Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ‏ گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در ۴ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است، در حالی که سال ۹۸ هم نسبت به سال ۹۷ رشدی ۴۵ درصدی داشته ایم.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز حسین مهری با اشاره به اینکه تحقق اهداف سال جهش تولید نیازمند ابزارهایی همچون تأمین مالی واحدهای صنعتی و تولیدی است، گفت: با توجه به اینکه اقتصاد ایران بانک محور است و ۹۰ درصد نیاز تسهیلاتی بنگاه های کشور از طریق بانک ها تأمین می شود بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای بخش صنعت و معدن برای تحقق شعال سال برنامه و سیاست هایی تبین کرده است، یکی از این راهبردها تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موجود برای ایجاد پایداری در اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو به اعطای تسهیلات به بنگاه ها سرعت داده ایم.

حسین مهری با بیان اینکه در سال جاری با وجود کرونا و نیمه تعطیل بودن کشور از پنجم فروردین کار خود را با قدرت آغاز کردیم، افزود: در ۴ ماهه سال جاری پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است، در حالی که سال ۹۸ هم نسبت به سال ۹۷ رشدی ۴۵ درصدی داشته ایم.

او با اشاره به اینکه دومین اولویت بانک صنعت و معدن درسال ۹۹ تأمین مالی پروژه های نیمه تمام است، اظهار کرد: پروژه های که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در اولویت تسهیلات بانک صنعت و معدن قرار دارند و تاکنون ۷۰ طرح را که اجرای آنها ۷ سال طول کشیده مورد بررسی قرار دادیم تا به هر طریقی که شده امسال مورد بهره برداری قرار بگیرند، زیرا علاوه بر صادرات محور بودن، این واحدها نقش مهمی هم در اشتغالزایی خواهند داشت.

مهری با تأکید بر اینکه سومین اولویت بانک صنعت و معدن طرح های توسعه ای است که به کاهش قیمت تمام شده کالاها منجر می شوند، اظهار کرد: در خرداد ماه کلینیک عارضه یابی برای واحدهای غیرفعال راه اندازی کرده ایم تا در صورتی که مشکل تأمین مالی دارند آن را برطرف کنیم یا اگر با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو هستند زنجیره را شناسایی کنیم و از طرق ال سی این موانع را برطرف کنیم، زیرا در هر صورت این واحدها دارایی هایی هستند که می توانند به بخش مولد کشور اضافه شوند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه در گزارش سه ماهه بانک صنعت و معدن پرداخت تسهیلات به واحدهای دانش بنیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است، تأکید کرد: از سال ۹۷ تمرکز ما روی شرکت های دانش بنیان بوده است و رشد تأمین مالی سال جاری در ادامه روند افزایش تسهیلات دهی سال گذشته به واحدهای دانش بنیان بوده است. از این رو قراردادی را با معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم که در راستای آن اعتباری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است و با نظر معاونت فناوری تسهیلات به این شرکت ها با نرخ ۱۱ درصد اجرا می شود و تاکنون بانک صنعت و معدن در این بخش هم عملکرد خوبی داشته است.

وي با اشاره به اینکه تفاهمنامه هایي با دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر و جهاد دانشگاهی داشته ایم، گفت: این دانشگاه ها می توانند شرکت های دانش بنیان را برای دریافت تسهيلات به بانک صنعت و معدن معرفی کنند و در این زمینه اقداماتي به انجام رسيده است.

مهری با بیان اینکه مجوزی از مجمع بانک دریافت کرده ایم که بتوانیم از منابع داخلی تسهیلات با نرخ سود کمتر از ۱۰ درصد به شرکت هاي فناور بدهیم، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیانی که در بخش صنعت و معدن فعال هستند در اولویت تسهیلات دهی بانک صنعت و معدن قرار دارند، همچنین در بخش واحدهای صادراتی تاکنون اقدامات خوبی انجام داده ایم، برای نمونه فاینانسور ۷ طرح فولادی بانک صنعت و معدن بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تسهیلات بانک صنعت و معدن پول نیوز تسهیلات اشتغالزایی دانش بنیان بانک صنعت و معدن دانش بنیان تأمین مالی سال گذشته سال جاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی