Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:43:58 GMT

تقویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ اولویت اصلی بنیاد شهید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۶۵۴

تقویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ اولویت اصلی بنیاد شهید

محمد حسن کاویانی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، با توضیح درباره اولویت بنیاد شهید برای انجام اقدامات فرهنگی در دوره جدید، گفت: در دوره جدید تمرکز بنیاد شهید در مسائل فرهنگی، تقویت برنامه‌های مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در همین راستا برنامه‌های عملی و نظری در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با بیان اینکه در این خصوص برنامه‌های نظری و عملی در نظر گرفته‌ایم، افزود: در بخش اقدامات نظری قرار است به ایده پردازی و نظریه پردازی در مشکلات فرهنگی، آسیب‌شناسی نسبت به اقدامات انجام شده قبلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازنگری در مصادیق و شاخص‌های ایثار و شهادت بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاویانی راد با تاکید بر اهمیت تولید محتوا در این خصوص ابراز داشت: تولید و چاپ کتاب نقش بسیار مهمی در این امر دارد و تاکنون نیز بنیاد شهید کتب فراوانی را درباره زندگی نامه و وصیت نامه شهدا و مسائل مربوط به دفاع مقدس منتشر کرده است. این تولیدات نیز تاثیرات خوبی داشته و با استقبال عمومی روبرو شده‌اند. به همین منظور تولید کتب جدید و همچنین ترجمه کتاب‌های ایثار و شهادت برای انتقال فرهنگ خود به ملل دیگر از دیگر اقداماتی است که قرار است انجام شود.

وی افزود: رسیدن به ادبیات مشترک ایثارگری با دیگر کشورها با حفظ برتری مصادیق خود اهمیت بسیاری دارد. در حال حاضر نیز کتب‌های ترجمه شده ما در کشورهای دیگر وجود دارد اما این امر به صورت جدی تر پیگیری خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید اظهار کرد: به طور کلی برای ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حدود ۳۲ برنامه کلان با ۱۳۰ عنوان برنامه زیرمجموعه ای در یک افق ۲ ساله در نظر گرفته‌ایم.

کاویانی راد تصریح کرد: خوشبختانه رئیس جدید بنیاد نیز فردی فرهنگی است و توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی این عرصه دارد. با برنامه‌ای در نظر گرفته شده نیز امیدواریم طی ۲ سال آینده شاهد پیشرفت‌های خوبی در این حوزه باشیم.

کد خبر 4988271

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی شورای شهر تهران ازدواج بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان تامین اجتماعی پیش بینی وضعیت هوا مواد مخدر آیت الله سید ابراهیم رئیسی زمین خواری عید سعید قربان فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی