Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مهاجرانی گفت: طبق آمار حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند

فاطمه مهاجرانی، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در دوران پساکرونا اظهار کرد: توجه به نظام آموزشی در مدارس استعداد‌های درخشان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط فعلی حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند که اگر روند آموزشی و پرورشی درست روی آن‌ها صورت گیرد، می‌توانند تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشند.

او ادامه داد: صلاحیت حرفه‌ای معلمان در این مدارس هم حائز اهمیت است و یکی از ارکان موفقیت مدارس خواهد بود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به اینکه کار با دانش آموزان سمپاد به چند دلیل دشوار است، گفت: به دلیل تفکیکی که برای تحصیل این دانش آموزان ایجاد می‌شود و تیزهوشی آن‌ها باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شود همچنین سعی کردیم به توانمندسازی دانش آموزان از نظر مهارت‌های زندگی بپردازیم.

او ادامه داد: معلمانی هم که باید این توانمندی‌ها را به دانش آموزان بیاموزند نیاز است تا توانایی‌هایی همچون اعتماد به نفس واقعی، تمرین پذیرش شکست و تمرین گفتگو را در حود تقویت کرده باشند و مجهز به این سلاح‌ها باشند.

مهاجرانی بیان کرد: دو دسته صلاحیت حرفه‌ای اعم از مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت یا همان مهارت‌های دانشی معلمان مورد توجه است.
کرونا مفهوم جدیدی در نظام آموزشی ایجاد کرد

در ادامه این جلسه محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا در عین تلخی مزایایی داشت، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، مفهوم جدیدی در روند آموزشی شکل گرفت.

او با اشاره به اهمیت حرفه‌ای بودن صلاحیت‌های حرفه‌ای گفت: در این مورد باید به جنبه پداگوژی (روش‌های نوین تدریس) توجه داشت یعنی فقط دانش کافی نیست و باید مهارت معلمی هم در این حرفه لحاظ شود بنابراین به صرف داشتن مدرک نمی توان وارد این حرفه شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: معلم کسی است که طراحی آموزشی بلد باشد و آن را در یادگیری دانش آموزان لحاظ کند؛ در این مسیر داشتن استاندارد‌های لازم ضرورت دارد.

امانی با تاکید بر اهمیت دانش فناورانه برای معلمان گفت: معلمان باید به تولید محتوا و فناوری‌های جدید تسلط داشته باشند و به طور حرفه‌ای در فضا‌های آموزشی که تعبیه شده است، فعالیت کنند.

او با اشاره به اینکه بعد از کرونا آموزش‌ها ترکیبی از آموزش مجازی و سنتی خواهد بود، بیان کرد: برای بهبود راندمان کار معلمان با بکارگیری تکنولوژی آموزشی و پداگوژی فضای یادگیری کاربردی را ارتقا می‌دهند و معلم مسئولیت یادگیری است.

امانی درباره فعالیت شبکه شاد تصریح کرد: شبکه شاد به تازگی راه اندازی شده است و به زودی امکان LMS شدن را پیدا خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانش آموزان حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ۹ صبح، دانش آموزان تا پایان ۲۸ فروردین باید به مدرسه می‌رفتند.اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است؛ و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان