Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با تحریم ایران شرکت‌های دانش بنیان توان عرض اندام را پیدا کرده‌اند و می‌توانند جای شرکت‌های خارجی را بگیرند که این کار علاوه بر جلوگیری از خروج ارز توان داخلی را نیز افزایش می‌دهد. - اخبار استانها -

عبدالرضا واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان اینکه سیاست نظام در سال‌های اخیر به دنبال فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی است، این میزان از صادرات شرکت‌های دانش بنیان در این شرایط تحریمی جای بسی امیدواری برای تحقق این چشم انداز را دارد اظهار داشت: مشوق‌هایی از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و ترک تشریفات در مناقصات گرفته تا معافیت سربازی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با تحریم ایران شرکت‌های دانش بنیان توان عرض اندام را پیدا کرده‌اند و می‌توانند جای شرکت‌های خارجی را بگیرند که این کار علاوه بر جلوگیری از خروج ارز توان داخلی را نیز افزایش می‌دهد؛ چنانکه با تشدید تحریم‌ها شاهد روی آوری صنایع به سوی شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: گران شدن ارز نیز فرصتی دیگر بود تا بازار رقابت بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خارجی داغ شود و شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به قیمت همان جنس خارجی بفروشند، در حالی که قیمت همان جنس خارجی بسیار بیش‌تر شده است.

تسهیلات مقابله با کرونا به 260 شرکت دانش‌بنیان رسیدروایتی جالب از شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیانرئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان: بیشتر نخبگان جذب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند

وی شرکت‌های دانش بنیان را فرصت مناسبی جهت دور زدن تحریم‌ها نیز دانست و ادامه داد: تحریم‌ها بر شرکت‌های خارجی بزرگ بوده و آن‌ها همکاری خود را محدود یا قطع کرده‌اند؛ اما برای مثال یک شرکت دانش بنیان ایرانی با یک شرکت دانش بنیان خارجی می‌تواند به راحتی مراودات داشته باشد و فضای تحریم بر آن مؤثر نباشد.

واعظی خاطرنشان کرد: چون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سیاست کلی نظام بوده، از دو دهه پیش به قوت راه خود را آغاز کرده است، ضمن اینکه حمایت از دانش بنیان‌ها منوط به یک دولت خاص نیست که با رفتن آن دولت دیگر حمایت‌ها نیز قطع شود.

وی با اشاره به این که بیشتر انرژی و سرمایه پارک علم و فناوری در مراکز رشد شهرستان‌ها معطوف شده است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره رویش نمونه‌ای از این اقدامات است که افراد فناور را از مرحله ایده تا محصول حمایت و هدایت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با انتقاد از فضای نامناسب فرهنگی حاکم بر کشور، به خصوص افکار والدین برای اشتغال فرزندان خود، گفت: همیشه این تفکر وجود دارد که فرزند خانواده از سن مثلاً 20 سالگی در جایی استخدام شده و حقوق بگیر آن جا باشد، در حالی که همان فرد می‌تواند با ایده‌ای فناورانه در قالب یک شرکت، حقوقی بالاتر از یک کارمند کسب کرده و به چند نفر دیگر نیز حقوق بدهد، چنانکه در حال حاضر بسیاری از مدیران شرکت‌های دانش بنیان حاضر نیستند به حقوق کارمندی اکتفا کنند.

انتهای پیام/114/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT1 بیشتر بخوانید... معاون وزیر بهداشت: ‌در ‌تحقیقات‌ کرونا‌ جزء کشورهای برتر هستیم / انعقاد قرارداد مهم با شرکت‌های دانش بنیان‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... معاون وزیر بهداشت: ‌در ‌تحقیقات‌ کرونا‌ جزء کشورهای برتر هستیم / انعقاد قرارداد مهم با شرکت‌های دانش بنیان‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌طوفان شدید دلگان را درنوردید / خسارت به تیرهای برق، مغازه‌های شهر و لوله‌های آب + تصاویر ۲ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۳ گزارش| بی‌آبی در کنار کوه‌های دنا / مردم روستای «توت‌نده» ‌آب آشامیدنی ندارند ۴ گزارش|«مشکلات اقتصادی» اصلی‌ترین مانع ازدواج جوانان/ تهیه جهیزیه ناممکن شده است ۵ محرومیت در قلب منطقه نفتی ایران/ ۸۰ درصد ‌جوانان رامشیری بیکارند / مردم ‌آب شرب ندارند ۶ وعده ۱۰ ساله مسئولان برای تعیین تکلیف مسکن مهر اهواز کی محقق می‌شود؟+ اسناد ۷ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ ۸ توصیه پزشکان به افراد دارای بیماری زمینه‌ای/ در شهریورماه واکسن آنفلوآنزا تزریق کنید مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| گرانی‌ افسارگسیخته در گیلان/ عرصه ‌بر مردم تنگ شده/ دولت ترمز قیمت‌ها ‌را گم کرده است گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از علامه‌ای که نماد مبارزه با بی‌حجابی شد/ "بهلول گنابادی" که بود؟ گزارش| حکایت تسنیم از مردی که ناجی حیات وحش شد; ۳۰ سال تلاش برای حفاظت از محیط زیست گزارش| اقتصاد استان گلستان بوی " نفت" می‌گیرد؟ مهمترین اخبار تسنیم پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ TEU کانتینر‌ گزارش| ایران چگونه با هدایت امام خامنه‌ای تبدیل به کشوری "دانش‌بنیان" شد وزیر کشور:‌ عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ عراق| منع ورود زائران به کربلای معلی تا ۱۳ محرم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان شرکت های خارجی شرکت ها یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های نمایشگاه که با حضور شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود پرداخت و گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ساعت ۹:۰۰ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه هستند. جوانان نخبه در این شرکت‌ها حضور دارند. طرح‌های این نخبگان به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی راکد مانده بود، که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در سازمان اوقاف مستقر کرده‌اند. 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف دعوت شده و محور اقدامات این نمایشگاه معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه‌ها، نحوه شکل‌گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول