Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:35:25 GMT

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۳۶۷

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، پرویز محمدزاده در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد اعتبارات پژوهش سال ۹۸ پرداخت و اظهار داشت: در ابتدا طی نیازسنجی از دستگاه‌ها ۱۰۱ طرح را احصا کردیم؛ سپس ۱۷ محور اولویت دار تعیین شد و در نهایت ۱۰ طرح تصویب نهایی و اطلاعات آنها در سامانه سمات ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توضیح اولویت‌های پژوهشی سال ۹۹ استان نیز پرداخت و گفت: اعتبارات استان از محل یک درصد پژوهشی یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بود که ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و ۱۰۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.

محمدزاده ضمن تشریح فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: در سال ۹۹ بر اساس شیوه نامه ابلاغی ۸۶ طرح ارسال شد؛ ۷ طرح نیز از سال قبل مانده بود؛ در نهایت ۴ محور اولویت دار استان تعیین شد و نسخه اولیه احصا و در کارگروه ارائه شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی محورهای اولویت دار استان را «ارتقا توان تولید، سرمایه گذاری و اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حوزه فنآوری و هوشمندسازی»، «چالش‌ها و پیآمدهای ناشی از کرونا» و «حفظ محیط زیست» اعلام کرد.

وی در ادامه به تائید ۳ عنوان از ۷ طرح سال قبل برای فراخوان اولویت پژوهشی استان پس از تصویب شورای برنامه ریزی اشاره و اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تدوین استراتژی و برنامه عملیاتیِ بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری استان در حوزه سلامت، اکوتوریسم و غذایی و تحلیل عواقب عدم رعایت حریم گسل‌های مهم در ساخت و ساز و تعیین مناطق پرخطر و مستعد لغزشی عناوین این سه طرح تائید شده هستند.

محمدزاده بر لزوم تصویب ۳ عنوان پژوهشی تائید شده سال ۱۳۹۸ جهت دادن فراخوان ۳ به عنوان بخشی از اولویت پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹، تصویب محورهای الویت‌دار ۴ گانه استان (مصوب کارگروه آپفن) برای ارزیابی عناوین پژوهشی ارسال شده توسط دستگاه‌های اجرایی و تفویض اختیار به کاگروه آپفن استان به منظور تسریع در فرایند بررسی، انتخاب و تصویب نهایی اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد.

کد خبر 4988581

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح های پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص اعتبارات ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه ستاد ملی مقابله با کرونا ازدواج ماه محرم بیرجند کرمانشاه پژوهشی استان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است