Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: در روز‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در عراق موجب نگرانی مسؤولان این کشور شده است، تا جایی که برخی از شهر‌های این کشور همچنان قرنطینه هستند.

به گزارش فارس، بر همین اساس، استاندار کربلا نیز پس از اعمال محدودیت از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در این ایام برای ورود و خروج زائران، اکنون با نزدیک شدن به ایام محرم از زائران حسینی خواسته تا برای زیارت اباعبدالله (ع) در دهه اول محرم برنامه‌ریزی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به طوری که به گفته استاندار کربلا، دهه اول محرم و به ویژه تاسوعا و‌عاشورای حسینی امکان پذیرش زائر داخلی و‌همچنین خارجی وجود ندارد.

این تصمیم استاندار کربلا پس از استفتا آیت‌الله سیستانی مرجعیت شیعه مبنی بر کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا و ترغیب افراد به استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برای عزاداری محرم صورت گرفته است.

با این تصمیم استاندار کربلا، نه تنها ایرانیان و زائران سایر کشورها، مشتاقان زیارت حسینی از شهر‌های مختلف عراق هم امکان تشرف به کربلا و زیارت سیدالشهدا (ع) را در دهه اول محرم ندارند.

با توجه به وضعیت موجود و تصمیم متولیان عراقی، در صورت ادامه فراگیری کرونا در عراق و به ویژه کربلا، به نظر می‌رسد برپایی اربعین حسینی نیز امسال متفاوت از سال‌های گذشته صورت گیرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کربلا عاشورا کرونا شیوع کرونا شیوع ویروس کرونا ایام محرم صراط استاندار کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از حدود یک میلیون زائر منتظر تشرف به حج تمتع، حدود ۹۰ هزار نفر امسال اعزام می‌شوند.

حسینی افزود: تاکنون ثبت نام بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی شده و روند و اقدامات لازم برای صدور روادید آنها آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

مرعشیT رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم گفته است: استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع شده اند و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی