Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس جمهور با درخواست استاندار مرکزی در خصوص ممنوعیت استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی شازند موافقت کرد.

پنجم مردادماه سال جاری استاندار مرکزی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اعمال ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه شازند شد.

در این نامه خطاب به روحانی آمده است:

در سفر هیات دولت به استان مرکزی موضوع کاهش آلودگی هوای شهر اراک از مهمترین مطالبات مردم و مسئولین این شهرستان بود که همواره از وضعیت فوق اظهار گلایه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به دستور رییس جمهوری و اتخاذ تمهیدات در دولت تدبیر و امید و با انجام اقدامات زیر براساس برنامه‌های پیش بینی شده اعم از بهینه سازی و فیلتراسیون کلیه خطوط قدیمی کارخانه آلومینیوم، اختصاص بیش از 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه حرارتی شازند از سوخت گاز در تمامی فواصل سال، توزیع کامل سوخت مایع در سطح استان با استاندارد یورو4، ایجاد بیش از سه هزار هکتار فضای سبز، بهره برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح در نقاط دارای گره ترافیکی، گازرسانی به تمامی صنایع و کوره‌های آجرپزی در محدوده و حریم شهرستان اراک، در سال 1398 در مقایسه با سال 1395 روزهای آلوده از 105 روز به 53 روز کاهش یافته است.

در سه ماهه نخست سال جاری شهر اراک در میان کلانشهرهای آلوده کشور به لحاظ برخورداری از 87 روز هوای پاک و سالم در رده دوم پاکترین شهر به لحاظ کیفیت هوا قرار گرفته است.

نظر به اینکه دی اکسید گوگرد منتشر شده بواسطه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند عامل هشت روز از آلودگی سال گذشته کلانشهر اراک و شازند بوده است، مستدعی است با توجه به دستور جنابعالی در سفر استانی، ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه شازند نیز مانند نیروگاه اصفهان اعمال گردد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته 11 مردادماه محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در نامه ای خطاب به ادکانیان وزیر نیرو که پیرو نامه آقازاده استاندار مرکزی مبنی بر اعمال ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند، تدوین شده، موافقت رییس جمهوری برای این ممنوعیت را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مازوت نيروگاه شازند هواي پاك استانی اجتماعی استان مرکزی نیروگاه حرارتی شازند ممنوعیت استفاده مازوت در نیروگاه سوخت مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ از ۱۴۵ مصوبه دور اول سفررییس جمهور ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بود که با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان شامل هفت هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی اجرایی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی رییس جمهور با مردم دامغان آغاز شد
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟