Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز-یکشنبه-مجلس شورای اسلامی این مطلب را در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مورد انتخاب وزیر صمت بیان کرد و بیان کرد: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجلس و معاون پارلمانی رییس جمهوری پیگیر این موضوع هستند، اظهار داشت: "تذکر آقای سلیمی در مورد انتخاب وزیر صمت به جا است و این هفته این موضوع در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد."

پیش از این حجت السلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس در تذکری گفت: "آقای رییس‌جمهور باید یک وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت معرفی کند زیرا از ۲۲ مرداد امضاء و تصرفات مدرس خیابانی سرپرست فعلی این وزارتخانه غیرقانونی است."

وی افزود: "آقای رییس جمهور بیان کرد حقوقدان است، پس بدانید طبق قانون تا ۲۲ مرداد برای معرفی وزیر پیشنهادی مهلت دارید."

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس به بدهی دولت یازدهم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دولت اکنون بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و شرکت‌های دولتی هم ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند و این بدهی سنگین متاسفانه برای دولت بعد باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف علیرضا سلیمی شورای نگهبان نماینده مجلس شورای اسلامی دولت صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف علیرضا سلیمی شورای نگهبان نماینده مجلس شورای اسلامی دولت صمت مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف علیرضا سلیمی شورای نگهبان نماینده مجلس شورای اسلامی دولت صمت مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است

فاطمه قاسم پور ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با تاکید بر اینکه مجلس مصوبه ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته تاکید کرد: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

وی افزود: چنین قانون و مصوبه ای در مجلس تصویب نشده و به تبع در رویه جاری قوه قضاییه نیز چنین چیزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

قاسم پور با بیان اینکه ارائه‌دهندگان این پیشنهاد تصور می‌کردند مالیات بر مهریه می‌تواند سبب کاهش میزان مهریه شود، ادامه داد: اگرچه کم‌ بودن میزان مهریه حسن است اما برای ترویج آن لازم است از ابزارهای فرهنگی استفاده کرد و چنین طرح‌هایی صرفاً سبب افزایش بار مالی ازدواج به ویژه برای خانواده دختر می‌شود و موانع ازدواج را بیش از پیش می‌کند. در هر صورت در حال حاضر چنین قانونی نداریم و این خبر شایعه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف تعیین‌شده برای مهریه گفت: حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم یک حکم عام است یعنی هیچ آستانه‌ای و هیچ میزانی را به‌عنوان میزان معافیت برایش لحاظ نمی‌کند بلکه به‌طور کلی همه آن اموال منقول و غیرمنقولی که در قالب مهریه قرار است که به همسر برسد مشمول معافیت می‌داند.

دیگر خبرها

  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • (عکس) احترام نظامی به قالیباف در مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود