Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-طبق گزارش رسانه‌های انگلیس، یک قانونگذار این کشور به اتهام تجاوز و آزار جنسی علیه یک زن کارمند سابق پارلمان روز شنبه (دیروز) بازداشت شد.

رسانه‌ها از بازداشت یک قانونگذار پارلمان انگلیس به دلیل شکایت یک زن از او به اتهام تجاوز جنسی خبر دادند؛ قانونگذاری که نام او هنوز منتشر نشده است.

به نوشته رویترز، روزنامه «ساندی تایمز» از بازداشت روز شنبه یک عضو پارلمان انگلیس که مدتی عهده دار سمت معاون وزیر بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، دلیل بازداشت این قانونگذار انگلیسی که نام و هویتش منتشر نشده، شکایت از او به پلیس درباره اتهام تجاوز و آزار جنسی و رفتارهای اجبار آمیز با یک کارمند سابق پارلمان بود.

یک زن بیست و چند ساله که کارمند سابق پارلمان انگلیس بود، روز جمعه با حضور در پلیس متروپلیتن لندن شکایت خود را علیه این قانونگذار مطرح و اعلام کرد که در فاصله جولای ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۰ در چهار مورد جداگانه هدف تعرض و آزار جنسی قرار گرفت.

پلیس متروپلیتن لندن ابتدا در بیانیه کوتاهی درباره بازداشت این قانونگذار انگلیسی او را اینطور توصیف کرد: «یک مرد پنجاه و خورده‌ای سال، روز شنبه اول آگوست به اتهام تجاوز بازداشت شد».

پلیس پایتخت انگلیس ساعاتی بعد خبر داد که مدتی را در بازداشتگاه پلیس شرق لندن گذراند و با گذاشتن قرار وثیقه آزاد شد. طبق اعلام پلیس لندن، قرار است اواسط ماه جاری او برای بررسی اتهامات وارده خود را معرفی کند.

پلیس پایتخت انگلیس به جزئیات بیشتری شامل هویت و منصب این قانونگذار اشاره‌ای نکرد.

شبکه آلمانی «دویچه وله» گزارشی در این باره منتشر کرد و خبر داد که این قانونگذار، از اعضای حزب حاکم «محافظه‌کار» انگلیس است.

شکایت علیه این قانونگذار انگلیسی در شرایطی مطرح شده که موضوع آزار جنسی در پارلمان این کشور پیش از این بارها جنجال ایجاد کرده است.

اواسط آبان ماه سال گذشته بود که ۱۸ تن از زنان پارلمان انگلیس به دلیل «تهدیدها و آزارهای جنسی» از شرکت در دور آتی انتخابات و تکیه بر کرسی نمایندگی انصراف دادند

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قانونگذار انگلیسی پارلمان انگلیس اتهام تجاوز آزار جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، تارنمای "ائتلاف همبستگی با فلسطین" (Palestine Solidarity Campaign) در انگلیس با انتشار تصویر افرادی که در این مراسم حضور داشتند نوشت: شماری از نمایندگان مجلس انگلیس از احزاب سیاسی نیز در این مراسم بودند که عصر امروز برگزار شد. در بیانیه این گروه آمده است الیشیا کیرنز (Alicia Kearns)، رئیس کمیته امور خارجی انگلیس در نشستی گفته است براساس نظر حقوقی مشاوران دولت، اسرائیل قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است، اما دولت انگلیس نمی‌تواند این موضوع را اعلام کند. براساس قوانین دولت انگلیس، این کشور نمی‌تواند جنگ افزار به کشوری بفروشد که مقررات بین المللی را زیرپا می‌گذارد.
در بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است روز دوشنبه این هفته، زاراه سلطانا (Zarah Sultana)، نماینده مجلس عوام از نخست وزیر انگلیس پرسید آیا سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس را حقیقت می‌داند یا خیر که ریشی سوناک به جای پاسخگویی، مدعی شد اسرائیل مطابق با مقررات بین المللی از سلاح‌های انگلیسی استفاده می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است بیش از یکهزار حقوقدان، استاد حقوق دانشگاه‌ها و قضات بازنشسته در انگلیس، در نامه‌ای نوشته اند صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، لندن را در معرض نقض قوانین بین الملل قرار می‌دهد و دو هفته پیش نیز ۱۳۵ نماینده مجلس انگلیس، در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و بازرگانی نوشتند خواست عمومی، توقف صادرات اسلحه برای اسرائیل است. به نوشته این ائتلاف، کانادا، هلند، ژاپن، اسپانیا و بلژیک اعلام کرده اند صادرات اسلحه برای اسرائیل را متوقف می‌کنند، اما دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید باز هم به اسرائیل اسلحه خواهیم داد.
در ادامه بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان، حملات به لبنان، سوریه و ایران نشان داد ادامه صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، انگلیس را در نقض قوانین بین الملل، شریک اسرائیل می‌کند و همچنین موجب می‌شود که منطقه با پیامد‌های یک جنگ خانمان سوز روبرو شود. تداوم صادرات جنگ افزار انگلیسی به اسرائیل که مدام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد، موجب صلح و عدالت در خاورمیانه نمی‌شود. در این بیانیه آمده است بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر کشته شده اند، اغلب زیرساخت‌های غزه نابود شده است و سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی، با قحطی روبرویند و دیوان کیفری بین المللی نیز اعلام کرده اسناد فراوانی درباره نسل کشی اسرائیل در فلسطین گرد آورده است.

دیگر خبرها

  • پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه پاسداران
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • گرفتن وام با جسد ضامن + عکس
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی