Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر حق دوست معاون وزیر بهداشت ۱۱ مرداد با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اخبار مرتبط با کرونا در کشور پرداخت.

حق دوست با اشاره به اینکه استفاده از ماسک یکی از روش‌های کنترل بیماری است گفت: استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست بلکه باید از حضور در تجمعات پرهیز کرد به طوری که عدم رعایت پروتکل‌ها را در مترو‌ها پاساژ‌ها شاهدیم حتی اگر ماسک داشته باشیم ایجاد کننده اپیدمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ماسک زدن خطر بیماری را کاهش می‌دهد، اما میزان ابتلا را به صفر نمی‌رساند افزود: عزاداری و مراسم مذهبی ما مسلمانان ترکیبی از شعائر و شعور است و این دو باعث رشد و تعالی جان و روان انسان می‌شود، حفظ شعائر مهم است و جزء اصول محسوب می‌شود، باید در کنار آن حفظ سلامت که از واجبات است را مدنظر قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه پرهیز از ایجاد خطر برای دیگران واجبی است که خداوند بر آن تاکید فرموده است عنوان کرد: اکنون در شرایط خاص و حساسی به سر می‌بریم لذا باید به کنترل ویروس بپردازیم بنابراین باید حداقل امکان مراسم‌عزاداری سبک و با فاصله گذاری زیاد و به صورت مجازی برگزار شود.

حق دوست با اشاره به اینکه باید از طریق رادیو و تلویزیون مراسم ایام محرم و صفر را برگزار کنیم ادامه داد: در شرایط سالم و ایمن سال بعد این مراسم باشکوه مانند همیشه برگزار خواهد شد، سلامت مردم ایران برایمان بسیار مهم است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سلامت کنکوری‌ها برایمان حائز اهمیت است ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا بهترین هدیه را برای مردم که همانا سلامتی است را در تمامی امور در نظر می‌گیرد و همچنین برای نمایندگان مجلس سلامتی مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در خصوص برگزاری کنکور نباید تردید ایجاد شود

او با اشاره به اینکه سلامت روان و سلامت جسم هر دو به صورت توامان یک مسئله به حساب می‌آید افزود: وقتی حرف می‌زنیم باید سلامت را به صورت جامع ببینیم و نباید دچار استرس اضافه شویم، بنابراین داوطلبان و دانش‌آموزان مطمئن باشند که تمام تلاشمان را می‌کنیم که در سالم‌ترین مکان و شرایط کنکور برگزار شود.

حق‌دوست با اشاره به اینکه با سازمان سنجش ارتباط خوبی داریم، گفت: در خصوص برگزاری کنکور نباید تردید ایجاد شود و اگر شرایطی تغییر پیدا کند ما گوش به فرمان ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم لذا واقعاً یک صدا همت کرده ام تا امتحانات برگزار شود.

او بیان کرد: وزیر بهداشت هیجان و استرس زیادی برای رعایت اصول بهداشتی دارند بنابراین با همه حوزه‌ها ایشان ارتباط خوبی دارند و در جهت حفظ سلامتی مردم بسیار کوشش می‌کنند لذا بین همه حوزه‌ها شاهد همدلی هستیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با تغییر کوچک در تعاریف همه چیز عوض می‌شود ادامه داد: همه کشور‌ها کیس‌های قطعی یعنی پی سی آر مثبت را گزارش می‌دهند که ممکن است تعداد تست‌های منفی کاذب هم وجود داشته باشد البته این تعداد در گزارش‌ها اعلام نمی‌شود لذا تنها موارد قطعی مثبت گزارش داده می‌شود بنابراین بر روی اعداد و ارقام حرف بسیار زیاد است، روزنامه گاردین در مورد کم شماری در آمار آمریکا صحبت می‌کند به طوری که هر عدد و رقمی محدودیت خاص خود را دارد.

حق دوست با اشاره به ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص عدم بیان درست آمار فوتی‌های کرونایی در کشور توسط وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر دولت می‌خواست به شکل غیر واقعی صحبت کند چرا به این شفافیت افزایش پیک را نشان می‌دهد، می‌خواهیم واقعیات را به مردم بگوییم به طوری که در گزارش سازمان جهانی بهداشت از ۱۰ صفحه ۸ صفحه مربوط به ایران می‌شود.

شفافیت بالا برای ارائه آمار به سازمان جهانی بهداشت

او با اشاره به اینکه با شفافیت بالا آمار را به سازمان جهانی بهداشت اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: این در حالی است که کشور‌های منطقه و حتی جهان این گونه عمل نمی‌کند، ما با مردم صادقانه صحبت می‌کنیم، علیرغم فشار سنگین به کادر پزشکی در آی سی‌ها ظرفیت پذیرش وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هر کسی که قطعی در مورد ویروس صحبت کند باید در مورد دانش آن فرد شک کرد گفت: مستند قطعی وجود ندارد که ویروس شدید یا خفیف شده است لذا هنوز مستند قطعی در دسترس نیست.

او اظهار کرد: مرگ‌ومیر به لطف خدا در کشور ما بالا نیست و در رده وسط به سمت پایین و خوب قرار داریم و لذا در چند ماه گذشته پزشکان و پرستاران ما در مدیریت بیماری تجربه خوبی را کسب کردند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مقالات خوبی چاپ شده است به طوری که تعداد مقالات تولیدی ایران بسیار زیاد است افزود: جز ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، ما محدودیتی در چاپ مقالات نداریم.

حق‌دوست با اشاره به اینکه کسر کوچکی از جمعیت کشور ما در سن ۶۵ سال هستند لذا مرگ و میر در این رده سنی بالاتر است گفت: نسبت زن و مرد در ابتدا بیشتر به سمت مردمان بود، اما با گذشت زمان این نسبت در حال نزدیک شدن است لذا این موضوع توجیهات علمی خاص خود را دارد، در گذشته تصور می‌شد که بچه‌ها مقاومت بیشتری در برابر ویروس دارند، اما بعد‌ها دیدیم که کودکان نیز دچار مشکل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه همه باید حواسمان جمع باشد، گفت: استرس ایمنی را کاهش می‌دهد لذا اولین زمانی که فرد متوجه می‌شود باید خود را ایزوله کند و با مردم در تماس نباشد، اگر پنج تا هفت روز گذشت و علامت ایجاد نشد احتمال آلودگی کاهش پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید از اقدامات غیرضروری پرهیز کنیم، ادامه داد: در دنیا گروه‌های تحقیقاتی زیادی هستند که بر روی تولید واکسن در حال فعالیت هستند، در کشور ما هم کار‌های خوبی انجام شده است، از نظر علمی از کشور‌های پیشرفته عقب نیستیم، پیچیدگی ویروس در حدی است که معلوم نیست واکسن تولید شده روسی تا چه حد می‌تواند موثر باشد لذا توصیه اصلی ما به مردم و مسئولین این است که بهترین راه مقابله با ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

کنکور از حالت علمی به حالت سیاسی تبدیل شده است

خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه برنامه با اشاره به اینکه ماسک زدن برای تمامی داوطلبین اجباری است، اظهار کرد: برای ۳۰ درصد داوطلبین دکترا ماسک تهیه کرده بودیم.

خدایی با بیان اینکه در حال حاظر کنکور از حالت علمی به حالت سیاسی تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر مصوبه‌ای برای لغو کنکور در دستور کار نیست.

او با اشاره به اینکه شیوه نامه‌هایی که برای کنکور تدوین شده کار مشترک وزارت بهداشت، سازمان سنجش و وزارت علوم است، اظهار کرد: حداکثر رعایت پروتکل‌ها را برای کنکور خواهیم داشت به طوری که وضعیت آموزشی کشور نمی‌تواند گسست داشته باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: طی نظر سنجی به عمل آمده از آزمون‌ دکترا ۸۵ درصد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی راضی بودند.

خدایی با اشاره به این که نمره قبولی به سازمان سنجش داده شده است، گفت: کنکور سراسری در ۲۸۰۰ نقطه برگزار خواهد شد لذا در هر حوزه ۲۱۰ نفر حضور خواهند داشت تا ما بتوانیم اوضاع را مدیریت کنیم، این تعداد یک دهم ورودی پاساژ علاالدین هم نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه ما بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کنیم گفت: هر آنچه را که قانون بگوید از آن پیروی خواهیم کرد، سازمان سنجش دستگاه تکنیکی، اجرایی و علمی است و وارد مباحث حاشیه ای نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا ویروس او با اشاره رعایت پروتکل ها سازمان سنجش کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این همایش اظهار کرد: هر کدام از آزمون‌های کشوری سختی و پیچیدگی‌های خاص خود را داراست، اما همه فکر می‌کنند فقط کنکور سراسری اینگونه است.

وی افزود: آزمون استخدامی اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب برگزار شد و تاکنون آزمون سراسری گروه علوم تجربی با شرکت ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار نفر بیشترین داوطلبان را در طول تاریخ دارا بود‌ه است، اما گسترده‌ترین آزمون کشوری مربوط به آزمون استخدام آموزش و پرورش است که با بیش از یک میلیون داوطلب برگزار خواهد شد.

پورعباس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته و شبکه‌ای در کنکور سراسری به ثمر ننشت؛ تاکید کرد: مصوبه شورای امنیت کشور و حضور با اقتدار نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، پلیس و ... باعث شد تا کنکور ۱۴۰۱ را امن برگزار کنیم و کنکور ۱۴۰۲ با اقدامات بهتری محقق شد.

وی گفت: اگر هر کدام از سوالات کنکور دارای روایی کامل نباشد، باعث ایجاد یاس و ناامیدی در داوطلبان خواهد شد و تلاش آنها را به شکلی زیر سوال می‌برد، پس باید از راس تا نقش پشتیبانان برگزار کننده آزمون‌ها تمام وظایف سنگین کارشناسان و مسئولان به خوبی انجام شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: یکی از آفت‌هایی که دچارش شدیم و ضربه خوردیم آنجا بود که اطمینان بخشی کردیم، غایبان را جدی بگیرند، شبکه‌ها عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه غیبت کنند که از آن بهره هم می‌برند.

پورعباس افزود: جمع آوری پاسخ نامه‌ها را جدی بگیرید، همه کار‌ها مهم است. بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار نفر که بخش عمده‌ای از آنها گزینش شده اند و نزد سازمان سنجش پرونده دارند و مطمئن هستیم کاملا امین هستند و از این فرآیند سرنوشت ساز پاسداری می‌کنند.

وی بیان کرد: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور طراحی و اساسنامه آن تصویب شده و برای ابلاغ آماده است و با توصیه‌های انجام شده قرار است پس از آزمون سراسری نوبت اول ابلاغ شود، وظیفه این سازمان در ۲ حوزه ارزشیابی نظام‌های آموزشی و ارزشیابی داوطلبان ورودی انجام خواهد شد، یعنی هم برای دانشگاه داوطلبان را و هم برای داوطلبان دانشگاه را ارزیابی می‌کنیم و مسئولیت برگزاری تمام آزمون‌های سراسری که در کشور گرفته می‌شود از آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش تا آزمون‌های دکتری، صلاحیت حرفه‌ای و ... را در بر خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: با روش‌های نوین طراحی شده امیدوار هستیم تنوع برگزاری امتحانات را از حالت تشریحی به تستی هوشمند داشته باشیم.

پورعباس گفت: روند آزمون‌های تمام الکترونیک را دنبال می‌کنیم و این آزمون‌ها به شکلی است که هر سوال پس از پاسخ به سوال قبلی به داوطلب داده می‌شود، برای اجرای این شکل از آزمون‌ها به سخت افزار نیاز داریم، یعنی هر داوطلب باید یک وسیله الکترونیکی داشته باشد که شرکت‌های دانش بنیان هوشمند این وسیله‌ها را طراحی کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین برای این آزمون‌ها به بودجه و محل برگزاری نیاز داریم، از دانشگاه‌ها می‌خواهیم سالن‌هایی را برای انجام این کار در نظر بگیرند تا تجهیز شود و همه ۱۷۰ آزمون سازمان سنجش در این سالن‌ها برگزار شود که منبع درآمد خوبی برای دستگاه هاست. البته، آزمون‌ها باید با تعداد کمی داوطلب شروع شود و تعداد داوطلبان به تدریج افزایش یابد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ارتش اسلامی از منظم‌ترین و سالم‌ترین سازمان‌های کشور است
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • افزایش تدابیر امنیتی در نزدیکی مدارس و عبادتگاه‌های یهودیان در فرانسه