Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کاهش تعداد بیماران بستری و فوتی در استان، یک موفقیت محسوب می شود که باید از همه مردم استان به دلیل رعایت موارد بهداشتی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: از شرایط شیوع بیماری کرونا و الزامات پیشگیرانه نباید غفلت کرد زیرا با کوچکترین غفلت، ویروس می تواند خطرناک تر از قبل استان را درگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۷۹ نفر با بیماری سندرم حاد تنفسی در استان بستری شدند که بیشترین تعداد بستری ها مربوط به ارومیه، خوی، سردشت، مهاباد و میاندوآب است.

دکتر آقازاده گفت: روند کاهشی مبتلایان در استان منجر به کاهش بیماران بستری و آی سی یو و افراد متصل به ونتیلاتور شده که همین موضوع منجر به کاهش مرگ و میر در استان شده است.

وی افزود: البته باید مردم از خوش‌بینی نسبت به آمار نزولی استان در شیوع بیماری کرونا پرهیز کنند.

وی از تجهیز مراکز درمانی آذربایجان غربی به پنج دستگاه سی تی اسکن دیگر خبر داد و اضافه کرد: همین امر، منجر به افزایش تشخیص زودرس شده که با توجه به آن، از نظر تشخیص در استان مشکلی نداریم.

تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شده که از این تعداد حدود ۳۰۷ هزار نفر مربوط به ایران است.

برچسب‌ها مهاباد ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه میاندوآب مهاباد ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه میاندوآب آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید سعید کساییان امروز، ۲۸ اسفندماه با بیان این مطلب اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقشی مهم در حفاظت فردی در ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا دارد و انتظار می‌رود آحاد جامعه از سهل‌انگاری در این زمینه بپرهیزند. طی ۲ ماه گذشته ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روند افزایشی داشت، اما اکنون وضعیت روبه بهبود است.

وی تصریح کرد: گزارش‌های شیوع بیماری‌های حاد تنفسی به صورت هفتگی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و در صورت اهتمام شهروندان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با توجه میزان درگیری افراد با بیماری‌های حاد تنفسی طی ۲ ماه گذشته و وجود آنتی بادی در بدنشان پیش‌بینی می‌شود نوروز میزان ابتلا روند کاهشی داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان اضافه کرد: تب، آبریزش بینی، کم اشتهایی، بی‌حالی، سرفه، سردرد و گلودرد، از علایم مشترک در بیماری سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا به شمار می‌رود و استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، نقشی مهم در پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: مصرف مایعات فراوان، استراحت و مصرف مواد غذایی مقوی برای تامین قوای از دست رفته بدن به دلیل تب ۴۰ درجه‌سانتیگرادی، از ضرورت‌ها در درمان بیماری‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا است.

همچنین رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: همه آمبولانس‌های عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بروزرسانی و به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی( GPS) تجهیز شدند.

پژمان قرائیان افزود: تعیین موقعیت، سرعت و وضعیت آمبولانس‌های عملیاتی مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی اقدامی موثر و سودمند در بهبود عملیات و ارتقای کیفیت خدمات پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سال ۱۳۹۸ برای ارتقای کیفیت عملیات خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نسبت به تجهیز آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی اقدام کرد و در اسفند امسال تمامی آمبولانس‌های عملیاتی مجهز و بروز رسانی شدند.

قرائیان گفت: با توجه به طرح تجمیع مراکز پیام و راه اندازی دیسپچ متمرکز در این استان و با هدف پایش مستمر آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در ماموریت‌ها توسط واحد اعزامی و راهبری مرکز ارتباطات، هدایت و پایش عملیات دانشگاه نیاز به استفاده از سامانه موقعیت یاب جغرافیایی بیش از پیش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هموطنان قبل از سفر با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند و از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در بیمارستان بستری شد
  • (ویدیو) هشدار قرمز هواشناسی برای ۶ استان؛ یک استان در آماده‌باش کامل
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • هشدار قرمز برای تشدید بارش‌ها در ۵ استان