Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: محمد شریعتمداری شنبه شب در توییتی نوشت:

«خبر خوش؛ از امروز با عرضه سهام صندوق مدیریت ثروت در فرابورس، در بزرگترین پذیره نویسی اولیه ETF، صد هزار نفر از بازنشستگان کشوری که قبلاً ثبت نام کرده اند، سهامدار این صندوق می‌شوند.
ارزش هر واحد صندوق در فرابورس یک هزار تومان است و تا سقف هزار میلیارد تومان پذیره نویسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


به گزارش همشهری آنلاین، پذیره نویسی صندوق ETF مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری از روز شنبه ۱۱ مردادماه ۹۹ تا ۲۲ مرداد ۹۹ از طریق فرابورس انجام شد. ارزش پایه هر سهم در زمان پذیره نویسی ۱۰ هزار ریال (یک هزار تومان) و سرمایه اولیه این صندوق ۴۰۰ میلیارد تومان است.

حداکثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی «نامحدود» اعلام شده است.

همه بازنشستگان کشوری مانند سایر خریداران سهام، می‌توانند به تعداد نامحدود و به صورت نقدی از طریق کارگزاری‌ها اقدام به خرید سهام این صندوق کنند.

پذیره‌نویسی واحد‌های صندوق مدیریت ثروت با نماد «مدیر» تا ۲۲ مرداد
محمود طهماسبی مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری روز گذشته از پذیره‌نویسی واحد‌های صندوق مدیریت ثروت با نماد «مدیر» از ۱۱ تا ۲۲ مردادماه به مدت ۹ روز کاری خبر داد و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری نخستین صندوق قابل معامله بورسی ETF خود را تاسیس کرده و مقرر شده واحد‌های این صندوق به ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری از طریق تسهیلاتی که به آنان ارائه شده، تعلق بگیرد.

طهماسبی در نشست خبری ویژه صندوق مدیریت ثروت، سرمایه اولیه این صندوق در مرحله پذیره‌نویسی را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این صندوق برنامه دارد به زودی سرمایه خود را تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

او ابراز امیدواری کرد که به کمک تیم تخصصی و مدیریت حرفه‌ای صندوق «مدیر»، بازدهی مناسبی در انتظار این صندوق باشد و از برنامه‌های آتی مجموعه صندوق بازنشستگی را تاسیس صندوق‌های جدید تا پایان سال اعلام کرد.

جزئیات پذیره‌نویسی صندوق مدیریت ثروت
مهدی فرازمند مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک به عنوان یکی از موسسان صندوق مدیریت ثروت با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جذاب‌ترین ابزار‌ها برای مدیریت حرفه‌ای سرمایه به شمار می‌روند، گفت: در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، جذابیت بیشتری در میان سرمایه‌گذاران دارند.

فرازمند در مورد جزئیات پذیره‌نویسی صندوق مدیریت ثروت، گفت: مبلغ اسمی هر واحد این صندوق ۱۰ هزار ریال در نظر گرفته شده که سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق سیستم معاملات آنلاین خود و یا مراجعه به کارگزاری، واحد‌های آن را در نماد «مدیر» خریداری کنند.

او با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام مدیریت ثروت معاف از مالیات است، افزود: از سوی دیگر با توجه به وجود بازارگردان برای این صندوق، ریسک نقدشوندگی آن به حداقل می‌رسد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر کار بازنشستگان کشوری سهام سهامدار بورس فرابورس صندوق مدیریت ثروت بازنشستگان کشوری صندوق بازنشستگی سرمایه گذاری پذیره نویسی صندوق مدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیب ریزش شاخص بورس کند شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۱ هزار واحدی روبه‌رو شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 3میلیارد و 548میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 194میلیارد تومان در بیش از 91هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 11هزار و 194واحدی در ارتفاع 2میلیون و 196هزار و 776واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران و با رشد مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 665میلیون ورقه به‌ارزش 9هزار و 320میلیارد تومان در 51هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 129واحد افت کرد و در ارتفاع 24هزار و 645واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی زاگرس شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • بورس کاهشی شد