Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد برکت در بحبوحه مشکلات سیل پارسال به کمک سیل‌زدگان لرستانی آمد و بارقه امیدی شد برای روشن شدن چراغ زندگی آن‌ها، حمایتی که اگرچه همچون وعده‌های دیگران بسیار اغواکننده نبود، اما موتور محرکه‌ای شد برای نجات بسیاری از زندگی‌هایی که ناامید به گردش روزگار چشم دوخته بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیل ویرانگر سال گذشته پلدختر، علاوه بر خسارت زدن به زیرساخت‌های جاده‌ای و تاسیسات زیربنایی، آشیانه بسیاری از سیل‌زدگان را تخریب کرد و زمین‌های کشاورزی و واحدهای دامداری آن‌ها را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمانی که تا قبل از سیل با آرامش در کنار خانواده‌ خود زندگی می‌کردند و اغلب از طریق کشت محصولات مختلف و همچنین پرورش دام‌های سبک و سنگین معیشت خود را تامین می‌کردند، با سیلی خروشان، هست و نیست خود را از دست داده و بی سرپناه ساکن چادرهای موقت برای گذران زندگی شدند.

اگرچه در همان روزهای نخست وقوع سیل، حمایت‌های بی‌دریغ هم‌وطنان از سیل‌زدگان لرستانی مثال‌نزدنی بود، با گذشت زمان و فروکش کردن سیلاب، مسوولان دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی پای کار آمده و هر کدام وعده روزهای بهتر را به مردم می‌دادند.

اگرچه بنیاد مسکن توانست مطابق برنامه زمان‌بندی خانه‌های سیل‌زدگان را بازسازی و تحویل آن‌ها دهد و دغدغه سرپناه را از سر اهالی کم کند، اما با این وجود برخی وعده‌ها هنوز روی آب مانده و معیشت بسیاری از مردم تحت تاثیر بروکراسی پرپیچ‌وخم ادارات و بانک‌ها قرار گرفته است.

 

حمایت بی‌دریغ بنیاد برکت از سیل‌زدگان

در این میان اما بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همان بحبوحه مشکلات، به کمک سیل‌زدگان آمد و بارقه امیدی شد برای روشن شدن چراغ زندگی آن‌ها، حمایتی که اگرچه همچون وعده‌های دیگران بسیار اغواکننده نبود، اما موتور محرکه‌ای شد برای نجات بسیاری از زندگی‌هایی که ناامید به گردش روزگار چشم دوخته بودند.

بنیاد برکت به عنوان نهادی انقلابی نهادی انقلابی که دغدغه‌اش زدودن غبار محرومیت از چهره‌هایی است که روزگار تمام سعی خود را برای به رنج‌افکندن آن‌ها به کار گرفته است، بنیادی که با برکت بخشیدن به زندگی آسیب‌دیدگان نور امید را در دل آنها تابانده و به ادامه زندگی امیدوارشان کرده است.

محسن عزیزی از جمله سیل‌زدگان لرستانی است که طی این حادثه تلخ و ویرانگر، تمام سرمایه خود را از دست داد، روستا زاده‌ای از حوالی معمولان که بر خلاف برخی‌ها به شهر مهاجرت نکرد و با تلاش و پشتکار خود اقدام به تولید محصولات کشاورزی و پرورش گاوهای شیری می‌کرد تا اینکه سیل همه سرمایه زندگی را از وی گرفت.

این کشاورز و دام‌پرور سیل‌زده که پس از گذشت بیش از یک سال هنوز تسهیلاتی را از سوی دولت دریافت نکرده، کمک بنیاد برکت را بسیار امیدبخش عنوان می‌کند.

 

انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات جبران خسارت سیل

سیل فروردین‌ماه تمام سرمایه‌ام را از بین برد، زمینی که دارای بذر چندساله برای تهیه علوفه دام‌هایم بود غرق آب شد و تمام محصول از دست رفت، با این وجود و پس از ثبت اطلاعات خسارت در سامانه سجاد، اما اکنون و پس از گدشت بیش از یک سال تاکنون به بانکی جهت دریافت تسهیلات معرفی نشده‌ام.

خانه‌ام خسارت زیادی دید و نیازمند بازسازی بود، از همان روزهای نخست به کمک بنیاد مسکن عملیات ساخت به کمک نیروهای این مجموعه شروع شد و خوشبختانه اکنون در منزل خود مستقر شده‌ام.

 

با کمک بنیاد برکت امید به خانه‌ها برگشت

با وجود اینکه خانه‌ ساخته شده بود، اما کاری برای تامین امرار معاش خانواده نداشتم، از طرفی کمکی نیز از سوی هیچ دستگاه دولتی برای جبران خسارت سیل نشد، تا اینکه کارشناس‌هایی از سوی بنیاد برکت به روستا آمده و پس از بازدید از محل زندگی و نداشتن کسب‌وکار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدم.

تسهیلات 40 میلیون تومانی بنیاد سرمایه دوباره زندگی‌ام شد، چند دام سنگین خریداری کردم و فعالیت‌ام را شروع کردم، اکنون و با گذشت چند ماه تعداد دام‌ها بیشتر شده و توانسته‌ام 2 نفر را نیز مشغول به کار کنم.

فردا را بسیار روشن می‌بیند، چرا که توانسته گذشته تلخ را به دست فراموشی بسپارد، اما هنوز از پرداخت نشدن تسهیلات سیل از سوی دولت گلایه‌مند است.

 

ضرورت حمایت از مشاغل روستایی

در کنار دامداری، کشاورزی نیز می‌کردم که متاسفانه سیل محصول و زمین را از بین برد، با وجود پیگیری‌های بسیار اما تاکنون اقدام موثری توسط دولت برای جبران خسارت نشده و همچنان منتظر بررسی پرونده در سامانه هستیم.

از طرفی متاسفانه طی سال‌های اخیر دولت حمایت خوبی از صنعت کشاورزی و دامداری نداشته و بخش اقتصاد در این حوزه‌ها ضعیف است.

این در حالی است که اگر حمایت‌ها از افراد بومی روستاها صورت بگیرد، ضمن جلوگیری از مهاجرت افراد به شهر و ایجاد حاشیه‌نشینی و افزایش آمار بیکاری، در روستا فعالیت موثر خود را ادامه داده و منجر به شکوفایی اقتصاد می‌شوند.

گزارش از پریسا قربانی نژاد

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل کشاورزی مسکن روستا بنیاد برکت برکت لرستان سیل زدگان لرستانی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) ظاهر جدید مازیار لرستانی در فیلم منوچهر هادی

تصویری از مازیار لرستانی در پشت صحنه فیلم جدید منوچهر هادی را می‌ببینید.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • عکسی از ژست مازیار لرستانی در اولین ایفای نقش در یک فیلم
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • (تصویر) ظاهر جدید مازیار لرستانی در فیلم منوچهر هادی
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • برگزاری جشنواره برکت در مود 
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار