Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@09:12:12 GMT

آغاز بهره برداری از بوستان گلها در همدان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۷۰۷

آغاز بهره برداری از بوستان گلها در همدان

جلیلوند گفت: یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری حفظ سلامت شهروندان است و شهرداری منطقه دو جهت تحقق این امر و داشتن شهر و شهروندانی سالم پیاده راه سازی و احداث ایستگاه دوچرخه را در دستور کار دارد.

«حامد جلیلوند»   در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  مجموعه شهرداری منطقه دو در مسیر اجرای پروژه های عمران شهری، طبق ضوابط تعيين شده فنی و مهندسی آن هم با رعایت استانداردهای تعيين شده بوده و همواره طی مدت گذشته تلاش شده معیار اصلی در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی پویاسازی مناطق مختلف در سطح منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شهرداری منطقه دو همدان  با تاکید بر لزوم ارتقای کیفی بسترهای شهری، اضافه کرد: پویاسازی مناطق شهری معیار اصلی اجرای طرح های عمرانی است چرا که نیاز بافت شهری برای تکامل و پیشرفت امری مهم به شمار می آید و این مهم تنها با اجرای طرح های عمرانی بهینه و هدفمند همچنین با در نظر گرفتن نیازهای شهر به پروژه های عمرانی، خدماتی و... محقق می شود.

 

وی با بیان اینکه بافت شهری همدان برای تکامل و پیشرفت نیازمند اجرای طرح های عمرانی است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع نیاز مجموعه شهرداری منطقه دو  اهتمام ویژه ای در اجرایی کردن طرح های عمرانی خود در کوتاه ترین زمان ممکن داشته و باید به این نکته نیز توجه داشت که با جاری شدن این رویکرد در ابتدا طرح های در حال اجرای شهرداری پیگیری شده و در این راستا بر اتمام پروژه های نیمه تمام تمرکز داشته و نیز اقدامات گسترده ای در سطح شهر انجام شده؛ از طرفی منابع مالی شهرداری نیز به خوبی کنترل و متناسب با طرح های شهری در اجرای صحیح پروژه ها هزینه شده است.

جلیلوند، بهره گیری از تمهیدات ویژه در خصوص کاربردی کردن طرح ها و پروژه های شهری همچنین استفاده از ابزارهای محیطی برای رونق ساختارها و بسترهای آسایش و رفاه شهروندی را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه جاری کردن این مهم در سیستم مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: نظام مند شدن ساختارهای شهری سند معتبری از عملکرد مثبت شهرداری است که در واقع نحوه عملکرد و فعالیت شهرداری ها را به نحو مطلوبی منعکس می کند از طرفی رویکرد تعاملی و مشارکتی با شهروندان و استفاده از دیدگاه های آنها عاملی برای پیشرفت شهر طبق خواسته های به حق شهروندان است که تحقق این مهم از اهدافی است که شهرداری منطقه دو  انجام آن را به جد دنبال می کند.

وی اظهار کرد: از طرفی با توجه به تفکر توسع های که در کشور مطرح است، بسیاری از اقدامات شهرداری ها که مهمترین و بزرگترین مجری طرحهای عمران شهری در همه شهرها است، در قالب اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی برنامه ریزی می شود که اساس این طرح ها توسعه و عمران شهر و ایجاد ساختارهای ترافیکی است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان اضافه کرد: در اين راستا می توان به احداث کندرو بلوار مطهری اشاره نمود که با هدف هم سطح سازی معابر، تسهیل در عبور و مرور و دسترسی ایمن با اجرای 9000 متر مربع جدول گذاری و 3000 متر مربع زیرسازی و آسفالت اجرا شده و  لاین دوم نیز دردست اقدام است که در کنار اقدامات زیر بنایی و ترافیکی دیگر در سطح منطقه در حال اجراست.

 

مهندس جلیلوند از احداث مسیر سلامت در منطقه دو خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری حفظ سلامت شهروندان است و شهرداری منطقه دو جهت تحقق این امر و داشتن شهر و شهروندانی سالم پیاده راه سازی و احداث ایستگاه دوچرخه را در دستور کار دارد.

وی مساحت مسیر سلامت رابالغ بر 2400 مترمربع اعلام نمود و ادامه داد: این مکان در شهرک بهشتی احداث شده که شامل: ست های ورزشی ثابت و استاندارد، پیست دوچرخه، پیاده راه، مبلمان شهری و نورپردازی و... می باشد .

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی مطلوب، سریع و بهینه به شهروندان از اهداف مدیریت شهری است، گفت: راه اندازی سیستم نوبت دهی با هدف تکریم ارباب رجوع، ایجاد رفاه، آرامش و امنیت روانی و همچنین بالا بردن کیفیت خدمات رسانی به شهروندان و از سوی دیگر فراهم آوردن محیطی آرام برای کارمندان شاغل در بخش شهرسازی و ارتقای دقت و کیفیت خدمات رسانی انجام شده است.

وی افزود: امروزه سيستم های نوبت دهی اتوماتيک در دنيا از جايگاه ويژه ای برخوردار می باشند و کاربرد این نوع سیستم برای تمامی مراکزی که تعدد ارباب رجوع، دارند بسیار مفید و لازم بوده و نیز تحقیقات نشان داده است که سیستم نوبت دهی نه تنها به راندمان کار سازمان می افزاید بلکه از تاثیرات منفی روحی و روانی در محیط کار به میزان قابل ملاحظه ای می کاهد و با توجه به اینکه  در این برهه از زمان که متاسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم این امر کمک شایانی به جلوگیری از انتشار این ویروس می نماید .

مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز در خصوص عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری معابر این منطقه گفت: در این روزها و هفته های اخیر که شیوع ویروس کرونا بیشتر امور را تحت تاثیر قرار داده است، نیروها، کارکنان و  پیمانکاران شهرداری منطقه دو با رعایت کامل تمامی پروتکل های بهداشتی برای تداوم نهضت آسفالت در نقاط مختلف منطقه تلاش می کنند و کرونا هم مانع اجرای پروژه های آسفالت ریزی و لکه گیری نشده است.

 جلیلوند اظهار کرد: با توجه به تاکید ویژه شهردار همدان و در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رسانی و با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان، عملیات لکه گیری، ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح منطقه دو از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است .

جلیلوند عنوان کرد: به منظور توزیع یکسان امکانات و نزدیک شدن به استانداردهای روز زندگی شهری و بهبود سرانه های مطلوب شهری ، عملیات روکش آسفالت با حجم بیش از 15 هزار تن در خیابان های شهید عظیمی، سعد، 12 فروردین، شهید فراهان پور،حسن ترک و گل پرور،لادن، مصطفی خمینی، کوچه الله اکبر، سوسن، ایثار، بختیاری، کوچه های صداقت و یاس واقع در حصار حاج شمسعلی، کوچه های منشعب شهید خندانی واقع در کوی محمدیه و..... صورت گرفته است.

مدیر منطقه دو از آغاز نهضت جدول گذاری پیاده روسازی و ساماندهی معابر سطح منطقه خبر داد و افزود: در سال جدید پیاده روهای سطح منطقه با رویکرد ایمن سازی و مناسب سازی و زیبا سازی معابر پیاده رو در جهت تسهیل در عبور و مرور شهروندان به صورت سنگ فرش در چندین معبر سطح منطقه از جمله  پیاده رو سازی خیابان نایب احمد ، گلزار، بلوار عباس دوران، بلوار صدر و بهارستان، بلوار رنجبران و مطهری، خیابان فرهنگ، بلوار محمدیه و آرام شرقی و غربی، خیابان عمار، بلوار 9 دی و ....  در حال انجام است که عملیات عمرانی در قالب خاکبرداری، زیرسازی، جدولگذاری، مناسب سازی فضای باغچه های طول پیاده رو، ایجاد نهری و دال گذاری و نصب جالیز جدید اجرا می شود.

جلیلوند به رعایت استانداردهای لازم در خصوص استفاده افراد نانینا از معابر شهری، اشاره کرد و گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری در اجرای پیاده رو ها، فراهم نمودن زیر ساخت ها و امکانات لازم جهت بهره برداری حداکثری تمامی افراد جامعه به خصوص جامعه نابینایان و کم بینایان است که در اجرای این پروژه تمام پیاده رو های جدید الحداث، مسیر ویژه نابینایان اجرای می شود.

وی با اشاره به توسعه شهر و گسترش نیازهای مردم در زمینه استفاده از بوستان ها افزود: ساخت پارکی بزرگ در شهر که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد به نحوی که خانواده ها بتوانند یک روز کامل خود را در آن سپری کنند از نیازهای ضروری است.

وی از ساخت بوستان 240 هکتاری سد اکباتان خبر داد و افزود: این بوستان با حداقل دستکاری در طبیعت و حداقل هزینه طراحی شده است و راه های دسترسی به آنجا صرفا راه های وضع موجود بود و ما مجبور به صرف هزینه برای خاکبرداری و پایدارسازی نبودیم .

مدیر منطقه دو از احداث زمین ورزشی در پارک کودک خبر داد و افزود: در شهرهای امروزی با گسترش تکنولوژی، سطح فعالیت ورزشی و جسمانی – حرکتی افراد کاهش داشته و فعالیت های ذهنی و فشارهای روانی مردم افزایش یافته که برای برطرف نمودن مشکلات مذکور، یکی از بهترین اقدامات، اشاعه ورزش با توسعه و ساخت فضا های ورزشی است .

وی مساحت این زمین ورزشی که قابلیت استفاده جهت فوتسال و والیبال را دارد حدود400متر مربع اعلام کرد و افزود: عملیات اجرای این فضای ورزشی شامل کف سازی، نصب پوشش خاص، دروازه، نیمکت، ایجاد روشنایی و فنس کشی است که مطابق با استاندارهای مورد نیاز در حال ساخت می باشد و به زودی دراختیار علاقمندان به ورزش در این محله قرارمی گیرد.

وی نورپردازی را یکی از مهمترین اصول در احیاء منظر شب و زیبایی معابر عمومی دانست و افزود: شهرداری منطقه دو در راستای زیباسازی شهر در هنگام شب اقدام به نورپردازی پل ها، میادین و خیابان های اصلی و اصلاح روشنایی پارک ها نموده است که از جمله نورپردازی خیابان بوعلی، اجرای آبنما تقاطع رسالت و باغ گل ها می باشد.

جلیلوند از ساخت مخازن بتنی به منظور راهکاری برای حل مشکل آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: برای این که بتوانیم آب مورد نیاز فضای سبز شهری را به صورت کامل  به شکل مکانیزه تأمین کنیم، ساخت مخازن بتنی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان این که در سنوات گذشته عملیات ساخت مخزن بتنی در بلوار  اعتمادیه شرقی به اتمام رسید و هم اکنون مخزنی در تپه مصلی  و بلوار بهارستان در دست احداث می باشد  افزود: تلاش ما این است که بتوانیم حجم ذخیره سازی مخازن را طوری افزایش دهیم تا بهره گیری از سیستم های آبیاری قطره ای خللی در آبیاری درختان پارک ها و فضاهای سبز معابر شهری بوجود نیاورد و با راه اندازی این مخازن، آب مورد نیاز فضای سبز مصلی تأمین و نیز امکان ایجاد آبیاری تحت فشار فراهم شد.

 جلیلوند با اعلام اینکه در سال جاری با قوت و شتاب به دنبال آن هستیم تا پروژه های در دست اقدام را به بهره برداری برسانیم تصریح کرد: پروژه احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، هدایت آب های سطحی تقاطع رسالت، بوستان گل ها و ساماندهی مصلی از جمله پروژه هایی هستند که بصورت ویژه پیگیری شده و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری این پروژه های بزرگ و تاثیر گذار باشیم.

مدیر منطقه دو  شهرداری همدان، رشد روز افزون شهرنشینی، شهرگرائی و شهرسازی را امری اجتناب ناپذیردانست و افزود: متأسفانه توسعه بی رویه و ناپایدار شهری، باعث افزایش حاشیه نشینی و تخریب نواحی سبز شهری و بالارفتن تقاضا برای زمین شهری شده که خود زمینه ساز از بین رفتن فضای سبز درون شهری و تغییر کاربری این گونه اراضی است تا  آنجا که اهمیت فضای سبز در محیط شهری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع مطرح شده است .

وی همچنین تصریح کرد: امسال در منطقه دو شهرداری خبرهای خوبی در حوزه فضای سبز خواهیم داشت که آغاز بهره برداری از بوستان گلها و احداث پارک محله ای در مناطق محروم از مهم ترین آن ها است.

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: بوستان گل ها توزیع عادلانه شهرداری شهرداری منطقه دو طرح های عمرانی مدیر منطقه دو اجرای طرح ها دستور کار مدیریت شهری بهره برداری خدمات رسانی سطح منطقه فضای سبز پیاده رو پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در جریان برگزاری یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ابعاد مختلف رویکرد اجرایی شهرداری تبریز برای پروژه‌های سرمایه گذاری وارد فاز جدیدی شده است.

هوشیار تخصیص عرصه زمین برای پروژه‌ها را مغایر با اصول و قوائد سرمایه گذاری خواند گفت: شهرداری تبریز این رویه غیر منطقی سرمایه گذاری را طی سال‌های اخیر منسوخ کرده است.

شهردار تبریز احداث ۴ هتل جدید در تبریز را از پروژه‌های مشمول بسته‌های سرمایه گذاری اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت دور جدیدی مدیریت شهری برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت آغاز پروژه‌های سرمایه گذاری تدوین شده است و در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قالب همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز فراهم شده است.

هوشیار با بیان اینکه ساز و کار آغاز ۱۵ پروژه در قالب فرمت های سرمایه گذاری در تبریز مشخص شده افزود: فراخوان اجرای ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری نیز همزمان با شروع بکار همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز منتشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع شهرداری تبریز مربوط به پروژه سرمایه گذاری گل شرق میدان فهمیده تعیین تکلیف و این منابع مالی به شهرداری تحویل داده شد.

هوشیار همچنین اضافه کرد: فاز اول پروژه خرید دوربین‌های ترافیکی تبریز آغاز شده است و در روزهای آینده تعداد این دوربین‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه از عودت ۵ هزار میلیارد تومان اموال با تلاش اداره کل حقوقی به شهرداری خبر داد و همچنین با اشاره به تحقق فروردین پاک در تبریز، از اعضای شورای اسلامی شهر خواستار تعیین ساز و کار تقنینی و تقویت همکاری‌های لازم با مدیریت پالایشگاه تبریز شد و ادامه داد: امیدواریم امسال نیز همچون سال پیش هوای تبریز در بین کلانشهرها رتبه نخست هوای پاک را کسب کند.

کد خبر 6084963

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون