی از اسرائیل را خارج از برنامه به رای گیری بگذارد.

به گزارش مشرق، رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که بعد از حمله هوایی ایران علیه اسرائیل درخواستهای دو حزبی جدید برای تصویب بسته کمکهای خارجی به اسرائیل افزایش یافته و مجلس نمایندگان هفته آینده(میلادی) درباره آن رای گیری خواهد کرد.

این اعلامیه از سوی «استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و پس از حمله هوایی گسترده جمهوری اسلامی ایران به سرزمینهای اشغالی منتشر شده است.

اسکالیس در این بیانیه گفته: «با توجه به حمله غیرقابل توجیه ایران به اسرائیل، مجلس نمایندگان هفته آینده از برنامه عادی اعلام‌شده قبلی خود خارج می‌شود تا به جای آن قانون مربوط به حمایتهای مالی از اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد..»

در این بیانیه مشخص نکرده است که منظور کدام طرح پیشنهادی درباره حمایت خارجی از اسرائیل است چرا که بسته پیشنهادی قبلی که حمایت مالی همزمان از اسرائیل و اوکراین را خواستار شده در کنگره به بست خورده و فعلا رها شده است.

بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک مالی به اوکراین و اسرائیل در سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق مورد تصویب قرار گرفت اما این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور
  • تردز در این کشور ممنوع شد
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • نگاهی به هنر لعاب کاری در رادیو صبا
  • واتس‌اپ سن استفاده را به 13 سال کاهش داد
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد
  • دانلود فونت انگلیسی برای اینشات و پیکس آرت