Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم جعفری تختی گفت: بیشترین میزان حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستانهای بندرخمیر، حاجی آباد و بشاگرد بوده که تاکنون ۳۰ درصد از ظرفیت سازه‌های این مناطق آبگیری شده است.

وی افزود: اثربخشی سازه‌های آبخیزداری در فصل گرم سال که موید تابش شدید خورشید وبخارشدن آب‌های سطحی است موجب خوشحالی و امیدواری اهالی این مناطق وکشاورزان شده است بطوریکه شاهدیم در گرم‌ترین فصل سال یعنی مرداد ماه سازه‌های آبخیزداری در هرمزگان اثربخشی مناسبی داشته تا جایی که کشاورزان وروستاییان می‌توانند جهت مصارف خود ازاین آب‌ها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان تاکید کرد: استان هرمزگان ۸ هزار و ۶۵۱ سازه آبخیزداری به ظرفیت ۴۹۰ میلیون متر مکعب استحصال رواناب دارد که علاوه بر تقویت پوشش گیاهی موجب حفاظت خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از رسوبات هم می‌شود

کد خبر 4989048

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم جعفری آبخیزداری و منابع طبیعی هرمزگان بارندگی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ازدواج ماه محرم بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بیشترین خسارت به تاسیسات برق شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، بشاگرد و جزیره قشم وارد شد.

بیشتر بخوانید: بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته

محمد کریمی افزود: با استقرار ۸۹ گروه عملیاتی در استان، هرس۳۵۰ اصله درخت درگیر با شبکه، اصلاح ۱۴۶ مورد سیم پارگی شبکه و رفع عیب و برق دار کردن ۱۴۵ دستگاه ترانسفورماتور، برق مشترکان در سراسر استان به حالت پایدار بازگشت.

وی افزود: در این بارندگی در مجموع ۶۲۸ پایه فشار متوسط و ضعیف، ۴۷ دستگاه ترانسفورماتور در ظرفیت‌های مختلف و ۳۶ کیلومتر شبکه در مجموع به ارزش۸۵۰ میلیارد ریال خسارت دید که بخش عمده آنها تاکنون اصلاح و مشترکان برقدار شدند.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان