Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرخوش، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، از شناسایی ۴۸ هکتار تغییر کاربری غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی استان در سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، مهدی سرخوش صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امنیت غذایی، مستلزم تداوم بهره‌برداری از اراضی کشاورزی است، اظهار داشت: در سه ماهه اول سال ۵۰۵ مورد اخطار توقف عملیات توسط گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی استان صادر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر مجاز اجرا شده به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ ، به تعداد ۱۴۸ مورد در سطح ۱۹ هکتار و به استناد احکام صادره قطعی ۶ مورد در سطح ۳ هزار و ۹۱۸ متر مربع در طی سه ماهه اول بوده است .

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: مشارکت و نظارت عمومی مردم، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج، آموزش و اطلاع رسانی و حفاظت از اراضی کشاورزی، گفت: درسه ماهه اول سال جاری در راستای امر خطیر ترویج، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص بهره برداری و حفاظت از اراضی کشاورزی، دوره های آموزشی ترویجی برای بهره برداران، تشکلها و دهیاران به تعداد ۱۲۹ نفرروز و دوره آموزشی ویژه کارکنان به تعداد ۹۷ نفر روز در سطح استان برگزار شده است که در طول سال تداوم دارد.

سرخوش، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه خدمات دولت الکترونیک، در این بازه زمانی اطلاعات ۲۵۰ پرونده واگذاری در سامانه جامع اطلاعات اراضی استان ثبت شده است.

وی، از تحقق ۱۷۰ درصدی برنامه وصول عواید حاصل از فروش اراضی منابع ملی واگذار شده برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی در چهار ماهه اول سالجاری نیز خبر داد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، بیان داشت: جهش تولید محدود به صنعت نیست بلکه در حوزه کشاورزی نیز باید با اتکا به دانش روز و مدرن کردن کشاورزی بتوانیم این شعار را عملیاتی کرده و شاهد جهش و رشد قابل توجه تولید به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک باشیم و در این راستا وظیفه همگانی است که در جهت تامین امنیت غذایی مردم از اراضی کشاورزی حفاظت و صیانت کنیم .

وی، با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست در کنار حفاظت از عرصه‌های کشاورزی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی مراتب را با خط ارتباطی ۱۳۱ با مرکز فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشاورزی آذربایجان غربی اراضی کشاورزی ماهه اول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران از بررسی ۴۳ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدرشید رستمی، امروز_دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جلسه کارگروه بررسی تغییر کاربری اراضی کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون تبصره یک ماده بررسی پرونده‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در کمیسیون یک تغییر کاربری که با حضور عضو ناظر اداره بازرسی و سایر اعضا برگزار شد، ۴۳ فقره پرونده بررسی و تصمیماتی در جهت رد یا صدور مجوز تغییر کاربری آن اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و لزوم امنیت غذایی مردم، هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی جرم محسوب شده و مشمول جرایم قانونی و قلع قمع مستحدثات غیرمجاز می‌شود.

کد خبر 746909

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران