Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@23:41:43 GMT

خبر جدید قالیباف درباره معرفی وزیر پیشنهادی صمت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۲۴۵

خبر جدید قالیباف درباره معرفی وزیر پیشنهادی صمت

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: رئیس جمهور اخیرا گفته است بین مجلس و شورای نگهبان برای تفکیک وزارتخانه صمت و تشکیل وزارت بازرگانی اختلاف نظر وجود دارد که بنده عرض می‌کنم چنین اختلافی وجود ندارد و مجلس سه بار به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی رای مخالف داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر رئیس جمهور باید یک وزیر را به مجلس معرفی کند و اگر در آینده وزارت بازرگانی تشکیل شد می‌تواند وزیر جدید را به مجلس معرفی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ۲۲ مرداد فعالیت‌های مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت غیرقانونی است و هر کسی هم که دستورات وی را اجرا کند خلاف قانون عمل کرده است و بر این اساس باید رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر صمت را به مجلس معرفی کند.

سلیمی بیان کرد: رئیس جمهور می‌گوید من حقوقدان هستم پس اگر قوانین برای وی حائز اهمیت است باید بداند طبق قانون مدرس خیابانی تا ۲۲ مرداد فرصت فعالیت در وزارت صمت را دارد و رئیس جمهور باید در این هفته وزیر صمت را به مجلس معرفی کند تا نمایندگان برنامه‌های وزیر پیشن‌های را مورد بررسی قرار دهند.

وی در ادامه درباره بدهی‌های دولت، گفت: دولت در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بدهی شرکت‌های دولتی هم ۵۴۰ هزار میلیارد تومان است و این اعداد نشان می‌دهد رئیس جمهور بدهی سنگینی را برای دولت بعد به جا می‌گذارد.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: قانون در این زمینه روشن است و قطعا دولت قانون را رعایت کرده و در چارچوب قانون این موضوع دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: براساس مکاتبات انجام شده بین دولت و مجلس شورای اسلامی تا پایان این هفته دولت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی می‌کند و این موضوع به نتیجه می‌رسد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر پیشنهادی صمت قالیباف رئیس مجلس مجلس معرفی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت