Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایندیپندت فارسی ضمن ابراز خوشحالی از قطع شبکه های برون مرزی ایران نوشت: رادیو و تلویزیون دولتی با کمبود بودجه برای تبلیغات سیاسی خود مواجه است که این امر از میزان مخاطب آن به نفع رقبا و شبکه‌های اجتماعی خواهد کاست.

خبرگزاری فارس- گروه رسانه: وب‌سایت ایندیپتنت فارسی با انتشار گزارشی به بررسی تاثیرات تحریم ها بر جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به قطع پخش برخی از شبکه های برون مرزی صداوسیما، در حالی که از پنهان کردن خوشنودی خود در خصوص قطع ماهواره ای برخی شبکه های برون مرزی صداوسیما ناتوان است، از این شبکه ها به عنوان «مجرایی برای شبکه سازی جموری اسلامی در سراسر دنیا و بالاخص کشورهای دموکراتیک و آزاد» یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وب‌سایت نوشت: «در ماه مه ۲۰۲۰ ماهواره یوتل‌ست پخش برنامه‌های ۲۴ ساعته شبکه الکوثر را به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های خود به این شرکت قطع کرد.»

ایندیپندنت بغض خود از شبکه الکوثر را با این عنوان که « این شبکه پخش‌کننده تبلیغات سیاسی- مذهبی جمهوری اسلامی بود که تنفر و خشونت و سرکوب علیه غیرشیعیان را تبلیغ می‌کرد» بروز داد، حال آن که شبکه الکوثر ایران تبیین کننده دیدگاه های اسلامی و انسجام بخش بین مذاهب این دین آسمانی بوده  و اتفاقا اولین شبکه معارفی در دنیای اسلام بوده که از سال ها پیش نسبت به اندیشه های سلفی تکفیری که منجر به ظهور داعش (عامل خشونت و سرکوب و تنفر)  شد، هشدار داده و به نقد آنها و لزوم وحدت مسلمین در مقابل اندیشه های انحرافی می پرداخت.

این وب سایت در ادامه مطلب خود، آورده است: «در ۲۷ ماه مه شبکه «سحر اردو» هم که یکی از بوق‌های تبلیغاتی حکومت در شبه قاره است از روی ماهواره پاکست قطع شد. شبکه‌های غیر فارسی زبان جمهوری اسلامی در خدمت برنامه‌های گسترش‌طلبانه و فرقه‌گرایانه جمهوری اسلامی بوده‌اند. خاموش کردن یکی از این بوق‌ها دستاورد بزرگی برای تحریم‌های جمهوری اسلامی است. علاوه بر خاموش شدن یکی از این بوق‌ها رادیو و تلویزیون دولتی با کمبود بودجه برای تبلیغات سیاسی خود مواجه است که این امر از میزان مخاطب آن به نفع رقبا و شبکه‌های اجتماعی خواهد کاست.»

 ایندیپندنت در این مطلب به دو دستاورد مهم خاموش شدن صدای شبکه های برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است: اول ایفای نقش خاموشی صدای رسانه های ایرانی به عنوان یکی از ثمرات تحریم جمهوری اسلامی ایران و دوم: کاسته شدن از میزان مخاطبان این شبکه ها به نفع رقیبان.

در ادامه آمده است: «پخش رادیو دری رادیوی حکومتی جمهوری اسلامی برای افغانستان نیز به دلیل انباشت بدهی قطع شد. به گفته رئیس برون‌مرزی رادیو و تلویزیون حکومتی جمهوی اسلامی احتمال دارد «طی روزها و هفته‌های آینده شبکه‌های مهم ما مثل پرس‌تی‌وی، العالم، آی‌فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف شوند.» این کار بعدا انجام شد. تعداد خبرنگاران فعال شبکه‌های برون مرزی به یک چهارم کاهش یافته است. این شبکه‌ها مجرایی برای شبکه‌سازی جمهوری اسلامی در سراسر دنیا و بالاخص کشورهای دمکراتیک و آزاد بوده است. مهمانان این شبکه‌ها مدام در برنامه‌های مختلف نظام شرکت کرده و در کشور خود به تبلیغات سیاسی علیه دموکراسی‌ها مشغول بوده‌اند.»

ایندیپندنت فارسی چندی پیش نیز بعد از قطع پخش تعدادی از شبکه های برون مرزی صداوسیما، با انتشار مطلبی با عنوان «بازوهای رسانه‌ای جمهوری اسلامی قطع شدند»، نوشت: «حکومت جمهوری اسلامی ایران از دو دهه پیش به شدت بر روی تبلیغات برون‌مرزی متمرکز شده است و تلویزیون‌های خارج از ایران که با زبان‌های مختلف برنامه‌سازی می‌کنند، به عنوان بازوی اجرایی این هدف عمل می‌کنند. این رسانه‌‌ها تلاش بسیاری می‌کردند تا ایدئولوژی شیعه انقلابی با محوریت ولایت فقیه را ترویج کنند. پخش برنامه‌های مذهبی، سخنرانی‌های سیاسی با ترجمه عربی و انعکاس مواضع حکومت جمهوری اسلامی در رابطه با فلسطین، لبنان، سوریه و کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی، از برنامه‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی بود.»

شبکه های برون مرزی ایران از ابتدای راه اندازی تا به حال تاثیر شگرفی در فضای رسانه ای دنیا داشته اند. در زمانی که رسانه های بزرگ دنیا سعی می کردند تا حقیقت را وارونه جلوه بدهند، شبکه های برون مرزی توانستند تک صدایی را بشکنند و پیام انقلاب را به تمام دنیا برسانند و در کنار آن اخبار و رویدادهای جهان را آن گونه که هست به گوش مخاطبان خود برسانند. اما پس از سالها سرمایه گذاری صداوسیما در این زمینه و موفقیت هایی که شبکه های برون مرزی در سراسر دنیا پیدا کرده اند، حالا به دلیل انباشت بدهی همه این شبکه ها یا تعطیل شده اند و یا در نوبت تعطیلی قرار گرفته اند.همین تعطیلی ها امروز دستاویزی برای شادی شبکه های رقیب در دنیا شده است و آنها از این بابت که تنها صدای جمهوری اسلامی ایران در دنیا هر روز تک بعدی تر می شود، ابراز شادمانی می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی ایران فارسی جمهوری اسلامی شبکه های برون مرزی صداوسیما جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی تبلیغات سیاسی شبکه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای

عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران نشان داد دشمنان نه قادر به درک ابعاد گوناگون صبر استراتژیک ایران هستند و نه ‌شناختی نسبت به قواعد نهان بازدارندگی در منطقه دارند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر تاکید کردند: «به‌ لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند. موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است». 

مهم‌ترین نکته در فرمایشات رهبر حکیم انقلاب، تمرکز بر ابعاد فرامتنی عملیات مقتدرانه اخیر موشکی جمهوری اسلامی ایران در عمق استراژیک اراضی اشغالی است. متعاقب  حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق که منجر به شهادت 7 تن از فرزندان پاک و غیور مرز و بوم‌مان از جمله سرداران شهید سرلشکر زاهدی و سرلشکر حاجی‌رحیمی شد، مقامات سیاسی غرب در برابر نقض صریح کنوانسیون وین صراحتا سکوت کرده  و رسانه‌های ضد انقلاب نیز سرمست از تجاوز رژیم منحوس و نامشروع صهیونیست به مقر دیپلماتیک کشورمان در سوریه، آن را نمادی از قدرت شیاطین زمان در برابر ایران اسلامی پنداشتند. زنجیره‌های جبهه باطل دست در دست یکدیگر دادند تا تل‌آویو را در مقام یک کنشگر شکست‌ناپذیر و کشورمان را در کسوت یک بازیگر منفعل و ضربه‌پذیر نشان دهند. با این حال زمانی که عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دشمن صهیونیست در خطبه‌های نماز عید فطر رهبر انقلاب عیان شد، بازیگران غربی ارسال پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم خود را از مجاری گوناگون منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای آغاز کردند. بازیگرانی که حتی حاضر به صدور یک بیانیه ساده در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم سفارت ایران در دمشق نشدند، این بار ملتمسانه از ایران خواستند از هرگونه واکنشی نسبت به این تجاوز اجتناب کند! 

اما دلیل اصلی ترس دشمنان از واکنش ایران چه بود؟ پاسخ این سوال مهم را رهبر بزرگوار انقلاب در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح غیور کشورمان فرمودند. واقعیت امر این است که ابعاد فرامتنی عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مستقیما پیش‌فرض‌ها و مبانی راهبردی کلان سیاست منطقه‌ای غرب و رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار داده و آنها را ابطال کرده است. بر مبنای این پیش‌فرض‌ها، صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران نامحدود بوده و متقابلا، قدرت برهم زدن فوری موازنه قدرت از سوی ایران نیز ناممکن به نظر می‌رسید! با این حال عملیات اخیر نشان داد دشمنان نه قادر به درک ابعاد گوناگون صبر استراتژیک ایران هستند و نه ‌شناختی نسبت به قواعد نهان بازدارندگی در منطقه دارند! آنها بسیار دیر متوجه شدند جمهوری اسلامی ایران بازیگر تابع محیط نیست، بلکه هر لحظه اراده کند محیط را به تسخیر خود در می‌آورد. این همان قدرت جابه‌جایی ثوابت و تغییر زمین بازی است که تهران توانایی خود در هدایت آن را به رخ دشمنانش کشید. رسانه‌های غرب پس از خروج حداقلی و ابتدایی  از شوک سختی که به آنها وارد شد ـ که هنوز آثار و تبعات آن ادامه دارد ـ دستورالعمل کاری مشخصی از سوی نهادهای امنیتی و دولتی خود دریافت کرده‌اند. آنها موظف شده‌اند از تمرکز افکار عمومی دنیا بر ابعاد فرامتنی و تاثیر کلان راهبردی عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

رسانه‌های دشمن از یک سو تلاش می‌کنند ماهیت واکنش ایران را زیر سوال برده و آن را در قالب یک کنش (تجاوز اولیه) تفسیر کنند! و در گامی دیگر، آنها سعی دارند اطلاعات کذبی را درباره میزان خسارات مادی، نظامی، امنیتی  و جانی وارده بر صهیونیست‌ها در عملیات «وعده صادق» به افکار عمومی دنیا مخابره کنند اما اعتراف اخیر بن گویر، وزیر امنیت قومی رژیم اشغالگر قدس و برخی دیگر از مقامات این رژیم مبنی بر موفقیت این عملیات، جایی برای ادامه این مانور دروغین باقی نگذاشته است. صهیونیست‌ها و رسانه‌های غرب باید نسبت به این حقیقت خدشه‌ناپذیر آگاه شوند که تغییر موازنه قدرت در منطقه از طریق روایتگری مجعول از واقعیات به دست نخواهد آمد!  پرواز صدها موشک و پهپاد ایرانی بر فراز اراضی اشغالی، آن هم در برابر چشمان بهت‌زده دشمنانی که تصور این عملیات قاطع را نمی‌کردند، جهان را به تعظیم در برابر قدرت بازدارندگی ایران واداشته است.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • کوه، موش زایید!
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای
  • بازی‌گوشی‌های اسرائیل خللی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند