Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:29:39 GMT

جذب 100 درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۱۶۷۳

جذب 100 درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از جذب 100 درصدی اعتبارات یک میلیارد و 120 میلیون تومانی پژوهشی استان در سال 1399 خبر داد.

پرویز محمدزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ارائه گزارش عملکرد اعتبارات پژوهش سال 98 پرداخت و اظهار کرد: در این راستا، ابتدا طی نیازسنجی از دستگاه‌ها، 101 طرح را احصا کرده و سپس 17 محور اولویت‌دار تعیین و در نهایت 10 طرح تصویب نهایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه سمات ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح اولویت‌های پژوهشی سال 99 استان نیز پرداخت و گفت: اعتبارات استان از محل یک درصد پژوهشی یک میلیارد و 120 میلیون تومان بود که 29 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و 100 درصد این اعتبارات جذب شده است.

وی ضمن تشریح فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان در سال‌جار، بیان کرد: در سال 99 بر اساس شیوه نامه ابلاغی 86 طرح ارسال شد؛ هفت طرح نیز از سال قبل مانده بود که در نهایت چهار محور اولویت‌دار استان تعیین و نسخه اولیه احصا شده و در کارگروه ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمدزاده محورهای اولویت‌دار استان را «ارتقای توان تولید، سرمایه گذاری و اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حوزه فنآوری و هوشمندسازی»، «چالش‌ها و پیآمدهای ناشی از کرونا» و «حفظ محیط زیست» اعلام کرد.

وی در ادامه به تایید سه عنوان از هفت طرح سال قبل برای فراخوان اولویت پژوهشی استان پس از تصویب شورای برنامه ریزی اشاره کرد و افزود: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تدوین استراتژی و برنامه عملیاتیِ بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری استان در حوزه سلامت، اکوتوریسم و غذایی و تحلیل عواقب عدم رعایت حریم گسل‌های مهم در ساخت و ساز و تعیین مناطق پرخطر و مستعد لغزشی عناوین این سه طرح تایید شده هستند.

وی بر لزوم تصویب سه عنوان پژوهشی تایید شده سال 1398، جهت دادن فراخوان سه به‌عنوان بخشی از اولویت پژوهشی استان در سال 1399، تصویب محورهای اولویت‌دار چهارگانه استان (مصوب کارگروه آپفن) برای ارزیابی عناوین پژوهشی ارسال شده توسط دستگاه‌های اجرایی و تفویض اختیار به کاگروه آپفن استان به منظور تسریع در فرایند بررسی، انتخاب و تصویب نهایی اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اعتبارات پژوهشی آذربايجان شرقي سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسعه پایدار تحقیقات دانشگاهی پژوهشی استان برنامه ریزی اولویت دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این همایش که به منظور تسهیل گری برای شتاب بخشی به تحقق شعار سال برگزار شد، مدیران اقتصادی دولتی و خصوصی استان موانع و چالش‌های فراروی بخش تولید و اقتصاد استان را ارائه کردند.

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش، کمبود آب، برق و گاز در استان، مشکل رفع تعهد ارزی، همکاری نکردن بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات، طولانی بودن اخذ کد استاندارد، فرسودگی ماشین آلات صنایع، افزایش نرخ ارز و مالیات، تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و لزوم توجه به توسعه صادرات از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده در این همایش بود.

استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به تدوین ۱۰ گام برای عینیت بخشی به جهش تولید با مشارکت مردم، استاندار آذربایجان شرقی از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

مالک رحمتی بخشی‌نگری را مانع تحول و جهش دانست و افزود: جهش و تحولی که امروز انتظار داریم نیازمند یکدلی و نقش‌آفرینی تک‌تک بخش‌ها در کنار هم است.

وی تاکید کرد: امروز همه دستگاه‌های ما برای جهش تولید برنامه راهبردی، عملیاتی و پروژه‌محور دارند و سعی کرده‌ایم که این برنامه‌ها، کمّی و مبتنی بر آمار و ارقام باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی