Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@14:14:59 GMT

اثر «کرونا مثبت 2» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۴۹۷۵

اثر «کرونا مثبت 2» رونمایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همه‌گیری کووید ۱۹ به صورت رسمی از اسفند 1398 در کشور اعلام شد اما برخی شواهد بر وجود آن حداقل از ابتدای بهمن ماه دلالت دارند. در این مدت محدود، این ویروس ناشناخته مرز‌های سلامت را جابه‌جا کرد. هیچ زمانی در کشور به این میزان دانشمندان و پژوهشگران مختلف به مقوله سلامت به‌منزله یک موضوع اجتماعی نپرداخته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاندمی کووید ۱۹ درواقع به همه گوشزد کرد که سلامت موضوعی اجتماعی است؛ هرچند یک بُعد جدی آن مباحث مرتبط با پزشکی می‌باشد. به ما نشان داد همان‌قدر که تخصص‌هایی مانند ایمنی‌شناسی، شیوع شناسی، تخصص‌های داخلی و عفونی در مدیریت بحران کرونا مهم هستند، نگرش‌های سیاست‌گذاری، جامعه‌شناختی، اقتصادی، ارتباطات و ... نیز مهم و اثرگذارند. این ویروس دوباره به همه یادآوری کرد، پزشکی به تنهایی نمی‌تواند سلامت مردم را تأمین کند و

لاجرم باید تخصص‌ها و اندیشه‌های مختلف دست‌به‌دست هم بدهند.

مرکز رشد دانشگاه امام صادق 7 نیز از شروع پاندمی کرونا سعی کرد در این بحران نقش‌آفرینی کرده و ساده از کنار این مسئله عمومی عبور نکند. فعالیت‌ها و اقدامات مختلف و متعددی تعریف و در قالب‌ها و با مخاطبان مختلف عرضه گشتند؛ ازجمله این اقدامات تولیدات چندرسانه‌ای، ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های خبرگانی و سیاستی، برگزاری سلسله‌ نشست‌های تأملات کرونایی هستند. یکی از این اقدامات در این مدت عرضه «کرونا مثبت» است که حال شاهد انتشار شماره دوم آن هستیم.

پژوهش‌گران مرکز رشد تلاش داشتند تا با نوشته‌های متنوع خود، زندگی جدید با این ویروس را موردبررسی، تحلیل و ارزیابی قرار داده و بعضاً به تجویز نسخه و راه‌کار بپردازند. تعداد این تک‌نگاشت‌ها بیست عدد و در چهار بخش «الهیات کرونا»، «اجتماعیات کرونا»، «اقتصاد کرونا» و «واقعیت کرونا» تنظیم شده است.

در بخش اول، نگاهی جدید به کرونا تصویر شده و در آن نویسندگان رویکردی را عرضه کرده‌اند که دلالت‌های کاربردی و اجرایی نیز به دنبال دارد. در مدیریت پاندمی کرونا، ابعادی به جد موردتوجه قرار گرفت و از ابعادی غفلت شد. این بخش می‌تواند بخشی از این نقیصه را پوشش دهد. توجه این مؤلفه‌های کمتر شناخته‌شده می‌تواند، بعد اسلامی ایرانی مدیریت در بحران را بر ما روشن‌تر کند.

در «اجتماعیات کرونا» برخی زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی تحلیل و بررسی شده‌اند. پرداختن به دولت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد اجتماعی و بررسی آن، بررسی نهاد امامت جمعه از منظری خاص، ارائه مدخل‌هایی کاربردی در زمینه مدیریت کرونا مانند نگاه بازاریابی و توجه جدی به تاب‌آوری ملی ازجمله محورهای این بخش است. علاوه بر این، از منظری فرهنگی نیز به کرونا در این بخش پرداخته شده است؛ به طور خاص بررسی افکار عمومی و ارزیابی کلی از مدیریت آن در بحران کرونا و همچنین ارائه نگاه عمیق‌ترِ فرهنگی دستاوردی است که با خواندن این بخش حاصل خواهد شد.

پژوهشگران مرکز رشد در موضوعات «اقتصادی کرونا» اشتغال، عرصه‌های جدید و نوآورانه و همچنین تحریم را دستمایه نقد و بررسی خود قرار داده‌اند. با توجه به رقابت هم‌زمان سلامت عمومی و اقتصاد عمومی در بحران کرونا و بروز چالش‌های جدی در مدت بروز این پاندمی، مطالعه این بخش می‌تواند علاوه بر بازبینی نقاط قوت و ضعف عملکردی جمهوری اسلامی ایران در بحران کرونا، عرصه‌های جدیدی را نیز بر روی ما بگشاید.

و در بخش آخر به حوزه‌هایی عملیاتی و کاربردی پرداخته‌ایم. بدون شک کرونا نظامات مختلف اجتماعی ما را دستخوش تحول و تغییر قرار داد و نقاط قوت و ضعفشان را بیش از پیش روشن ساخت. در این بخش بررسی نظام سلامت و آموزش انجام شده است تا با شناخت هرچه بهتر گذشته خود بتوانیم آینده بهتری را ترسیم کرده و بسازیم.

این اثر روز گذشته با توجه به شیوع و همه‌گیری پاندمی کرونا و به منظور رعایت پروتوکل‌های بهداشتی، روز به صورت زنده در برنامه تهران بیست شبکه 5 سیما رونمایی شد. این جلسه با حضور آقایان زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و همچنین حمید ایزدبخش پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

انتهای پیام/

20 / 20 «کرونا مثبت 2» اثر چند رسانه‌ای «کرونا مثبت 2» همه‌گیری کووید ۱۹ مرکز رشد دانشگاه امام صادق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا مثبت 2 همه گیری کووید ۱۹ بحران کرونا کرونا مثبت مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور نسل های نوین شبکه ارتباطات سیار ایران پس از انجام موفق «نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی موجود زنده» از طریق شبکه ارتباطی خود، دامنه سرمایه گذاری های خود در حوزه بهداشت و سلامت را گسترش داد.

همراه اول همزمان با هفته سلامت 1403، برای نخستین بار در کشور از طرح «استندهای دیجیتال پایش سلامت» خود رونمایی و برای اجرای آزمایشی تعدادی از آنها را در مراکز بهداشت شهر تهران نصب کرد.

این استندها که در حال حاضر در پنج نقطه تهران شامل محل ساختمان معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مراکز جامع سلامت شهری شهید جعفری، چیذر، ارشاد و حکیمیه نصب شده اند، مجهز به ابزارهای دیجیتالی برای پایش و سنجش داده های «فشار خون»، «نوار قلب»، «ضربان قلب»، «آهنگ ریه»، «قند خون»، «دمای بدن»، «اکسیژن خون»، «وزن»، «شاخص توده بدنی» و «آنالیز بدن» هستند.

برنامه «پایش هوشمند سلامت» افراد را قادر می سازد تا به طور منظم علائم حیاتی و معیارهای سلامت خود را به روشی راحت و در دسترس بررسی کنند تا ضمن تشخیص مشکلات بالقوه مرتبط با سلامت خود در مراحل اولیه، امکان مداخله و درمان به موقع را داشته باشند.

همراه اول به عنوان «نخستین اپراتور سلامت کشور» در نظر دارد ضمن توسعه اکوسیستم سلامت در سطح کشور، نسبت به افزودن ابزارهای دیجیتالی پیشرفته تر نظیر دستگاه های سونوگرافی متصل به شبکه که برای انتقال تصویر و ویدئو نیازمند شبکه پرسرعت و امن همراه اول است، در آینده ای نزدیک اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ در پایتخت