Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@19:49:22 GMT

ساماندهی مادی نیاصرم با هدف توسعه گردشگری

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۳۱۶۷

ساماندهی مادی نیاصرم با هدف توسعه گردشگری

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از ساماندهی مادی نیاصرم خبرداد و گفت: ساماندهی بدنه و گذرهای مجاور مادی نیاصرم از چهارباغ تا شهید بهشتی باعث توسعه گردشگری در مجاور انهار می‌شود.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری علاوه بر نورپردازی و باز زنده‌سازی محور تاریخی مادی نیاصرم به عنوان یکی از انهار خاص شهر اصفهان، انجام اقدامات دیگری همچون ساماندهی گذر عالم آرا، نورپردازی پل آذر، اجرای مبلمان ویژه در خیابان مطهری (پیاده‌رو ضلع جنوبی)، اجرای هنر شهری محور خیابان جامی و محور خیابان خلجا را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ساماندهی بدنه و گذرهای مجاور مادی نیاصرم از چهارباغ تا شهید بهشتی باعث توسعه گردشگری در مجاور انهار می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح پیرایش شهری در این منطقه، ادامه داد: معرفی خیابان کاشانی (حدفاصل خیابان صاحب روضات تا چهارراه هفتم محرم) به عنوان محور نمونه جهت پیرایش سیما و منظر شهری انتخاب شده است.

وی گفت: برای اجرای پیرایش شهری در خیابان کاشانی شامل رفع نازیبایی‌ها و ساماندهی تابلوهای سردر واحدهای تجاری- اداری، رفع خطر ساختمان‌ها طبق بند ۲۰ و اجرای ماده ۱۱۰ در خصوص زمین‌های بایر، ساماندهی و اقدامات عمرانی در جهت رفع نازیبایی و رفع آلودگی بصری طبق ضوابط ۲۰ گانه مبلمان شهری انجام شده است.

شکرانی اظهار کرد: بزرگ‌ترین ویژگی نهر نیاصرم این است که حد فاصل چهارراه تختی تا خیابان شهید بهشتی، یعنی طرفین نهر، درختان کهن قرار دارد و محل عبور وسیله نقلیه نیست و به شکلی طراحی شده که منازل اطراف، دسترسی‌های دیگری دارند.

وی افزود: این نهر به صورت گذر عابر و برای پیاده‌روی، یکی از محورهای گردشگری منطقه است و چهارباغ را به پل مارنان وصل می‌کند و در زمان جاری بودن آب در رودخانه منظره جذاب محسوب می‌شود.

کد خبر 436589

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مادی مدیر منطقه یک شهرداری شهر شهرداری اصفهان ساماندهي شهري پیرایش شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت

حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران با اشاره به اهمیت صیانت از حقوق شهروندی و شهر در اراضی ناحیه سه و مقابله با سودجویان و برهم زنندگان انضباط شهری بیان کرد: در همین راستا طی دو عملیات نسبت به استقرار ۱۵ عدد نیوجرسی مقابل بنا‌های تجاری غیر مجاز در محله نعمت آباد خیابان‌های سهیل شمالی، شهید غفوری، شهید عبداللهی اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب تصرفات به صورت غیرقانونی و بدون مجوز انجام می‌شود افزود: بی‌شک مشارکت شهروندان در تحقق شهری منظم و منسجم مطابق با قوانین شهرسازی، اجتناب‌ناپذیر بوده و در همین راستا از همه شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را به شهرداری منطقه اطلاع دهند و ما را در جلوگیری و برخورد با هرگونه تخلف یاری کنند.

سرپرست شهرداری منطقه خاطرنشان کرد: طی دو مرحله عملیات جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز ۷۰ متر سقف و ۲۰ متر تیغه چینی در بلوار شهید ورامینی خیابان میرزایی شمالی و درب ورودی و تیغه‌های طبقه همکف و اول درشهرک احمدیه خیابان گل‌ها رفع خلاف شد.

بر اساس این گزارش طی این دو عملیات علاوه بر مدیران شهری ۷۵ نفر نیرو‌های شهربان و معبربان نواحی و یگان حفاظت و نیروی انتظامی با به کارگیری ۲ دستگاه لودر و ۲ دستگاه جرثقیل حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت
  • پیاده‌روهای بوستان گل محمدی نوسازی می‌شود
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی