Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان بر لزوم احیای حقوق افراد تاکید و افزود: باید از دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنیم که چرا فرضا این اقدام انجام و این آسیب رخ داده است. دستگاه‌ها در قبال کارهایشان باید پاسخگو باشند.

سردار "عبدالرضا ناظری" ظهر امروز ۱۳ مردادماه در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان، انعقاد این تفاهمنامه را یک کار بزرگ دانست و گفت: امروز شاهد هستیم در جامعه با وجود گسترش فعالین فضای مجازی در کمتر از کسری از ثانیه خبری در سطح جامعه و حتی خارج از کشور پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هزینه‌ای که اینگونه مسایل در جامعه امروز برجای می‌گذارد، بعضا کمتر از تاثیرات دشمنی‌های دشمنان قسم خورده بر جامعه برجای می‌گذارند، نیست و دشمن همواره به دنبال این است که توانمندی اسلام، نظام دینی و اسلامی را زیر سوال ببرد و متاسفانه این مسایل و آسیب‌ها آب در آسیاب دشمن ریختن است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: نیروی انتظامی امروز سازمانی است که در کنار اجرای ماموریت‌های خودش، به تنهای بار خیلی از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر را نیز به دوش می‌کشید و شاهد مظلومیت نیروی انتظامی که هیچ نقشی در برخی رخدادها نداشته؛ هستیم. به‌طور مثال اگر فرد قتلی انجام می دهد، همه آن را از چشم نیروی انتظامی می‌بینند.

وی با تبیین آسیب‌های اجتماعی و تاثیر آن بر جامعه عنوان کرد: خیلی وقت‌ها این افراد آسیب دیده در جامعه آسیب زن می‌شوند و می‌خواهیم این جمع حاضر (دادگستری، نیروی انتظامی، بهزیستی، دانشگاه و شهرداری )مطالبه‌گر از سایر دستگاه‌ها باشند زیرا درمان و پاکسازی جامعه، کاری هزینه بر برای سازمان‌های این جمع خواهد بود.

ناظری بر لزوم احیای حقوق افراد تاکید و افزود: باید از دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنیم که چرا فرضا این اقدام انجام و این آسیب رخ داده است. دستگاه‌ها در قبال کارهایشان باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید برآنکه هر نهاد و سازمانی که در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش دارد، باید پای کار بیاید، عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی ارگان ها و دستگاه به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی در دادن اطلاعات حساسیت زیادی به خرج می دهند و اطلاعات را به سایر دستگاه های مربوطه نمی دهند. در بسیاری از پرونده‌ها این ملاحظات الزامی نیست و فقط در پرونده‌های امنیتی باید ملاحظاتی داشته باشیم .

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: تجربه پرونده های موجود نشان می دهد که  اگر فردی دارای اختلافات خانوادگی بوده به جای آنکه به کلانتری مراجعه کند، به بهزیستی ارجاع داده می شد و تحت یکسری مشاوره های خانوادگی قرار می گرفت، دیگر بعد از گذشت مدتی شاهد قتل یک دختر یا همسر و ... نمی بودیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی تبعات منفی برای نظام دارد و اگر دستگاه‌های متولی به موقع ورود پیدا کنند این آسیب‌ها رخ نخواهد داد و از تبلیغات منفی دشمنان نیز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی آسيب هاي اجتماعي اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی آسیب های اجتماعی نیروی انتظامی دستگاه ها استان کرمان آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت پذیری و دلسوزی تمامی دست اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها، احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

کد خبر 6086396 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند