Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-20@06:27:17 GMT

ثبت هزار مورد حریق جنگل های آمازون فقط در یک روز

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۸۸۱

آمارها می گویند حریق جنگل های بارانی آمازون در برزیل در ماه جولای افزایش یافته است و بدترین آتش سوزی ها را در روزهای اخیر تجربه کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در ماه جولای تعداد آتش سوزی های جنگل های بارانی آمازون در برزیل نسبت به سال گذشته در همین زمان 28 درصد افزایش یافته است. کارشناسان محیط زیست هشدار می دهند این آتش سوزی ها ممکن است نشانه هایی از آغاز آتش سوزی هایی مصیب بار سال گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس فضایی برزیل ماه گذشته 6803 مورد آتش سوزی در جنگل های این کشور ثبت کرد که نسبت به 5318 مورد آتش سوزی سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد.

هرچند این میزان آتش سوزی در ماه جولای، بالاترین میزان ثبت آتش سوزی ها در ماه های جولای سه سال گذشته است اما باز هم نسبت به آگوست سال گذشته با ثبت 30 هزار 900 مورد آتس شوزی که در 12 سال گذشته بی سابقه بوده است، کمتر است.

کارشناسان محیط زیست هشدار می دهند از آنجایی که تعداد آتش سوزی ها افزایش یافته است این حریق ها می تواند نشانه هایی از آنچه باشد که در روزهای آینده خواهیم دید.

گروه محیط زیستی صلح سبز برزیل می گوید در روز سی ام جولای بیش از هزار مورد آتش سوزی ثبت شده که بالاترین میزان ثبت آتش سوزی ها از سال 2005 در یک روز جولای بوده است.

حامیان محیط زیست، ژائیر بولسونارو، رییس جمهور این کشور را مقصر افزایش تعداد آتش سوزی های جنگل های آمازون می دانند. او متهم است به چوب برها، زمین خواران و معد کاران به بهانه توسعه اقتصادی منطقه به صورت غیرقانونی اجازه جنگل زدایی می دهد.

برچسب هاانرژی امروز برزیل جنگل آمازون ژاییر بولسونارو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز برزیل جنگل آمازون آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو آتش سوزی ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند گفت: از مجموع آلودگی‌های زیست محیطی سال گذشته در لرستان ۳۴۹ مورد صنایع آلاینده، ۲۴ مورد جایگاه پسماند، ۴۸ مورد کشتارگاه، ۱۱ مورد آلودگی بیمارستانی، ۲۵ آلودگی تخلیه فاضلاب در زمین کشاورزی، ۲۵ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، دو مورد آلودگی در تصفیه خانه و ۵۹ مورد انتشار گرد و غبار در اطراف منزل مسکونی و سایر بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳۶ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است، افزود: ۳۷۱ مورد اخطار به صنایع آلاینده، ۲۳ مورد اخطاریه به کشتارگاه، ۲۸ مورد جایگاه پسماند، پنج مورد اخطاریه به شهرداری سلسله، ۱۶ مورد اخطاریه به دامداران، ۱۶ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، پنج مورد اخطاریه به بیمارستان، رفع آلودگی هفت مورد و تصفیه خانه دو مورد و سایر موارد ۵۵ مورد صادر شد.

سالاروند با بیان اینکه ۱۲ مورد آتش سوزی در مساحت بیش از ۱۴۹ هکتار ثبت شده است، اظهارداشت: همچنین ۲۱ فقره تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۲۱۸ هکتار در استان گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل که از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

دیگر خبرها

  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • فیلم/ آتش سوزی مرگبار خانه‌ای در مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش