Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کتابچه سالانه آلایندگی خودرو و موتور سیکلت برای اولین بار توسط مرکز هوا تغییر اقلیم تدوین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این کتابچه اطلاعات مربوط به آزمون های آلایندگی ای که در طول سال بر انواع وسایل نقلیه تولیدی و وارداتی کشور در طی فرآیند نظارتی سازمان، انجام گرفته، درج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلد اول این کتابچه حاوی اطلاعات آزمون های انجام گرفته در سال های 97 و 98 است. این کتابچه قرار است به صورت سالانه تهیه و تدوین شود.
بر اساس اطلاعات آزمون های صورت گرفته مورد اشاره در این کتاب، محصولات تولیدی شرکت های کرمان موتور و زامیاد در سال 98 به ترتیب کمترین و بیشترین میزان مردودی در آزمون آلایندگی را دارا بودند.
همچنین بر اساس آمار ارائه شده در این کتابچه به استناد نمونه برداری های صورت گرفته، در میان خودروهای پر تیراژ تولید داخل، خودروهای وانت ریچ، تولیدی شرکت زامیاد و پژو 206 اس دی با موتور TU5 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان انتشار آلاینده ناکس (NOx) را دارا هستند.
در آلاینده هیدروکربن نسوخته نیز، وانت دو گانه سوز زامیاد بیشترین مقدار میانگین را داراست و کمترین این میزان آلایندگی مربوط به خودروهای وانت ریپچ و پژو پارس دو گانه سوز است.
در آلاینده منواکسید کربن نیز بیشترین میزان متوسط آلودگی را خودروی به وانت ریچ است و خودروی سمند EF7 کمترین میزان آلودگی در این زمینه را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!

سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به روند صدور یک روزه گواهینامه از سوی پلیس راهور گفت: بر اساس شرایط موجود در کشور، ما تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم و در واقع مقرر شد گواهینامه‌های موتورسیکلت طی مدت یک روزه صادر شود. این گواهینامه بر اساس مصوبه هیئت وزیران صادر می‌شود و فرآیند خاصی دارد، از جمله اینکه فرد باید در دوره‌های آموزشی ثبت نام و شرکت کند. پس از گذراندن دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند، در واقع اینطور نیست که برخی تصور کنند حتما در عرض یک روز گواهینامه دریافت می‌کنند، بلکه افراد باید آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته و در آزمون‌ها نیز نمره لازم را اخذ کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که بالغ بر شش و نیم میلیون موتورسیکلت سوار در کشور ما، فاقد گواهینامه هستند و هنگامی که از سوی پلیس مورد سوال قرار می‌گیرند؛ مدرکی برای ارائه پلیس ندارند. به همین دلیل نیز از تیرماه سال گذشته طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت به صورت آزمایشی اجرا شد و مشکلات آن به مرور زمان رفع شد و در حال حاضر نیز درحال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح مختص افرادی است که موتورسیکلت دارند، اما گواهینامه ندارند؛ افزود: سایر افراد بدون موتورسیکلت نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و باید در ۲۱۰ مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند. اما اگر موتورسیکلت به نام پدر خانواده باشد؛ فرزند می‌تواند در این طرح شرکت کند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه ادامه داد: متقاضیان دارای شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان» به صورت خود معرف در این سامانه آن ثبت نام کنند و احراز هویت به صورت سیستمی انجام می‌شود. سپس افراد باید مدارک و مشخصات موتورسیکلت را وارد کنند. پس از انجام تمام مراحل، پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه تا ۲۴ ساعت آینده پلیس، به آن‌ها شرایط را اطلاع خواهد داد.

کرمی گفت: همکاران ما اصالت موتورسیکلت را می‌سنجند و پس از تائید این مدارک، به متاقضی مجددا پیامک برایش ارسال می‌شود که شما مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و اکنون باید هزینه این گواهینامه را پرداخت کنید.

وی با اشاره به هزینه‌های دریافت گواهینامه افزود: هزینه‌های آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان بود، اما این رقم به صورت استانی اعلام می‌شد و هر استان با سایر استان‌ها متفاوت است، اما در این طرح ما تنها ۵۷۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم و این رقم متغییر نیست.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: پس از پرداخت هزینه، فرد نسبت به موقعیت مکانی خود، در یک آموزشگاه برای شرکت در دوره آموزشی شرکت می‌کند. ما در کشور ۲۱۰ آموزشگاه آموزش موتورسیکلت داریم که از این تعداد بالغ بر ۱۸۰ مرکز در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که فرد برای شرکت در دوره آموزشی به آموزشگاه مراجعه می‌کند؛ پزشک نیز در محل حضور دارد و اگر سلامتی فرد تائید شود؛ در آموزش‌ها شرکت می‌کند، در واقع ما تمام مراحلی را که در گذشته طی چندین روز به طول می‌انجامید در یک روز و در یک مجموعه جمع‌آوری کرده‌ایم.

رئیس مرکز صدور گواهینامه با بیان اینکه افرادی که در این طرح شرکت می‌کند مهارت کافی درباره راندن موتورسیکلت را دارند؛ ادامه داد: آموزش‌ها نیز بر اساس توانایی‌های فردی است؛ اگر فرد توانایی کامل داشته باشد؛ کفایت آموزشی صادر می‌شود و فرد برای آزمون به افسر آزمون معرفی می‌شود. اگر فرد نیاز به آموزش بیشتر داشته باشد باید در دوره‌های آموزشی شرکت کند.

کرمی با اشاره به نوع آزمون‌ها ادامه داد: آزمون آئین نامه در این طرح شفاهی است تا سرعت بالاتری داشته باشد. همچنین در صورت قبولی در آزمون آئین نامه، فرد برای آزمون عملی اقدام می‌کند و در نهایت می‌تواند یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیرد. در نهایت نیز ۲۴ ساعت بعد از قبولی در آزمون اطلاعات برای پلیس ارسال شده و در کمترین زمان گواهینامه برای فرد متقاضی چاپ و ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  •  رشد ۸ درصدی جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تخصیص ۷۸۲ میلیون دلار برای واردات قطعات موتور!