Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتق ایران، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای جلسات نمایندگان بخش خصوصی در اتاق ایران، طرح بی‌شائبه مشکلات و تبادل آرا و نظرات است که حداقل دستاورد آن، اطلاع مسئولان اتاق ایران از مسائل و مشکلات اتاق‌های سراسر کشور است.

مظفر علیخانی در دیدار با هیات نمایندگان اتاق قزوین افزود: نمایندگان اتاق ایران در جلسات کشوری، باید از نیروهای کارشناسی زبده ستادی اتاق باشند که درنهایت با ارائه گزارش روزمره، روند پیشرفت سیاست‌ها و مطالبات اتاق ایران را روشن کنند و درعین‌حال نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی یا مسئولان اتاق ایران نیز آنان را همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات، تصریح کرد: موضوع رفع تعهد ارزی و پیمان ارزی صادرکنندگان، ارتباطی با وضعیت فعلی ندارد و در 30 سال گذشته در همه دولت‌های سازندگی، اصلاحات، مهرورزی و سرانجام تدبیر وامید، به اسامی مختلف گریبان گیر عرصه تجارت کشور بوده است؛ تا جایی که مهم‌ترین موضوع در همه ادوار، بازگشت ارز به چرخه تولید بوده و بخش خصوصی نیز همواره در این مسیر تلاش کرده است.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران با تکیه‌بر اهمیت رفع تعهد ارزی افزود: در این موضوع بخش خصوصی و اتاق بازرگانی با بانک مرکزی کشور تفاوت دیدگاه دارند و این تفاوت دیدگاه در نحوه بازگشت ارز صادراتی به داخل کشور است؛ چراکه تمامی تشکل‌های اقتصادی و اتاق بازرگانی در لزوم برگشت ارز کوچک‌ترین تردیدی ندارند.

علیخانی اظهار کرد: برآوردهای تحقیقی آماری اتاق ایران نشانگر عدم بازگشت تنها 2 میلیارد و 700 میلیون دلار به داخل کشور و تزریق آن به چرخه تولید و اقتصاداست که مقادیر مهمی از همین رقم نیز مربوط به ارزهایی است که وارد کشور شده؛ اما هنوز در سامانه نیما ثبت نشده است.

علیخانی تأکید کرد: در شرایطی که دولت به دلیل وجود تحریم‌های شدید بین‌المللی و دیگر محدودیت‌ها، در تأمین ارز کافی برای گردش اقتصادی کشور با مشکل مواجه شده و مراودات اقتصادی ما هدف قرارگرفته است، از طرف اتاق ایران مکاتبات متعددی با رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی و دیگر مسئولان ذی‌ربط صورت گرفته و توان فوق‌العاده‌ای در این زمینه مصروف شده است و حتی از نقطه نظرات سایر نهادهای اقتصادی همچون اتاق تعاون و اصناف نیز در این زمینه بهره‌مند شده‌ایم.

او ادامه داد: در این مسیر، ضمن آنکه پذیرای نظرات مستند و مؤثر نخبگان اقتصادی سراسر کشور هستیم، لزوم ارتباط بیشتر اداری اتاق‌های شهرستان با اتاق ایران و هماهنگی برنامه‌های اداری، تحقیقاتی و طرح‌های نوآوری نیز از اولویت‌های کاری در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

همچنین در این نشست، مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: وضعیت تهدیداتی که نسبت به صادرکنندگان اصیل و بازرگانان خوش‌نام در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور صورت گرفته و هجمه‌هایی که در سطح جامعه توسط بانک مرکزی مشاهده می‌شود، بسیار نگران‌کننده است و کار ما را در دفاع از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کشور نزد افکار عمومی دشوار کرده است.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات ما، بحث اتمام دریافت یک در هزار فروش واحدهای صنعتی برای اتاق‌های بازرگانی است که به‌شدت به برنامه‌های عمرانی و هزینه جاری اتاق‌های بازرگانی آسیب می‌رساند. از سوی دیگر به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعریف شدن سرفصل مسئولیت‌های اجتماعی برای اتاق‌های بازرگانی کشور، در تمامی استان‌ها، اتاق‌ها با این مسئله درگیر شده‌اند.

بخشنده اظهار کرد: ما در اتاق قزوین با همیاری نیکوکاران بخش خصوصی و از محل منابع داخلی اتاق، مبالغ قابل‌توجهی را به خرید تجهیزات و ملزومات برای توزیع در رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع در میان مهرجویان آسیب‌پذیر استان و همچنین اقلام بهداشتی و اهدائی به بیمارستان‌های استان اختصاص داده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: خوشبختانه ما در اتاق بازرگانی قزوین، امور تشکل‌ها را فعال کرده‌ایم و هم‌اکنون 7 تشکل تخصصی در اتاق بازرگانی مشغول به فعالیت هستند. در این راستا مطابق با سیاست‌های اتاق ایران، تلاش داریم این تشکل‌ها ضمن گزارش عملکرد به اتاق قزوین، هزینه‌های خود را به‌صورت مستند و با تطبیق با شاخص ما ارائه دهند.

به گفته او، با توجه به آنکه قزوین، قطب تولید پلی اتلین کشور محسوب می‌شود، شکل‌گیری کارگروه تخصصی محصولات پلی اتلین در اتاق با جدیت دنبال شده است.

بخشنده تصریح کرد: اتاق قزوین مترصد راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی است تا در گام اول اخبار اقتصادی فعالان بخش خصوصی قزوین در سطح استان و در میان‌مدت در سراسر کشور و سپس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به‌صورت آنلاین و مداوم اطلاع‌رسانی شود.

به اعتقاد او، تلویزیون اینترنتی ابزار بسیار به‌روز و قدرتمندی برای بخش خصوصی خواهد بود که می‌تواند در کسب درآمد و جبران هزینه‌ها مؤثر واقع شود.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پیمان سپاری ارزی اتاق قزوین اتاق بازرگانی اتاق قزوین اتاق ایران بازگشت ارز بخش خصوصی تشکل ها اتاق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه دوره آماری بارندگی‌ها در استان ۳۰۷ میلی متر است، میزان بارش‌های استان نسبت به این دوره ۴۰ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی میزان بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری را ۱۲۸.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌های قزوین نسبت به سال گذشته که ۱۳۹.۶ میلی متر ثبت شده بود، هشت درصد کاهش بارندگی‌های این دوره را به ما نشان می‌دهد.

بهروزی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، بیان کرد: عمده فعالیت بارشی سامانه در شهر معلم کلایه واقع در بخش رودبار الموت شرقی با ۲۵ میلی متر بود و این میزان در مرکز استان نیز ۱۴ میلی متر ثبت بارش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استاندار خوزستان: بازرگانی یکی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • بازرگانی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • تعاون، کلید واژه تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • چگونگی تحقق شعار سال از دید کارشناسان/ تعاونی‌های تولید فعال شوند