Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، مجید باقری با بیان اینکه به تازگی ابهاماتی در خصوص امکانات و تجهیزات خودرو شاهین مطرح شده، افزود: خودرو شاهین با امکانات و تجهیزات متفاوت در چند تیپ تولید و عرضه خواهد شد و مشتریان محترم این خودرو می‌توانند با توجه به بودجه و سطح نیاز خود، تیپ مورد نظر شاهین را در زمان تکمیل‌ وجه با امکانات و تجهیزات موردنظر خود برای تحویل انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در گروه خودروسازی سایپا تولید انبوه این خودرو به زودی آغاز خواهد شد و تا ماههای آینده شاهد حضور این خودرو در خیابان‌ها خواهیم بود.

قائم مقام مدیرعامل سایپا افزود: خودرو شاهین در طرح های فروش اخیر محصولات سایپا با موعد تحویل دی، بهمن و اسفند۹۹عرضه شده بود و مشتریان محترم اطمینان داشته باشند که خودروهای خود را در زمان مقرر و حتی زودتر از موعد اعلام‌شده، تحویل خواهند گرفت.

در همین زمینه:

سایپا مشخصات تیپ‌های خودروی شاهین را اعلام کرد | جدول مشخصات کد خبر 536373 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی ماه‌های اخیر، تویوتا کرولا با دونسخه‌ی ۱/۲ لیتر توربو و ۱/۸ لیتر هیبرید، پیش‌فروش شده است. این خودروها همراه پیشرانه‌های ضعیف ۱۱۶ و ۱۰۱ اسب بخار، هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد تومان در بازار آزاد قیمت دارند. برای کرولا کراس هیبرید وارداتی نیز، ضمن توجه به نرخ دلار بالای ۶۰ هزار تومان، شرایط مشابه خواهد بود.

قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا از نظر تعداد تولید شناخته می‌شود. این گروه عظیم صنعتی، ظرفیت نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال دارد و تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح با استاندارد جهانی تولید می‌کند. آمار خیره‌کننده‌ی تویوتا، جای شکی باقی نمی‌گذارد که هر مدلی از این برند، شایسته‌ی بررسی است و باید به‌عنوان رقیبی برای دیگر خودروهای دنیا، مورد توجه قرار گیرد.

اولین کرولا سال ۱۹۶۶ تولید شد و حالا پرفروش‌ترین سری خودرو در تاریخ محسوب می‌شود. طی ۵۷ سال، ۱۲ نسل تویوتا کرولا به دست مصرف‌کنندگان رسیده است. برای مردم ما، کرولا نسل ششم و هفتم اوایل دهه ۷۰ خورشیدی عرضه شد. سپس نسل‌های نهم و دهم وارد کشور شدند تا خاطره خوب از یک محصول باکیفیت ژاپنی در ذهن ایرانی‌ها شکل گیرد.

فروش بسیار خوب کرولا در بازار جهانی، مدیران تویوتا را مجاب کرد برای کراس‌اور جدید خود، نام کرولا کراس را انتخاب کنند. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی مذکور، یک کراس‌اور کوتاه قد، کوچک‌تر از راو۴ است. از سال ۲۰۲۰ تا کنون، نسل اول کرولا کراس با تیراژ بالا در کشورهای ژاپن، تایلند، تایوان، برزیل، مالزی، چین، افریقای جنوبی، امریکا و حتی پاکستان مونتاژ می‌شود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا کرای کراس هیبرید

چراغ‌های باریک و کشیده با ابعاد بزرگ نسبت به کل بدنه، فرم یک خودروی ژاپنی را برای کرولا کراس شکل می‌دهد. این خودرو برای غالب کشورهای دنیا، محصول اقتصادی محسوب می‌شود و به همین دلیل، ادوات پلاستیکی سیاه در قسمت‌های مختلف دارد. نمای بیرونی کرولا کراس، یک تویوتا راو۴ اقتصادی با ابعاد کوچک را تداعی می‌کند.

جلوپنجره‌ی بزرگ و مشبک، در تمام مدل‌ها سیاه‌رنگ است. سپر هم از پلاستیک ساخته شده و مه‌شکن‌های کوچک ارزان‌قیمت را داخل خود جای می‌دهد. حجم‌دهی بدنه برای کاپوت جلو و طرفین نمای اصلی، نکته‌ی مثبت تویوتا کرولا کراس محسوب می‌شود. همچنین خط لبه‌ی کاپوت به خوبی تا جلوپنجره کشیده شده و فاقد زایده‌ی اضافی است.

در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی داخل گلگیر، قاب پنجره و زیر کاب، کاملا واضح هستند. حجم‌دهی بدنه قابل قبول به نظر می‌رسد و ابعاد این خودرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. کرولا کراس با رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ به رنگ سیاه یا نقره‌ای، همراه تایرهای ۲۲۵ میلی‌متر در غالب کشورهای دنیا وجود دارد.

از پشت، چراغ‌های باریک و کشیده الهام گرفته از تویوتا راو۴ برای کرولا کراس استفاده شده است. جایگاه مناسب پلاک، بال انتهای سقف، آنتن کوسه‌ای و خطوط گلگیر، نکات مثبت در طراحی عقب این خودرو هستند؛ هرچند که بخش بزرگی از سپر، پلاستیکی و ارزان قیمت است.

تویوتا کرولا کراس با طول ۴,۴۶۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۵ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۴۰ میلی‌متر وارد ایران خواهد شد. این خودرو، کمی بزرگ‌تر از چری X33 مدیران خودرو خواهد بود.

طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا کرای کراس هیبرید

نمایشگر لمسی و پوشش نرم باکیفیت در بخش میانی داشبورد، کرولا کراس را فراتر از یک خودروی اقتصادی ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. عدم استفاده از ترمز دستی اهرمی، دیگر نکته‌ی مثبت کابین است اما دسته‌ دنده‌ی بزرگ و سادگی کنسول بین صندلی، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

سیستم سرگرمی از مانیتور ۸ اینچ لمسی استفاده می‌کند و پنل پشت فرمان، ساده و عقربه‌ای است. بخش بالای داشبورد در مدل‌های مختلف، از خاکستری تیره تشکیل شده اما قسمت میانی به رنگ صندلی‌ها، سیاه، کرم روشن یا حتی قرمز است. فرمان کاملا گرد با ادوات پلاستیکی و پوشش چرم مصنوعی، حس یک خودروی کلاسیک ساخت تویوتا را تداعی می‌کند.

کرولا کراس در مدل‌های مختلف، صندلی‌های راحت و باکیفیت چرم دارد. این شرایط، برای تودری‌ها نیز دیده می‌شود. کرولا کراس به خوبی ۴ سرنشین بلند قد را داخل خود جای می‌دهد و فضای باورنکردنی ۶۸۰ لیتر برای صندوق عقب فراهم می‌کند. اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، حمل بار با حجم ۱۷۵۰ لیتر ممکن خواهد شد.

تجهیزات فنی و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید

براساس اطلاعات موجود ، کرولا کراس هیبرید وارداتی ۲۰۲۴ مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی همراه یک موتور برقی کمکی و گیربکس CVT اتوماتیک است. مجموع قدرت این مدل، ۱۹۶ اسب بخار با گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر خواهد بود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو احتمالا با سیستم محرک جلو وارد ایران خواهد شد اما در بازار جهانی، نسخه‌ی دو دیفرانسیل نیز دارد.

برای بازار ایران، احتمالا نسخه‌ی موجود در شرق آسیا انتخاب شده است. این نمونه تجهیزات فنی مشابه کرولا هیبرید سدان وارداتی دارد؛ اما قوی‌تر است. موتور ۱/۸ لیتر به کمک محرک برقی ۹۵ اسب بخار و گیربکس CVT اتوماتیک، مجموعا ۱۴۰ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل کرولا کراس، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.

نمونه‌های اولیه از تویوتا کرولا کراس در دو نسخه بنزینی و هیبرید جهت اخذ مجوزهای قانونی و استانداردهای لازم، وارد گمرکات کشور شده‌اند. این خودرو برای بازار ایران در کارخانه مشترک FAW- Toyota چین مونتاژ می‌شود، در نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که از طریق گیربکس اتوماتیک نوع CVT به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، حدود ۱۰ ثانیه پرآورد شده است.

تجهیزات احتمالی کرولا کراس بنزینی و هیبرید وارداتی شرکت “توسعه ارتباطات هما” در ایران:

رابط کاربری با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید ذوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه شارژر بی‌سیم اتصال بلوتوث همزمان با دو دستگاه امکان اتصال به اینترنت ۴G سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت خودکار هشدار خروج از خط ترمز خودکار اضطراری با فناوری شناسایی عابرپیاده کاهش شدت نوربالا خودکار سیستم حفظ خودرو در سربالایی (HCA) قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید در بازار جهانی و ایران

نسخه‌ی ۱۹۶ اسب بخار مشابه مدل بازار اروپا، آستانه قیمت ۲۹ هزار دلار دارد و قطعا برای اولین مالک که مستقیم خودرو را از واردکننده تحویل بگیرد، حدود ۳/۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. اگر محصول مونتاژ آسیا با قدرت ۱۴۰ تا ۱۵۰ اسب بخار و امکانات متعادل به بازار ایران برسد، آستانه قیمت ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار محتمل است و طبیعتا، رقم پرداختی مشتری دست اول شرکت “توسعه ارتباطات هما” حدود ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

باتوجه به اینکه دو مدل تویوتا کرولا سدان وارداتی در بازار ایران، هم‌اکنون ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، عجیب نیست که برای کراس‌اور تویوتا کرولا کراس همراه پیشرانه هیبرید، نزدیک به ۶ میلیارد تومان هزینه خرید بازار وجود داشته باشد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895927

دیگر خبرها

  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش ۲۰ میلیونی شاهین در یک روز
  • نسخه جدید خودروی محبوب مولتی‌میلیاردر‌های ایرانی + عکس
  • قیمت تولیدات سایپا در بازار +جدول
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت پراید در بازار
  • اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروهای سایپا !
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ وارداتی‌های سایپا گران شدند