Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیر و شورای مدیران جشنوارۀ تئاتر مقاومت دیدار و گفت‌وگو کرد. سید مجتبی حسینی در این دیدار که در محل معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تمجید و تجلیل از زحمات ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت، خواستار ترویج روحیۀ همدلی و ایثار در اقشار و آحاد گوناگون جامعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حسینی با بیان اینکه ملت ما در طول تاریخ هیچ‌گاه منفعل نبوده و همیشه تهدیدها را برای خود به فرصت تبدیل کرده‌است گفت: جشنواره تئاتر مقاومت باید زمینه‌ساز ترویج روحیه ایثار و فداکاری در جامعه باشد و ما باید بتوانیم بهترین بهره را از ظرفیت والای ایجاد شده در بستر دفاع مقدس برای شرایط امروز کشور ببریم.

وی افزود: ملت ما همیشه در همۀ صحنه‌ها ابتکار عمل مثال‌زدنی از خود نشان داده‌ و توانسته‌است از سخت‌ترین مشکلات و صعب‌العبورترین راه‌ها به سلامت گذر کند. جشنوارۀ تئاتر مقاومت باید این غیرت و حمیّت ملی را در صحنۀ تئاتر، با بیان اثربخش و زیبای هنر به جامعه ارائه دهد.

حسینی، ابراز امیدواری کرد: جشنواره تئاتر مقاومت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور بتواند با تزریق روحیه امید و نشاط و خودباوری به اهداف عالی خود دست پیدا کند.

سیدمجتبی حسینی همچنین بر لزوم همکاری و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنوارۀ مهم کشور در حوزه هنرهای نمایشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، در آغاز این دیدار حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نیز با بیان اینکه جشنواره مقاومت پس از سال‌های پرافتخار دفاع مقدس، اینک علاوه بر این گنجینه گران‌بها شاهد تزریق مضامین متنوع و گسترده‌ای در موضوعات جشنواره است گفت: امروزه شاهدیم که با بسط موضوعی و روزآمد کردن مفاهیم مقاومت، ظرفیت بالایی در حوزۀ هنرهای نمایشی کشور ایجاد شده و این تحولِ مضمونی باعث شده تاکنون بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود.

نیلی همچنین افزود: جریان تئاتر مقاومت در کشور زنده است، چرا که در پایش سراسری که ضمن برگزاری جایزۀ بزرگ سرو و تقدیر از فعالان حوزۀ تئاتر دفاع مقدس انجام شد، شاهد ارسال بیش از ۲۸۰ اثر از سراسر کشور بودیم که بدون هیچ چشم‌داشتی و با عشق به فرهنگ دفاع مقدس تولید شده بودند. این گنجینۀ گران‌بها را باید با ساماندهی و کیفی‌سازی در سطح ملی مطرح کنیم و این موضوع اساسی را وظیفۀ خود می‌دانیم.

در این دیدار قادرآشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران و بانیان این جشنواره مهم ملی، بر لزوم همکاری اداره کل هنرهای نمایشی با جریان تئاتر مقاومت در کشور تاکید کرد.

توحید معصومی دبیر اجرایی جشنواره، جواد تمدنی مدیر روابط عمومی، امیرحسین شفیعی مدیر بخش صحنه‌ای، داریوش نصیری مدیر بخش خیابانی و محیطی و امیر کلاته مدیر اداری و پشتیبانی جشنواره نیز در این دیدار حضور داشتند.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، به همّت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگیِ روایت فتح، با دبیری حمید نیلی، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها سید مجتبی حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس هنرمند تئاتر نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید مجتبی حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس هنرمند تئاتر نمایش سید مجتبی حسینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس هنرمند تئاتر نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر مقاومت هنرهای نمایشی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین کتاب یا نرم‌افزاری برای احصاء و تحلیل محتوای بیانات مقام معظم رهبری با کلیدواژه‌های شهید و شهادت اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی این کمیته استخراج اسامی شهدای علمی استان فارس و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده این شهداست.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: این وظیفه دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف استان فارس است که در برنامه دیدار با خانواده شهدای علمی مشارکت کنند و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در شهرستان‌های استان فارس از سوی واحد‌های خود متولی برگزاری این مراسم شود.

رئیس کمیته علمی آموزشی و پژوهشی کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس تأکید کرد: در راستای گرامیداشت این شهدا تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی