Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:23:12 GMT

برچسب انرژی ۲۰۰ وسایل خانگی در ایلام بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۱۸۱۲

برچسب انرژی ۲۰۰ وسایل خانگی در ایلام بررسی شد

مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برچسب انرژی بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق گاز، یخچال فریزر، آبگرمکن گازسوز، جارو برقی و ... کنترل شد.

وی افزود: از این تعداد برچسب های مورد بررسی ۱۸۹ مورد مطابقت برچسب با استاندارد ،هفت مورد هم جعل رتبه انرژی و چهار مورد وسیله خانگی فاقد برچسب انرژی مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در صنایع مختلف امروزی یکی از مهمترین پارامترهای تولید محصولات توجه به کارایی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب بهینه شوند، یادآور شد: از آنجایی که برچسب انرژی روی کالا نمایانگر این بازدهی است بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل تشویق واحدهای تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت است.

همتی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها ایلام انرژی برق سازمان ملی استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام انرژی برق سازمان ملی استاندارد ایران ایلام انرژی برق سازمان ملی استاندارد ایران برچسب انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر سه شنبه در دیدار استاندار ایلام با تبریک میلاد کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال بهار طبیعت و بهار قرآن با بارش رحمت الهی همراه بود و این بارش الهی موجب امید و نشاط در جامعه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با عنوان این مطلب که بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی همراه با هر سختی آسانی و گشایش است و این سنت الهی است، گفت: زیرساخت‌های لازم در جمهوری اسلامی برقرار شده است و امروز شاهد به ثمر نشستن این زیرساخت‌ها هستیم.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم‌رهبری اظهار داشت: مقام معظم‌رهبری چندین سال بر اقتصاد تاکید دارند و انتظار می‌رود که در استان نیز برای تحقق شعار سال تلاش کرد.

وی با عنوان این مطلب که لازم است نیروهای متخصص و خوش‌فکر در استان برنامه‌ریزی کنند که چگونه از ظرفیت‌های استان برای توسعه اقتصادی استان بهره‌مند شویم، اضافه کرد: در این راستا مشاغل خانگی و صنایع دستی در استان، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است و جای کار در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به این‌که یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی، توجه به همین مشاغل خانگی است، تاکید کرد: زمینه این کار در استان فراوان بوده و پیشینه صنایع دستی در استان وجود دارد و می باید به آن توجه کافی شود.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه کسب و کار و تولید صنایع دستی در خانوارها، گفت: برای جهش تولید لازم است از ظرفیت فنی و حرفه‌ای در جهت آموزش صنایع دستی و مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال در استان استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر دایر نمودن نمایشگاه صنایع دستی در کشور عراق و معرفی صنایع دستی و محصولات استان به سایر کشورها، گفت: شناخت این توانمندی‌ها و ایجاد بستر و تسهیل در بالفعل کردن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و ارائه تسهیلات از جمله وظایف و کارکردهای دولت است که باید این حوزه در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از زحمات استاندار و مجموعه استانداری در سال گذشته و اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد که استان ایلام به عنوان یک استان پیشرو در حوزه تحقق جهش تولید مطرح شود.

کد خبر 6062766

دیگر خبرها

  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد
  • انجام ۶۵۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام
  • انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته