Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، راشاتودی در صفحه اینستاگرام خود نوشت پس از گفتگو درباره کنار گذاشتن دلار آمریکا، روسیه و چین این هدف را محقق کردند.

سهم دلار در تجارت دو کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ برای اولین بار به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. زمانیکه این ایده مطرح شد یعنی درست چهار سال پیش، سهم دلار در تجارت روسیه و چین بیش از ۹۰ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۴ درصد تجارت غیردلاری با یوان، یورو و روبل روسیه انجام شده است. سهم یوان ۱۷ درصد، یورو ۳۰ درصد و روبل روسیه نیز ۷ درصد بوده است.

          بیشتر بخوانید:

سقوط بی‌سابقه ارزش دلار طی دو سال اخیر

کاهش نقش دلار در تجارت بین‌المللی عمدتا به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین است. روابط بین دو کشور در سال ۲۰۲۰ بیش از پیش وخیم شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ماه ژانویه اعلام کرد مسکو سیاست دلار زدایی تدریجی را در پیش گرفته و به دنبال معاملاتی با ارز‌های بومی در هر موقعیتی است که امکان آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ تجاری روابط روسیه و چین حذف دلار از اقتصاد جهانی دلار در تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم کسانی که با نیت سو استفاده اقدام به خرید ارز، طلا و خودرو کرده و نه تنها مالیات نمی‌دهند که سود هنگفت هم می‌برند.

در حال تکمیل

کد خبر 6086202 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • آخرین قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه