Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اطاله دادرسی را جدی بگیریم و با تلاش جمعی، زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش دهیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم تکریم و معارفه دانش آرا و سید افضل حسینی سرپرستان سابق و جدید مجتمع قضایی شهید بهشتی صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران و برخی مقامات قضایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدجواد حشمتی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید مجتمع قضایی شهید بهشتی با بیان اینکه نظام ما حضور قدرتمندانه‌ای در سراسر دنیا دارد که این حضور را برخی کشور‌های استکباری برنمی‌تابند و ما را تحریم می‌کنند، گفت: راه شهید سلیمانی که همان راه مقاومت است که این راه همواره ادامه دارد و اگر امروز به شرایطی رسیدیم که پایگاه‌های آمریکایی را موشک باران می‌کنیم ماحصل انقلاب اسلامی و ایستادگی است.

حشمتی افزود: با وجود تحریم‌ها، انقلاب ما همچنان در مسیر حرکت و پویایی قرار دارد و ما هم باید تلاش کنیم در این خط مهم، قدم‌های خوبی برای مردم برداریم.

وی خطاب به کارکنان مجتمع قضایی شهید بهشتی افزود: تکریم و احترام مراجعان باید سرلوحه کار ما باشد و وظیفه داریم به اخلاق توجه کنیم چراکه رعایت اخلاق در سیره پیامبر گرامی ماست.

حشمتی گفت: در رسیدگی‌های قضایی نباید در برخورد با اصحاب دعوی تبعیض قائل شویم و نگاهمان باید به طرفین پرونده یکی باشد.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر باید به تحول در رسیدگی‌های قضایی توجه کنیم و نگاه ما به ایجاد انگیزه در میان همکاران قضایی جدی باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در حال حاضر وضعیت دادگستری تهران مطلوب است چرا که از نظر کمّی سرمایه‌های انسانی و اجتماعی خوبی دارد.

وی ادامه داد: مجتمع قضایی شهید بهشتی یک مجتمع توانمند و کارآمد و زبانزد در کشور است که پرونده‌های حقوقی مهمی در آن پیگیری می‌شود که نمونه خوب استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی متخصص است.

وی یکی از مشکلات قدیمی قوه قضائیه را اطاله دادرسی دانست و گفت: استان تهران در زمینه رفع این موضوع تلاش‌های خوبی انجام شده و ادامه دارد.

وی گفت: سال گذشته از مجموع پرونده‌های پیگیری شده، بیش از ۱۱۲ تا ١١٣ هزار پرونده مربوط به استان تهران بوده که کار بسیار بزرگ و ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: کار بزرگی که انجام شد، کاهش مجازات بود که تأثیر خوبی در کاهش پرونده‌های در این خصوص داشت و البته همچنان ادامه دارد؛ در بحث کاهش جمعیت کیفری تهران هم موفق بوده ایم و سال گذشته هم در این زمینه نتیجه خوبی گرفتیم.

حشمتی گفت: اطاله دادرسی را جدی بگیریم و با تلاش جمعی، زمان رسیدگی پرونده‌ها را کاهش دهیم؛ تسریع در رسیدگی قضایی اولویت ما در دادگستری استان تهران است و همکاران به این مسأله، توجه جدی داشته باشند.

وی تأکید کرد: تسلط قاضی در صدور رأی، حرف اول و آخر را می‌زند که از ضرر و زیان مردم و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن از سوی برخی وکلا، پیشگیری خواهد کرد.

در ابتدای جلسه نیز جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، گفت: در این مجتمع که به صورت تخصصی به پرونده‌های حقوقی رسیدگی می‌شود در حال حاضر ۱۳ هزار و ۲۸۰ پرونده وجود دارد.

همچنین دانش آرا سرپرست سابق مجتمع قضایی شهید بهشتی گفت: ۸ سال و اندی از دوران خدمت بنده در مجتمع قضایی شهید بهشتی می‌گذرد و فراز و فرود‌های بیشماری را در این مجتمع طی کرده‌ام؛ پرونده‌های سنگینی در این مجتمع تا امروز پیگیری شده که بسیار خطیر بوده است.

وی ادامه داد: رأیی که به عدالت و بر مبنای عدل صادر می‌شود زندگی یک خانواده و حتی جامعه را متحول می‌کند و از همکاران قضایی می‌خواهم به تلاش خالصانه خود در مسیر پیگیری مطالبات مردم ادامه دهند.

در ادامه حسینی سرپرست جدید این مجتمع نیز گفت: امیدوارم بتوانم خدمات قضایی را با توان بیشتری ادامه دهم و بی شک از تجربیات عزیزان نیز استفاده خواهم کرد.

گفتنی است در پایان جلسه، مراسم و تودیع و معارفه سرپرست سابق و سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده قضایی تهران انقلاب قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان تهران مجتمع قضایی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند

گروه اقتصاد و درآمد: امروز، سه شنبه، بازار سرمایه منفی بود، حدود 78 درصد نمادها در بازار سرمایه قرمز بودند و شاهص کل نیز با کاهش 4 هزارو 998 واحدی به سطح 2201908 واحدی رسید. تعداد نمادهای مثبت امروز 176 نماد و تعداد نمادهای منفی، 618 نماد بود. p به e بازار در محدوده عدد 7 قرار گرفت. در این شرایط و در حالی که قرار است فردا، چهارشنبه، مدت ایجاد محدودیت در دامنه نوسان پایان یابد، بسیاری از فعالان خواهان اجرای تدابیری برای حمایت از سرمایه هایشان در این بازار هستند.

امروز احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در واکنش به وضعیت بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رشد تاسیس صندوقهای سرمایه گذاری یکی از تدابیری بوده که در حوزه بازار سرمایه ایجاد شده، گفت امسال بازار سرمایه نقش مهمی در تامین مالی تولید دارد.

در این رابطه، حسن حسین نیا در گفتگو با جماران با بیان اینکه تعطیل کردن بازار در این شرایط پیام بدتری را به سهامداران، فعالان بازار سرمایه و کلیت اقتصاد بازار منتقل می کند، تصریح کرد: هرچند دخالت در مکانیسم بازار گزینه مطلوبی نیست، اما در شرایط فعلی یکی از راهکارهای خوبی که انتخاب شده، محدود شدن دامنه نوسان است تا از مقطع فعلی گذر کنیم و اثر روانی که در بازار ایجاد شده به تدریج با شفاف شدن مسائل برطرف شود.

 

با کاهش حاشیه ها ، وضعیت بازار بهبود می یابد

وی ادامه داد: معاملات امروز بازتاب فشار روانی بود که به فعالان بازار سرمایه از حیث اخبار و شایعات رسانه‌ای به ویژه رسانه‌های خارجی وارد می‌شود. بازار سهام به دلیل ذات خود زودتر با حالت بیش واکنشی به این مسائل نگاه می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد با کمتر شدن حاشیه‌ها و بازگشت شرایط به روزهای قبل می‌ توانیم روزهای بهتری را در بازار شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به اینکه بازار سرمایه نمایش شماتیک و در دسترس‌تری از وضعیت اقتصادی کشور است، مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد، گفت: دولت باید به وعده های خود برای حمایت از بازار سرمایه عمل کند تا با حمایت خود از طریق مکانیسم‌ ها و قوانین موجود و همچنین عدم تکرار اشتباهات سال گذشته، بتواند شرایط حمایتی از بازار را مهیا کند.

 

برای حمایت از بازار، اقدامات موثری صورت گیرد

حسین نیا به تزریق سرمایه در بازار بورس در روز گذشته با هدف حمایت از این بازار اشاره کرد و توضیح داد: بیشتر از اینکه بشود با تزریق نقدینگی، بازار سرمایه را دوباره از این فاز رکودی خود خارج کرد، می توان با قوانین حمایتی از بازار سرمایه در ذیل شعار سال که مشارکت مردم در تولید است اقداماتی را پیش برد که حمایت واقعی از صنایع صورت گیرد؛ از جمله اینکه صنایعی که در سال ۱۴۰۲ به نوعی مورد دست اندازی دولت قرار گرفتند و حاشیه سودشان کاهش یافت، خصوصا درباره صنایع پتروشیمی و پالایشی و همچنین حوزه معادن و صنعت بزرگ لیدری مانند صنعت خودروسازی که به واسطه تعداد سهامداران و مردمی که با آن در ارتباط هستند، ذینفعان زیادی دارد اهمیت دارد، بسیار مورد توجه قرار گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: باید اقدامات موثری برای خروج این صنایع از شرایط به وجود آمده انجام گیرد. این اقدامات قطعا می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد.

 

بازار افت خود را جبران می کند پرهیز از هیجان‌ها بهترین گزینه است

حسین نیا با اشاره به فضای هیجانی ایجاد شده در بازار سرمایه، به فعالان این بازار توصیه کرد: موارد نسبتا مشابهی را در مقاطع گذشته تجربه کرده‌ایم و دیده‌ایم بعد از برطرف شدن این تنش‌ها بازار بلافاصله افت خود را جبران کرده است. دوری و پرهیز از هیجان‌ها بهترین گزینه است و در عین حال بازی کردن بین بازارهای مختلف به دید نوسان گیری نمی‌ تواند بازدهی خاصی داشته باشد و حتی ممکن است منجر به چالش در مدیریت سرمایه شود.

 

سیاست کاهش دامنه نوسان یک درصدی، تا ایجاد ثبات در بازار ادامه یابد

همچنین سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه نیز در گفت و گو با جماران، با بیان اینکه هنوز بازار شرایط عادی خود را پیدا نکرده اما با این حال تعطیلی بازار برای حمایت از آن در شرایط فعلی گزینه مطلوبی نیست و نباید مردم با سیاستهایی که اعمال می شود گرفتار شوند، خاطرنشان کرد: سیاست کاهش دامنه نوسان یک درصدی برای حفظ نقد شونگی بازار مناسب تر است و از بازار حمایت بیشتری می‌کند.

وی گفت: دامنه نوسان حداقلی باید تا زمانی که تنش های سیاسی رفع شوند، ادامه یابد. مشخص است که تنش‌های سیاسی دلیل این وضعیت فعلی بازار است و از نظر بنیادی تا زمانی که ثبات ایجاد شود، نمی‌ توان انتظار داشت فعالان بازار بتوانند فضای مناسب و پیش‌بینی‌پذیر فعالیت داشته باشند.

 

نقدشوندگی بازار حفظ شود

درخشانی اظهارداشت: اصلا توصیه نمی‌ کنم فردا دامنه نوسان باز شود؛ این شرایط باید حداقل یک هفته دیگر ادامه داشته باشد. حتی اگر این شرایط به ثبات برسد سیاست نوسان حداقلی باید یک هفته دیگر ادامه یابد. در واقع انتخاب بین تعطیلی بازار و ایجاد دامنه نوسان حداقلی، انتخاب بین بد و بدتر است و بهتر است در این شرایط اجازه دهیم نوسان بازار کم شود و در عین حال نقد شوندگی در بازار، با حداقل ضرر برقرار باشد.

وی گفت: نباید شرایط را تنها برای اینکه بازار افت نکند، قفل کنیم و ببندیم. امیدواریم بازار با حفظ دامنه نوسان یک درصدی و یا حتی نیم درصدی برای یک هفته دیگر فعالیت خود را ادامه دهد و این اطمینان را به بازار بدهند که تا یک هفته دیگر این شرایط را حفظ می‌کنند و متناسب با وضعیت، هفته به هفته این شرایط تمدید شود تا بازار بتواند تا حد زیادی به آرامش خود بازگردد.

         

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • فیلم «‌مصلحت»؛ برداشتی «لاکاتوش»ی از مفهوم مصلحت
  • سقط جنین در جنوب غرب خوزستان کاهش می یابد
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • بررسی ۳۷ پرونده در جلسه کمیسیون موافقت اصولی استان تهران
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس