Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:15:30 GMT

اعمال محدودیت در سرعت ولوو‌های جدید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۰۰۴

اعمال محدودیت در سرعت ولوو‌های جدید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ولوو با نصب محدودکننده سرعت الکترونیکی در کلیه خودرو‌های خود، بدون در نظر گرفتن نوع رانندگی، قدرت اتومبیل، سبک بدنه یا بازار هدف، یکی از وعده‌های بحث‌برانگیز خود را عملی می‌کند. این شرکت از ویژگی جدیدی به نام Care Key هم خبر داده است که به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد محدودیت‌های اضافی مربوط به سرعت را برای اتومبیل خود تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع ماه می، هر خودروی جدید ولوو با رسیدن به سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، سرعت بیشری را نمی‌رود. این عدد تصادفی انتخاب نشده است و البته از حد سرعت بیشتر کشور‌های سراسر جهان بیشتر است. آلمان از این قاعده مستثنی نیست؛ جایی که رانندگان آزاد هستند تا ماشین خود را با بالاترین سرعت برانند. تصمیم گیرندگان ولوو هنگامی که برای اولین بار ایده محدود کننده سرعت را در سال ۲۰۱۹ مطرح کردند، منتقدان و طرفداران زیادی هم با این ایده دیدند. عده‌ای آن را نقض فناوری از حق سرعت خود می‌دانند. برخی دیگر از این شرکت به خاطر حفظ امنیت، آن‌ها را ستایش کردند. ولوو اظهار داشت که استدلال‌های ارائه شده توسط هر دو طرف را مورد بررسی قرار داده و در نهایت تصمیم گرفت که با موافقان باشند.

امکان کاهش سرعت حداکثری در خودروهای جدید ولوو

ولوو همچنین اعلام کرد که اتومبیل‌های این شرکت اکنون با یک کلید مراقبت همراه هستند که به کاربران امکان تنظیم سرعت پایین‌تر را می‌دهد. ولوو قبلاً این وسیله را به عنوان یک وسیله جانبی به نام کلید قرمز (Red Key) عرضه کرده بود، اما اکنون این گزینه به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد روی خودرو قرار گرفته است. این شبیه به پروفایل‌های رانندگی نوجوانان بوده که قبلاً توسط بسیاری از خودروسازان ارائه شده است. به عنوان مثال والدین نباید نگران قرار دادن یک کودک ۱۶ ساله در پشت فرمان XC90 باشند و می‌توانند از Care Key استفاده کنند و سرعت خودرو را روی سرعت ۶۵ مایل در ساعت تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید

خودروهای هوشمند، اطلاعات شخصی شما را می‌دانند!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار خودرو شرکت ولوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب گفت: ماموران انتظامی و پلیس راهور این فرماندهی طی یک ماه گذشته ۱۱۶ دستگاه خودروی تغییر وضعیت و بدون پلاک و مخدوش و همچنین رانندگی در حالت غیر عادی را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند و همچنین ۴۵۸ خودور به دلیل آلودگی صوتی و صدای نابهنجار، شیشه دودی و پلاک مخدوش اعمال قانون شدند.

وی افزود: بیشتر تخلفات صورت گرفته خودرو‌های شوتی و دارای تغییر وضعیت مربوط به حمل سوخت قاچاق، حمل غیر مجاز سرنشین و تصادفات و فرار از صحنه تصادف بودند که قطعا با به خطر افتادن جان همگان و ایجاد حادثه همراه هستند و توقیف این خودرو‌ها با هدف جلوگیری از اینگونه مسائل با توجه به مطالبه خود شهروندان به صورت جدی در دستور کار تیم‌های گشت انتظامی و پلیس راهور نیز خواهد بود.

فرمانده انتظامی بم با بیان اینکه رانندگی در حالت غیر عادی که منجر به تصادفات ناگوار و مجروحیت و فوت تعدادی از افراد در سطح شهرستان شده است، تاکید کرد: برای کاهش این اتفاقات ناگوار و پیشگیری از ایجاد مزاحمت این رانندگان، خودروی آنها به پارکینگ منتقل و با افراد خاطی نیز برابر قانون برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G