Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در عیادت محیط‌بان مصدوم پارک ملی تندوره در بیمارستان گفت: ضاربان این محیط‌بان به زودی محاکمه خواهند شد.

 اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به نقل از تورج همتی افزود: این نخستین بار نیست که محیطبانان پرتلاش استان در راه عقاید انسانی و الهی خود اینگونه صدمات جسمی و روحی را از سوی اشرار و غارتگران حیات وحش به جان می‌خرند و پس از آن نه تنها دست از حراست از مخلوقات بی‌زبان خداوند بر نمی‌دارند که هر بار با انگیزه و عشق بیشتری برای حفظ آرامش زیستگاهی به عرصه‌های طبیعی استان قدم می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پیشامد ناگوار حاصل نابخردی و بی‌رحمی متجاوزان حیات وحش است که اینگونه جان یک محیطبان مخلص را که برای حراست از امانات ارزشمند الهی در طبیعت سینه سپر کرده است در معرض تهدید قرار می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عاملان این پرونده ازسوی یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری پلیس آگاهی در روز حادثه شناسایی و دستگیر شدند و به زودی در مراجع قضایی محاکمه خواهند شد و این اداره کل نیز به طور جدی پیگیر روند حقوقی و قضایی این پرونده خواهد بود.

روز گذشته دو شکارچی متخلف در حالی محیطبان پارک ملی تندوره را مورد ضرب و شتم قرار دادند که لاشه دو رأس قوچ وحشی و یک قبضه سلاح را با موتورسیکلت حمل می‌کردند.

محیط‌بان عظیم دانشور در این حادثه به شدت مجروح و به دلیل شکستگی دنده و دست برای درمان و مراقبت های پزشکی به بیمارستانی در مشهد منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت. هم اکنون حال عمومی این محیط‌بان مساعد است.

پارک ملی ۷۳ هزار و ۴۳۵ هکتاری "تندوره" به عنوان یکی از بهترین زیستگاههای وحوش در ایران به ویژه "قوچ و میش اوریال" در محدود شهرستان درگز قرار دارد. پنج گونه از هفت‌ گونه گربه‌سانان ایران یعنی "پلنگ ایرانی، گربه جنگلی، گربه دشتی، گربه پالاس و سیاه‌گوش اورآسیا" در همین منطقه از درگز زیست می‌کنند.

درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد واقع است./ ایرنا 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست محیط بان پارک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این پایش‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.

او افزود: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این بازدید‌ها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

اله پور بیان کرد: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند‌تر شدن بازدید‌ها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحد‌های خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • اولین گوساله گوزن زرد ایرانی سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان