Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید مجتبی حسینی پور معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه سهم جمعیتی  شهرستان بهاباد ۱ و ۵۱ صدم درصد از کل جمعیت استان است، گفت:شهرستان بهاباد جزء ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مباحث مربوط به دستگاه‌های اجرایی نیز با ایجاد مجتمع ادارات در بهاباد مرتفع می‌شود، به علت اینکه ساختمان‌های اداری در این شهرستان یا استیجاری است یا اینکه سخت به فروش می‌رسد تاکنون برای ایجاد این مجتمع ناموفق بوده ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته به بهاباد بر اساس نظام نامه توسعه شهرستان است، گفت: اعتبارات در بسیاری از بخش‌ها افزایش یافته و در برخی از محل‌ها سقف اعتبارات کاهش داشته و این کاهش باعث کاهش سقف کل اعتبارات شده است.

خانی زاده فرماندار بهاباد نیز در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در این شهرستان افزود: در حالی که نظام نامه توسعه بهاباد بر افزایش اعتبارات به این شهرستان تاکید دارد میزان اعتبارات شهرستان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

او  بر لزوم نگاه مساعد دستگاه‌های اجرایی به این شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در ادارات از مشکلات پیش روی توسعه بهاباد است و همه نهاد‌های استانی باید در این زمینه به یاری شهرستان بپردازند.

عظیمی معاون اقتصادی استاندار نیز با اشاره به اینکه بهاباد از مزیت‌های خوبی نظیر معدن و کشاورزی برخوردار است، گفت: بهاباد نباید با این مزیت‌ها عنوان محرومیت را با خود یدک بکشد.

او توسعه بر اساس مزیت را راهی برای رفع مشکل مهاجرت و اشتغال این شهرستان دانست و تاکید کرد: مشکل بیکاری این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۰ با راه اندازی واحد‌های بزرگ و تامین زیر ساخت‌ها، راه اندازی کارآفرینی‌ و حمایت از صنایع دامی و کشاورزی و بوم گردی مرتفع خواهد شد.

از اعتبارات استانی برای توسعه بهاباد استفاده شود

محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق بهاباد خاتم ابرکوه و مهریز در مجلس نیز با انتقاد از نبود استفاده بهینه از اعتبارات استانی برای توسعه بهاباد، گفت: تعطیلی برخی شعبه‌های بانکی در بهاباد به محرومیت بیشتر این شهرستان می‌انجامد.

تعیین تکلیف گندله سازی، دریافت کد بیمارستانی برای بهاباد، کمک به راه اندازی ساختمان تامین اجتماعی ، تکمیل فاز دوم جاده بافق بهاباد، تصویب راه اندازی چند کارخانه فراوری در بهاباد و اختصاص دو درصد عوارض معادن به این شهرستان از جمله پیشنهاد‌های صباغیان برای کمک به توسعه شهرستان بهاباد بود که به دستور استاندار جزء مصوبات این نشست قرار گرفت.

صباغیان با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰ لیتر در ثانیه آب بهاباد به چادر ملو اختصاص یافته است، گفت: این میزان آب زیاد است و هر چند این معدن کمک‌هایی نیز به بهاباد می‌کند، اما کافی نیست و باید برای توسعه این شهرستان تلاش بیشتر کند.

تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای رفع محرومیت در بهاباد

محمد علی طالبی استاندار یزد نیزدر این نشست بر لزوم تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای رفع محرومیت در بهاباد تأکید کرد و گفت: برای افزایش اعتبارات به بهاباد به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته کشوری تلاش می‌کنیم برای این امر ردیف ویژه‌ای اختصاص یابد.

او با اشاره به ظرفیت‌های موجود شهرستان بهاباد در بخش‌های مختلف، تاکید کرد: برای توسعه این شهرستان در این بخش‌ها  باید برنامه‌ای مدون شود تا چشم انداز توسعه روشن‌تر باشد.

طالبی با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای مشخص شدن وضعیت آب و برق شهرستان‌های بهاباد و خاتم، جذب سرمایه در بخش صنعت و معدن این شهرستان را نیز از امور قابل پیگیری برای رفع محرومیت این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطالبات مردمی ایجاد فرصت شغلی بیکاری جوانان دستگاه های اجرایی شهرستان بهاباد توسعه بهاباد برنامه ریزی راه اندازی برای توسعه برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان

رئیس علوم پزشکی جیرفت با اشاره به نواقص بسیار زیاد در حوزه درمان جنوب استان کرمان، گفت: در جنوب استان با کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی مواجه هستیم. - اخبار استانها -

علی‌اصغر خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه این دانشگاه در گستره وسیع جنوب استان کرمان به جمعیتی در حدود یک میلیون نفر خدمات‌رسانی دارد، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که خدمات حوزه بهداشت و درمان را در بهترین شرایط و با کیفیت خوب به مردم این منطقه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم این منطقه امسال توسعه اورژانس بیمارستان‌های کوچک جنوب استان کرمان در شهرهای قلعه‌گنج، رودبار، منوجان و کهنوج در برنامه است، افزود: طرح توسعه اورژانس قلعه‌گنج و کهنوج آماده افتتاح است که به زودی این کار انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه طرح توسعه اورژانس بیمارستان منوجان نیز به زودی افتتاح و توسعه اورژانس‌ رودبار با مقداری تاخیر انجام می‌شود، ادامه داد: تا شهریورماه تمامی طرح‌های توسعه اورژانس بیمارستانی در این شهرها به بهره‌برداری می‌رسند و به فضای فیزیکی اورژانس این بیمارستان‌ها چیزی در حدود هزار و 700 تا 2 هزار متر افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که بیمارستان عنبرآباد هر چه زودتر به مرحله افتتاح برسد، گفت: البته ممکن است که این بیمارستان امسال آماده بهره‌برداری نشود اما پیگیر هستیم که پیش از افتتاح بخش اورژانس این بیمارستان آماده خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان شود و دلگرمی را برای مردم عنبرآباد ایجاد کنیم.

خیرخواه با اشاره به اینکه در حوزه جنوب استان کرمان محرومیت‌های تاریخی و نواقص بسیار زیادی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و البته ما به دنبال این هستیم که این مشکلات را برطرف و جبران کنیم، گفت: نگاه دولت سیزدهم برای رفع محرومیت به ویژه در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در جنوب استان کرمان، گفت: برای جبران این کمبود سه بیمارستان در عنبرآباد، جیرفت و کهنوج در برنامه است که جزو مصوبات سفر استانی رئیس جمهور هم قرار دارند که حدود 600 تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های جنوب استان کرمان افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در بیمارستان‌های کوچک در کنار مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی با مشکل کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم، گفت: اگر بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز در جنوب استان را تامین کنیم قطعاً خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد و رضایتمندی نسبی بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • کمبود تعمیرگاه تخصصی ویژه تاکسی‌ دغدغه رانندگان شد
  • آغاز حضور میدانی و عملیاتی مسئولین استانی و شهری برای رفع مشکلات شهر
  • اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دربستان آباد