Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:51:44 GMT

مدیریت زیست محیطی شهرکهای صنعتی قزوین الزامی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۹۰۷

مدیریت زیست محیطی شهرکهای صنعتی قزوین الزامی است

به گزارش ایرنا، حسن عباس نژاد روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران کل اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین افزود : مدیریت پسماندها، مدیریت فاضلاب ها و پساب ها، فضای سبز و رعایت الگوهای مصرف از اولویت رسیدگی و پیگیری در شهرکهای صنعتی می باشد.
وی یادآورشد: در استان قزوین 20 تا 25 میلیون متر مکعب پساب صنعتی وجود دارد ، ولی عملا در حوزه استفاده مجدد از آنها مدیریت مناسبی صورت نمی پذیرد و یکی از مشکلات شهرکهای صنعتی استان نیز عدم توجه به بخش مدیریت زیست محیطی تدوین شده درگزارش های ارزیابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین بابیان اینکه در بخش مدیریت ارزیابی زیست محیطی به موضوعات نحوه مدیریت پسابها و پسماندها وضعیت فضای سبز، خود اظهاری، نحوه پایش پرداخته شده ولی در اجرا مسوولین شهرکهای صنعتی کمتر به آن توجه می کنند گفت : این امر باعث ایجاد اختلال در مدیریت زیست محیطی شهرکها صنعتی می شود

وی افزود : ما وظیفه حفاظت از محیط زیست را برعهده داریم و همسو با سیاستهای کلان کشور گام بر می داریم و استفاده از تکنو لوژی های نو و رویکرد به صنایع پاک مورد استقبال می باشد

عباس نژاد گفت: موضوعات هر شهرک به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و مدیران شهرکهای صنعتی اهتمام ویژه در راستای مدیریت زیست محیطی شهرک را داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، استان قزوین دارای یک شهر صنعتی ، 13 شهرک صنعتی و 6 ناحیه صنعتی است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مدیریت پسماند استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مدیریت پسماند استان قزوین سازمان حفاظت محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مدیریت پسماند استان قزوین مدیریت زیست محیطی شهرکهای صنعتی استان قزوین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی سالاروند مدیرکل به همراه رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان در سفر یک روزه به شهرستان بروجرد به مناسبت عید سعید فطر با محیط بانان پاسگاه محیط بانی بیشه دالان دیدار و از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها قدردانی نمود و بر ضرورت هماهنگی و همدلی برای انجام مأموریت‌های محوله تأکید نمودند.

سالاروند در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران و اهالی روستای کپر جودکی شرایط زیست محیطی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی اطراف این تالاب را تشریح نمود و بر لزوم حفاظت و مدیریت تالاب و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری در بستر تالاب و تببین ارزش‌های اقتصادی تالاب بیشه دالان به لحاظ پرنده نگری و سایر کارکردهای آن و همچنین بر جلوگیری از ایجاد حریق توسط کشاورزان حاشیه تالاب تأکید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ‌لرستان گفت؛ مبنای اصلی برنامه جامع مدیریت زیست بومی، مشارکت محور بودن آن است و اجرای موفق آن وابسته به مشارکت تمامی گروه‌های ذینفعان و جوامع محلی اطراف تالاب‌ها دارد.

وی همچنین یادآور شد: تالاب‌ها با ارزش‌های اکولوژیک بالا بعنوان تعدیل کننده آب و هوا، کنترل کننده سیلاب‌ها، تغذیه کننده آب‌های زیرزمینی و با دارا بودن ارزش‌های زیبایی شناختی بی بدیل و موثر، نقش مهمی در جذب اکوتوریسم و رونق اقتصادی جوامع محلی هر منطقه دارند.

سالاروند افزود: هوشمندسازی تالاب بیشه دالان بروجرد بخشی از طرح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان بوده است که طی سال گذشته از طریق دوربین‌های نظارتی با کیفیت 4k و قدرت زوم بسیار بالا، امکان پایش آنلاین وضعیت حیات وحش، حریق های احتمالی و تخلفات محیط زیستی را فراهم نموده و در واقع این اقدام مهم گامی موثر در حفاظت از انفال در تالاب‌های استان لرستان محسوب می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895313

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی پارسال در آذربایجان‌غربی  
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته