Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@13:14:16 GMT

روحانی: می‌خواهند مدیریت کشور هیجانی شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۴۰۴۳

روحانی: می‌خواهند مدیریت کشور هیجانی شود

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهارداشت: رهنمود‌های مقام معظم رهبری در روز عید قربان درباره مسائل اقتصادی کشور و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه، دربرگیرنده راهبرد‌های اصلی و کلان کشور و راهگشای سیاستگذاران اقتصادی دولت و تقویت کننده مدیران اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با تبیین فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی کشور، گفت: بی تردید حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌های این عرصه بوده و نباید گرفتار تحلیل‌های غیر واقع بینانه برگرفته از بدبینی و سیاه نمائی باشد.

وی تصریح کرد: واقعیت‌های اقتصادی کشور نشان دهنده آن است که با بهره‌گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و هماهنگی میان همه ارکان کشور و انسجام در مدیریت و اجرای برنامه‌های هماهنگ می‌توان از تنگنا‌های بی سابقه ناشی از فشار حداکثری دشمنان خارج و در جنگ اقتصادی پیروز شد؛ کما اینکه تاکنون پس از گذشت بیش از دو سال و چندماه توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی در خنثی کردن توطئه دشمنان دست پیدا کنیم.

در این جلسه نقشه راه مدیریت اقتصاد کلان کشور در ۲۶ محور ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی با اشاره به نقشه راه طراحی شده در اقتصاد کلان کشور، گفت: هدف اصلی در جنگ فرسایشی اقتصادی تحمیلی دشمنان به این مرز و بوم، این است که مدیریت کشور در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دچار هیجانات و بی برنامه‌گی شود و در همین زمینه ایجاد و القاء انتظارات منفی و ترسیم آینده مبهم از فضای کشور در چارچوب همین اهداف است که باید با تصمیم‌گیری‌های منطقی و بر اساس داشته‌های کلان و وفاق ملی این توطئه دشمنان را نیز خنثی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان انتظار داشتند پس از شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های غیر انسانی آنان، اقتصاد کشور دچار تلاطم‌های شدید و غیر قابل کنترل شده و با خطر مواجه شود.

روحانی افزود: آنچه امروز علیرغم همه محدودیت‌ها و فشار‌ها بر مردم، در حوزه معیشت، بازار سرمایه و ارز، نقدینگی و ارائه تسهیلات به کسب و کار‌های مختلف در جهت تقویت تولید و تمرکز بر تامین نیاز‌های اساسی مردم و مواد اولیه تولید صورت می‌گیرد، حاصل لطف خدا و تلاش شبانه روزی برای سیاستگذاری، مدیریت ستادی و بخشی، همراهی مردم و عملکرد مثبت فعالان اقتصادی کشور است.

منبع: فردا

کلیدواژه: جهش اقتصادی مدیریت کشور روحانی اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت

نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف، در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: شهرداری مشهد بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد که ۱۵ همت آن ثبت شده است.

وی در خصوص در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: نشست کلانشهرهای کشور به عنوان مجمع کلانشهرها با ریاست علیرضا زاکانی به صورت دوره‌ای در کلانشهرها برگزار می‌شود که هدف آن بررسی مسائل روز مدیریت شهری است که در حوزه‌های مختلف، تبادل تجربیات و برنامه‌ریزی برای اقدامات مختلف در رابطه با مسائل مدیریت شهری در سطح کلان برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز به همراه تمام شهرداران کلان‌شهرها با حضور ۳۱ شهردار و مسائل مرتبط در ابتدای سال‌جاری موارد مورد بررسی قرار گرفت که یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت دهه کرامت بود که با هماهنگی با آستان قدس رضوی برنامه‌های تدوین می‌شود که به صورت منسجم مراسم دهه کرامت برگزار شود و یک جشن بزرگ در کشور برگزار کنیم که لبخند بر لب مردم بنشانیم.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین موضوعات مختلف دیگر مدیریت شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله در ابتدای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ای را تدوین کنیم و این جلسات در ایام مختلف سال برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله هوشمندسازی پیشرو است، افزود: در حوزه خدمات شهری و پسماند نیز اقدامات بسیار خوب و بزرگی انجام شده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه شود، تأثیر مثبت مدیریت شهری در حوزه خدمات مختلف است، به خدماتی که توسط شهرداری کلان‌شهرها بدون کمک دولت صورت می‌گیرد باید توجه بیشتری شود؛ تبادل تجارب بین کلان‌شهرها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته وی، سه دهه پیگیر برای قانون درآمدهای پایدار بودیم اما آن چیزی که تصویب شد، مورد قبول شهرداری نبود.

قلندرشریف ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی دولت توجه خوبی به یارانه‌های بلیت ندارد که باید به این امر نیز توجه شود، دولت در حوزه بازآفرینی شهر قوانینی را تصویب می‌کند اما توجهی به آن ندارد که نتیجه آن افزایش حاشیه‌نشینی و بالا رفتن هزینه‌های شهرداری‌ها است.

شهردار مشهد در خصوص مطالبات شهرداری مشهد از دولت گفت: مطالبات امری طبیعی است که با توجه به خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌دهند و دستگاه‌های دولتی که در استان‌ها حضور دارند، برخی بدهکاری‌ها خود دستگاه‌های دولتی مستقر در استان و مشهد به شهرداری‌ها دارند و برخی مطالبات بر اساس قانون بودجه هست که باید دولت به شهرداری‌ها پرداخت کند که شهرداری‌ها از دولت مطالبه دارند پیگیر وصول آن هستیم که بتوانیم مطالبات را اخذ و در ارائه خدمات استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: مشهد بیش از ۳۰ همت مطالبه دارد که بیش از ۱۵ همت آن ثبت شده است که پیگیر آن هستیم.

کد خبر 745724

دیگر خبرها

  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است