Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:38:12 GMT

ماسک دولتی کجا عرضه می شود/معمای گرانفروشی ماسک

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۷۳۳

ماسک دولتی کجا عرضه می شود/معمای گرانفروشی ماسک

به گزارش خبرنگار مهر، استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ۹۹ به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، اجباری شده است و مردم می بایست در اماکن پر تردد و شلوغ، ادرات و...، از ماسک استفاده کنند. این در حالی است که ماسک های سه لایه جراحی که بیشترین مصرف را دارند، با قیمت های مختلف به فروش می رسد. ضمن اینکه در تهیه آن نیز، مشکلاتی دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی های میدانی از چند داروخانه و سوپرمارکت و ایستگاه های مترو که بیشترین عرضه ماسک در این مکان ها صورت می گیرد، نرخ های متفاوتی را مشاهده کردیم. از ۲۳۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و البته در بعضی مکان ها، قیمت آنها تا ۵۰۰۰ تومان هم رفته است.

این در حالی است که مسئولان انجمن داروسازان بر این عقیده اند که هنوز یک عدد ماسک با قیمت مصوب وزارت صمت، به داروخانه ها داده نشده و هر آنچه در این مکان ها عرضه می شود، ماسک هایی است با نرخ آزاد و از طریق شرکت های تولیدی، توزیع می شود.

در همین حال، شب گذشته جمشید گلپور دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت، در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، مدعی شد که نرخ ماسک های سه لایه بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است و به وفور نیز وجود دارد!!

طرح چنین ادعایی با واکنش مجری برنامه مواجه که سئوال کرد کجا این ماسک ها عرضه می شود تا ما مجبور نشویم ماسک ۳۰۰۰ تومانی بخریم که دبیر کارگروه مقابله با کرونا در وزارت صمت، مدعی شد در ایستگاه های مترو به وفور این ماسک ها با قیمت مصوب عرضه می شود.

وی، البته اشاره ضمنی هم به داروخانه ها داشت اما توضیح نداد که آیا ماسک سه لایه با نرخ مصوب ۱۵۰۰ تومان به آنها داده شده است یا خیر. فقط به این نکته بسنده کرد که با گران فروشی برخورد می شود و مردم می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.

گلپور گفت: نرخ ماسک یکسان و مصوب بوده و هر نهادی ماسک را با نرخ گرانتر یا خارج از مصوب عرضه نماید با آن برخورد خواهد شد.

این در حالی است که سید حمید خوئی رئیس انجمن داروسازان استان تهران، در این نامه خطاب به محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو، مدعی شده است که از ابتدای دوران شروع کرونا، نهادهای اجرایی دولتی نرخ‌های مصوبی را برای ماسک محافظ اعلام نموده و سپس بر مبنای آن، داروخانه‌ها بارها متهم به گران فروشی شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شروع کرونا در کشور حتی یک عدد ماسک سه لایه پرستاری با قیمت مصوب دولتی در داروخانه‌های استان تهران توزیع نشده است. این در حالی است که طی ماه‌های گذشته انواع ماسک‌های محافظ استاندارد و غیر استاندارد در خارج از داروخانه‌ها اعم از عطاری‌ها و سوپر مارکت ها و دیگر مراکز بدون کمترین نظارتی بر کیفیت و قیمت عرضه شده و می‌شود.

کد خبر 4988638 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسک طبی ویروس کرونا داروخانه ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 سیما سادات لاری ماسک طبی سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو ایرج حریرچی آلزایمر فیزیوتراپی هپاتیت اهدای خون دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان انتقال خون ایران داروخانه ها عرضه می شود سه لایه ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه بیماران از افزایش قیمت داروی سفالکسین

داروی سفالکسین نوعی آنتی بیوتیک است که عفونت‌ها را درمان می‌کند، اما این روز‌ها بیمارانی که برای تهیه این دارو به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، با گرانی آن مواجه شدند.

شهروندخبرنگارما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

چهار ورق قرص سفالکسین ۵۰۰ در داروخانه‌ها به قیمت ۱۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این وضعیت برای ما بسیار دشوار است. خواهش می کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • جزئیات تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد+ جدول
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + جدول افزایش تعرفه نسخه‌ها
  • گلایه بیماران از افزایش قیمت داروی سفالکسین