Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین،  بعد از یک هفته تعطیلی و سر زدن به حوزه‌های انتخاباتی بهارستان نشینان در اولین جلسه حضورشان دوعضو ناظر در هیات نظارت بر صدا و سیما را انتخاب کردند که بر این اساس احسان قاضی زاده هاشمی را با 114 رأی و بیژن نوباوه وطن را با 142 رأی از مجموع 220 رأی اخذ شده  به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر تکلیف دو عضو ناظر بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت هم روشن شد و جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت به عنوان جلال رشیدی کوچی را با 130 رأی و محمود عباس زاده مشکینی را با 75 رأی از مجموع 219 رأی اخذ شده در جلسه به عنوان اعضای ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت انتخاب کردند.

معرفی وزیر صمت تا پایان هفته 

اردیبهشت ماه بود که روحانی وزیر صمت را برکنار کرد از آنجا که طبق قانون یک وزارت خانه تنها سه ماه می‌تواند با سرپرست اداره شود  و اکنون به پایان مهلت مجاز نزدیک می‌شود این موضوع با انتقاد برخی نمایندگان مواجه شد. علیرضا سلیمی نماینده محلات از جمله نمایندگانی بود که به این موضوع انتقاد کرد او  در تذکری شفاهی در جریان جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای رییس جمهور بیان کردند که بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اختلاف وجود دارد ولی بنده عرض می‌کنم که بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اختلافی نیست. مجلس قبلی سه بار موضوع تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی کرد و در نهایت به آن رای منفی داد.

او  در ادامه اظهار کرد: اکنون برحسب قانون آقای رییس جمهور باید یک وزیر برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. آقای رییس جمهور نباید به دنبال حاشیه‌سازی باشد. قانون حکم می‌کند تا قبل از ۲۲ مردادماه از سوی دولت یک وزیر برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از ۲۲ مردادماه امضای آقای مدرس خیابانی و تصرفات ایشان غیرقانونی است و دولت باید تا پایان این هفته وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که رقم سنگینی است و قرار است به دولت بعد سپرده شود. بنده به آقای رییس جمهور توصیه می‌کنم از حاشیه‌ها فاصله گرفته و به وضعیت آشفته بازار توجه کند. دولت باید زودتر وزیر پیشنهادی خود را معرفی کند.

محمد باقر قالیباف که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: قانون در این زمینه روشن است و قطعا دولت قانون را رعایت کرده و در چارچوب قانون این موضوع دنبال می‌شود. از قبل تفکیک وظایف در خصوص این دو وزارتخانه بوده که باید تکلیف آن روشن شود، اما براساس مکاتبات انجام شده بین دولت و مجلس شورای اسلامی تا پایان این هفته دولت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده و این موضوع به نتیجه می‌رسد.

216216

کد خبر 1417027

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم شورای نظارت بر صداوسیما محمد باقر قالیباف وزارت صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی آقای رییس جمهور معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

امیر آشتیانی در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیام تشکری خطاب به قالیباف صادر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

وزارت دفاع:‌ سپاه جزو برترین نیروهای نظامی جهان است

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام
همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!