Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس از اتمام عملیات مرمتی دروازه رودبار و سامان‌دهی مسیر دسترسی به ارگ کهن‌دژ توس تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احسان زهره‌وندی امروز یکشنبه 11 مرداد ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: «در حال حاضر مهمترین عملیات مرمتی میراث فرهنگی در منطقه توس ادامه مرمت برج و باروی توس در محل دروازه رودبار و همچنین سامان‌دهی مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه به ارگ کهن‌دژ توس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او هم‌چنین در خصوص پروژه مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به ارگ کهندژتابران توس گفت: «با این طرح سامان‌دهی، از جلوخان تا انتهای مسیر، بازدیدی به طول حدود هزار متر و بدون هیچ‌گونه ایجاد تداخل بصری به صورت مسیر پیاده و با فراهم شدن امکانات لازم و خدمات به گردشگران میسر خواهد شد تا با اجرای این طرح، ارگ نیز به یک مقصد گردشگری در محدوده توس تبدیل شود.»

زهره‌وندی افزود: «همچنین برای ساماندهی محدوده پردیس توس از جلوخان تا دروازه رودبار نیز مشاور مربوطه در حال طراحی طرح آن است و همه این اقدامات تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.»

توس به دلیل آن که شهری در جلگه‌ای مسطح در یک نقطه پرماجرا بوده ، نیاز به یک حصار محکم و مطمئن داشت، هر چند که نتوانست از بلاها جان سالم به در برد. لیکن آن چه که از آن باقی مانده با صلابت و استوار دور تا دور شهر را احاطه کرده است. عملیات مرمت و احیای برج و بارو در دولت دوازدهم آغاز شده و در حال اجراست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رودبار دروازه رودبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۸۳ هزار گردشگر در جزیره قشم تردد کردند

ایسنا/هرمزگان قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: پایان وقت هفتیمن روز فروردین جاری، ۸۸۳ هزار و ۶۶۷ نفر در جزیره قشم تردد کردند.

ادریس راموز اظهار کرد: همزمان با آغاز تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۲) تا پایان وقت هفتیمن روز فروردین جاری، ۸۸۳ هزار و ۶۶۷ نفر در جزیره قشم تردد کردند.

وی افزود: ۵۶۳ هزار و ۲۵۱ نفر از سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی وارد قشم شدند و ۳۲۰ هزار و ۶۶۷ نفر هم جزیره را از همین مبادی به مقاصد مختلف کشورمان ترک کردند.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اعلام اینکه در مدت ۱۲ روز گذشته به طور میانگین در هر روز ۷۳ هزار و ۶۴۰ گردشگر وارد قشم شده‌اند، افزود: متوسط خروج گردشگران در بازه زمانی یاد شده هم ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

به گفته راموز، ۴۴۹ هزار و ۶۱۷ هزار میهمان جزیره با ۱۰۸ هزار و ۴۱۶ دستگاه انواع خودرو از مسیر زمینی اسکله پل در بندرعباس با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو (لندینگ کرافت‌ها) وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.

وی یادآور شد: بندر شهید ذاکری قشم در این مدت با ثبت ورود ۹۴ هزار و ۷۶۲ گردشگر جایگاه دوم مبادی جزیره جهانی قشم را به خود اختصاص داد و در نهایت ۱۸ هزار و ۸۷۲ تن از هموطنانمان هم از مسیر هوایی وارد فرودگاه منطقه آزاد قشم شدند.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با ظرفیت‌های مهم گردشگری و مردمانی میهمان دوست و میهمان نواز در جنوب ایران واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ گردشگران نوروزی در بلندترین آبشار پلکانی ایران
  • بیش از ۸۸۳ هزار گردشگر در جزیره قشم تردد کردند
  • پیرلوییجی گولینی گزینه رم برای جانشینی روی پاتریسیو
  • نیم‌نگاه یوونتوس به وضعیت وندل، دفاع چپ تیم ملی برزیل و پورتو
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • هالند با پیراهن نروژ پنالتی هم گل نمی‌زند! (عکس)
  • پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • جدایی گیرمو اوچوا از سالرنیتانا در پایان فصل جاری