Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر گفت: حضور دسته های سینه زنی در خیابان های این شهر ممنوع است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد حسین صداقتی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری در حسینیه‌های کاشمر به ستاد کرونای شهرستان ارائه شده است که پس از تصویب قابل اجرا است، گفت: همه ساله مردم کاشمر در دهه اول محرم به صورت دسته‌های سینه زنی در حسینیه‌های حیدری، علی اصغری، علی اکبری، مهدیه، ابوالفضلی، حسینی و امام زاده سید حمزه به عزاداری می‌پردازند که این برنامه‌ها برای امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر تصریح کرد: حسینیه‌ها و تکایای شهرستان‌های اطراف و روستاهای کاشمر با حضور در امام زاده سید مرتضی (ع) و آرامگاه شهید مدرس در روزهای تاسوعا و عاشورا به عزاداری می‌پرداختند که برای امسال این نوع عزاداری برگزار نخواهد شد. وی با بیان اینکه تکایا و حسینیه‌های شهرستان فقط شب‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۲.۳۰ برنامه سخنرانی و سینه زنی خواهند داشت، ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته همه حسینیه‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا را رعایت کنند. همچنین توزیع نذری چای، شربت و مواد خوراکی در حسینیه‌ها، معابر و خیابان‌ها ممنوع است. حجت الاسلام صداقتی با اشاره به اینکه حسینیه‌هایی که دارای فضای رو باز نیستند، برای برگزاری مراسم در سالن باید تأییدیه مورد نیاز را از مرکز بهداشت دریافت کنند، افزود: همه تکایا ملزم هستند در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند تا با یک چهارم ظرفیت برنامه اجرا کنند. وی افزود: برای حضور بانوان در هیئت‌های مذهبی با توجه به اینکه همه تکایا مکان مناسبی برای حضور آنها ندارند، پیش بینی برگزاری مراسم عزاداری در صبح و بعدازظهر در بعضی از تکایا شده است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با بیان اینکه توزیع غذای نذری فقط در ظرف یک بار مصرف درب منازل اعضای هیئت و نیازمندان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: کسانی که در آشپزخانه‌های حسینیه‌ها فعالیت دارند باید کارت سلامت از مرکز بهداشت دریافت کنند. صداقتی با اشاره به ثبت ۲۰۰ حسینیه در شهرستان کاشمر، اظهار کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری در دهه اول محرم منوط به مجوز و پذیرش شرایط مطرح شده توسط ستاد کرونای شهرستان است تا بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را اجرا کنیم. منبع: مهر انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاشمر سازمان تبلیغات اسلامی هيات هاي سينه زني برگزاری مراسم حسینیه ها سینه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی

عکاس: پانته‌آ نیکزاد

دیگر خبرها

  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • هفته چهلم لیگ دسته اول انگلیس؛ تثبیت ویکام در میانه جدول در حضور تفضلی
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • احتمال عجیب سهمیه وزنه‌بردار ایرانی در المپیک
  • محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد
  • سالروز تخریب بقیع هیئت کجا برویم؟
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال مواد غذایی قاچاق در کاشمر