Web Analytics Made Easy - Statcounter

تونل‌های انحراف آب سد دالکی با حضور استاندار بوشهر در شهرستان دشتستان به بهره برداری رسید و اجرای خاکریزی فرازبند این سد آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ تونل‌های انحراف آب سد دالکی امروز (یکشنبه ۱۲ مرداد) در مراسمی با حضور و دستور استاندار بوشهر در شهرستان دشتستان افتتاح و عملیات اجرایی خاکریزی فرازبند آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات با هدف هدایت آب به تونل‌های انحراف و فراهم سازی بستر مناسب برای شروع عملیات خاکریزی فرازبند و به دنبال آن بدنه اصلی سد دالکی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر درباره  شبکه انحراف آب سد دالکی گفت: این شبکه شامل دو رشته تونل به قطر ۷.۵ متر و طول ۷۰۰ و ۸۰۰ متر است که هر کدام از آن‌ها ظرفیت انتقال هزار و ۴۳۵ مترمکعب در ثانیه را دارد.

علی محمدی همچنین با اشاره به آغاز عملیات خاکریزی فرازبند افزود: با انحراف آب به تونل‌ها، عملیات خاکریزی فرازبند به ارتفاع ۶۰ متر که جزیی از سیستم انحراف آب است نیز آغاز شد.

او، با اشاره به اهمیت شبکه انحراف آب در روند اجرایی طرح، بیان کرد: احداث تونل‌های انحراف آب و بهره برداری از آن، بخش بحرانی عملیات اجرایی سد دالکی را به پایان می‌رساند، زیرا پیش از بهره برداری از تونل‌های انحراف، انجام عملیات خاکبرداری و خاکریزی بدنه اصلی سد امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: برای ایجاد تونل‌های انحراف آب بیش از ۳۵۰ هزار متر مکعب حفاری و خاکبرداری شده و بیش از ۵۴ هزار مترمکعب بتن ریزی صورت گرفته است.

محمدی عنوان کرد: همچنین برای ساخت فرازبند سد دالکی، بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۵۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام خواهد شد.

او گفت: همزمان با عملیات اجرایی شبکه انحراف، خاکبرداری سرریز، خاکبرداری بخش‌هایی از بدنه اصلی سد و طراحی و ساخت هیدرومکانیکال سد در حال انجام است.

سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون متر مکعب، حجم آب تنظیمی ۴۳۴ میلیون متر مکعب، و طول تاج ۱۲۰۰ متر، با هدف تامین آب مورد نیاز بیش از دو میلیون اصله نخل شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بوشهر سد دالکی در دشتستان بهره برداری هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی مطهری روز چهارشنبه در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی مدرسه شهید چمران ارومیه افزود: با افتتاح این مجموعه، تعداد زمین های چمن مصنوعی در سطح استان به ٨٦ باب می رسد.

وی اظهار کرد: هفت باب سالن ورزشی طی ۲ سال اخیر به فضاهای ورزش دانش آموزی استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالن‌های ورزشی مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی به ١٢٠ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح یک تحول بزرگ در موضوع فضاهای ورزشی اتفاق افتاده که آذربایجان‌غربی یکی از پیشروهای این موضوع در سطح کشور است.

مطهری اضافه کرد: ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی طی ۲ سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است،

وی گفت: همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور