Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت افغانستان امروز اعلام کرد در ادامه روند تبادل زندانیان ۳۱۷ عضو طالبان را از زندان‌های این کشور آزاد کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شورای امنیت افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد در ادامه روند تبادل زندانیان 317 عضو طالبان در طول دو روز گذشته از ولایت پروان و دیگر ولایت‌ها آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت افغانستان تاکنون 4 هزار و 917 زندانی طالبان را آزاد کرده است.

بنابر اعلام شورای امنیت ملی افغانستان، روند آزادی زندانیان طالبان ادامه می‌یابد تا شمار زندانیان آزاد شده این گروه به پنج هزار و ۱۰۰ برسد.

زندانیان آزاد شده خارج از فهرست طالبان است و شامل ۵۰۰ زندانی می‌شود که محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در دهم مرداد، روز اول عید قربان فرمان آزادی آن‌ها را صادر کرد.

رئیس جمهور افغانستان در سخنانی در عید قربان گفت که سرنوشت 400 زندانی خطرناک طالبان را لویه جرگه این کشور مشخص خواهد کرد.

این در حالی است که دولت افغانستان اعلام کرده 500 زندانی طالبان را به دلیل ارتکاب جرائم اخلاقی و جنایی آزاد نخواهد کرد، موضوعی که صلح در این کشور را با چالش مواجه کرده است.

گروه طالبان یک روز پیش از آغاز عید قربان اعلام کرد که روند آزادی زندانیان دولت را تکمیل کرده و این انتظار را دارد که طرف مقابل نیز به وعده‌های داده شده در توافق آمریکا و طالبان عمل کند.

براساس توافق صلح میان آمریکا و طالبان، دولت افغانستان بدون اینکه نقشی در امضای این توافق داشته باشد، ‌متعهد به آزادی 5 هزار زندانی طالبان برای آغاز مذاکره بین الافغانی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزادی زندانیان طالبان دولت افغانستان گروه طالبان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند

اله کرم عزیزی  گفت: این مددجویان با معرفی واحد مددکاری به نهادهای حمایتی کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان، اداره بهزیستی و مرکز مراقبت بعد از خروج مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان آزاد شده واجد شرایط با هدف ایجاد خود اشتغالی و کسب درآمد از برنامه های نهادهای حمایتی است .

نهادهای حمایتی ، از طریق پرداخت مستمری، ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی، بن خرید کالا، تامین لوازم التحریر ،هزینه آموزشی برای فرزندان زندانیان، کمک هزینه درمان، دارو، تهیه مواد غذایی و پوشاک به خانواده های زندانیان کمک می کنند.
عزیزی افزود: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند آنها را به نهادهای حمایتی معرفی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان