Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:09:53 GMT

تبانی امارات و عربستان برای پیچیدن طومار هادی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۸۴۳

تبانی امارات و عربستان برای پیچیدن طومار هادی

یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد، ابوظبی و ریاض در صدد هستند که رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن را به صورت کامل کنار بزنند و معتقدند دولت مستعفی به شکل کنونی، باری سنگین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع سیاسی عالی‌رتبه یمنی به روزنامه «عربی ۲۱» گفت، امارات راهبرد خطرناک جدیدی برای تغییر ساختار دولت مستعفی یمن و کاهش اختیارات «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور این دولت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوظبی اخیرا در راستای حمایت از تلاش‌های عربستان سعودی برای اجرای «توافق ریاض» فعال شده و به متحد خود «المجلس الانتقالی الجنوبی» شورای انتقالی جنوبی ابلاغ کرده که با سازوکار ویژه توافق ریاض موافقت کرده است.   در ادامه این گزارش آمده، چند روز قبل از ارائه سازوکار یاد شده، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی فرستاده ویژه خود را به ریاض فرستاد. تا قبل از رسیدن این فرستاده به نام «سعید المهیری» ملقب به «ابا خلیفه»، شورای انتقالی پیشنهاد اخیر سعودی را رد می‌کرد.   منبع مذکور ادامه داد، عنوان راهبرد جدید ابوظبی پیچیدن طومار هادی و انتقال نبرد به داخل دولت آینده است که شورای انتقالی با چهار کرسی وزارتیدر آن شرکت خواهد داشت.   وی افزود: اقدامات امارات به دنبال تغییر معادله، از بین بردن مشروعیت کامل هادی و توزیع آن بین قوای مختلف است.   این منبع یمنی تأکید کرد که رویکرد امارات با ریاض هماهنگ است و ریاض نیز معتقد است که دولت مستعفی یمن به شکل کنونی، باری سنگین است. مقدماتی که ابوظبی برای آن برنامه‌ریزی می‌کند با اعمال فشار بر سران یمنی برای دادن اختیارات گسترده به دولت آینده پس از تضمین حضور شورای انتقالی در آن است.   منبع مذکور در ادامه گفت، این مقدمه‌چینی‌ها که در پشت درهای بسته انجام شده عبد ربه منصور هادی و اختیارات وی در دولت آینده را از اساس هدف گرفته‌اند. شورای انتقالی پس از آنکه تضمین‌های اعلام‌نشده مبنی اینکه موافقت با سازوکار توافق ریاض منجر به تغییر ساختار دولت مستعفی می‌شود با سازوکار مذکور موافقت کرده است.   عربستان سعودی هفته گذشته از موافقت طرفین نزاع در جنوب یمن با سازوکاری برای اجرای توافق ریاض خبر داد و پس از آن عبد ربه منصور هادی دستور تشکیل دولت تکنوکرات را صادر کرد.   انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای انتقالی دولت مستعفی توافق ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض  به همراه اعضاى سفارت با حضور در دفتر وابستگی نظامى و دیدار با وابسته هوایی کشورمان از نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرز و بوم و آب وخاک کشورمان تجلیل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عنایتی با اشاره به پیشرفت‌های صنایع دفاعی و نظامی کشورمان،  جایگاه ارتش را مرهون تلاش، فداکاری، انسجام و اتحاد نیروهای مسلح کشور دانست.

عنایتی گفت قدرت نظامی امروز جمهوری اسلامی ایران برخاسته از مجاهدت همه دلاوران مسلح کشور بویژه شهدای این عرصه میباشد و امروز جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه همین قدرت اجازه هیچ تهدیدی را علیه منافع ملی نمی‌دهد و دیپلماسی کشور نیز با تکیه بر این قدرت می‌تواند در دنیا از حقوق ملت عزیزمان دفاع کند.

سرهنگ گرامی به تازگی به عنوان وابسته هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در ریاض مشغول به خدمت شده اند.

سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند29 فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل