Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: زندگی و اشتیاق زنده یاد خسرو سینایی به کار و هنر می تواند الگویی مناسب برای جوانان عزیز و مستعد این آب و خاک باشد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، «علیرضا زند وکیلی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پیامی در گذشت خسرو سینایی هنرمند پرآوازه و خوش نام سینمای ایران را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام او که در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته به شرح زیر است:

«او رفت. با سکینه قلب و آرامش دل. هنرمند محجوب و محبوب سینمای مستند و داستانی ایران.

گرچه بسیاری ممکن است فقط با «عروس آتش» خسرو سینایی عزیز را به یاد آورند، اما اهل هنر به خوبی جایگاه او را به عنوان یکی از با سوادترین و تاثیرگذارترین سینماگران نوگرای ایران به خصوص در سینمای مستند و آموزش سینما می‌شناسند و قدر می‌نهند، این موضوع به خوبی در واکنش هنرمندان به فقدان او پیداست.

چگونه می‌شود انسان جست و جوگری را که بی‌ادعا در تمامی عمرش در خدمت فرهنگ، هنر و زیبایی بوده و کار کرده ‌است، دوست نداشت. 

زندگی و اشتیاق او به کار و هنر می‌تواند الگویی مناسب برای جوانان عزیز و مستعد این آب و خاک باشد. باری اکنون اگرچه او رفته است، اما راه و نگاه او با ماست و ما یادگارهایش را ارج می‌نهیم.

امیدوارم خداوند مهربان این هنرمند محجوب را در پناه لطف خویش مرحمت و با پاکان و صالحان محشور فرماید.

کرونا می‌تواند لطمات سنگینی به سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی ما بزند. همه مراقب باشیم.»
 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خسرو سینایی تسلیت شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تسلیت درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چلنگری (آهنگری به شیوه سنتی) اظهار کرد: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در چلنگری، افزود: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   ایزدی آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و تصریح کرد: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد.   مرحوم نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود
  • انتصاب سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه
  • ناصر تقوایی؛ حسرت یک خنده