Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@11:40:45 GMT

قانون کاهش مجازات‌های حبس تعزیری جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۸۸۸

قانون کاهش مجازات‌های حبس تعزیری جدی گرفته شود

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز یکشنبه در نشست ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها در کرمان افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان ها به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا یک اولویت به شمار می رود و در این رابطه باید به نحوی اقدام شود که امنیت اجتماعی استان کرمان تحت الشعاع قرار نگیرد.

وی با اشاره به این مطلب که اقدامات اثرگذاری در سطح استانی و کشوری برای ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها انجام شده است، اظهار داشت: با ورود انجمن حمایت زندانیان، بنیاد مستضعفان و ستاد دیه به موضوع آزادی زندانیان آثار و برکات ویژه ای را شاهد بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با تاکید بر این مطلب که دستورالعمل ساماندهی زندانیان مربوط به یک مقطع نیست، گفت: این دستورالعمل همواره باید روی میز مدیران قضائی و قضات باشد و بر اساس آن به صورت فوری برای استفاده زندانیان از بحث های ارفاقی پیش بینی شده در قانون اقدام شود.

موحد با اشاره به این مطلب که مسئولان قضائی باید اجرای سریع قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات های حبس تعزیری بر اساس ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی را جدی بگیرند، افزود: روند آزادی مددجویان مربوط به مهریه و بدهکاران مالی به صورت مستمر از سوی قوه قضائیه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی بر تشکیل کمیته اخذ رضایت شاکی برای مددجویان جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی زمینه های مناسبی برای گرفتن رضایت شکات و افزایش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به لزوم جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان های این استان نیز گفت: بررسی های انجام شده حاکی از آن است که حدود ۸۰ درصد معتادان متجاهر مبتلا به کرونا هستند که بر اساس پیگیری های قضائی دستگاه های متولی موظف شده نسبت به ایجاد ظرفیت های لازم نگهداری این افراد اقدام کرده تا از سطح جامعه جمع آوری شوند.

موحد تاکید کرد: شیوع بالای ابتلا به کرونا در بین معتادان متجاهر امنیت روانی و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان سازمان زندان ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان سازمان زندان ها استان کرمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ زندانی استان ایلام در آستانه سال نو آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های ایلام در این آیین گفت: آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین و ستاد دیه استان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و ۱۵۵ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

جمشید اسکندری از تعامل مطلوب مراجع قضایی و بازدید‌های مستمر قضات از زندان‌ها تقدیر کرد و افزود: در این مراسم با همکاری مراجع قضایی و اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط، ۱۳ زندانی از زندان آزاد شدند و سال نو را درکنار خانواده‌های خود آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و کمک‌های آنان، تلاش مددکاران اجتماعی و همچنین اعطای تسهیلات قضایی به زندانیان واجد شرایط زمینه آزادی زندانیان را فراهم می‌کند.

اسکندری بیان کرد: توانمندسازی زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های آنان از جمله برنامه‌های محوری این اداره کل بوده و سرکشی از خانواده‌های زندانیان نیازمند به همراه مسئولان و مراجع قضایی به صورت مستمر انجام می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آزادی ۴۰۱ زندانی جرائم غیر عمد در خوزستان
  • بازگشت ۵۱ زندانی به خانه در شب عید
  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان
  • طرح دو فوریتی برخورد با جرم‌های خشن در فرآیند قانونگذاری است
  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی
  • ۲۲ زندانی استان ایلام در آستانه سال نو آزاد شدند
  • آزاد شدن از زندان بعد از ۱۱ سال
  • دادستان تهران: یک محکوم به پرداخت دیه بعد از ۱۱ سال آزاد شد
  • جهیزیه بخر، زندان نرو
  • ۶۵۰ زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان‌غربی در انتظار کمک‌های خیرین