Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز یکشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌ های مذهبی گیلان در سالن جلسات اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان در رشت با اشاره به ضوابط اجرای برگزاری آیین های سوگواری محرم افزود: برگزاری مراسم با اولویت اماکن و فضاهای باز، رعایت کاهش ساعت برگزاری مراسم، رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری، استفاده از ماسک به صورت مستمر از مهمترین نکات مدیریت مراسم‌  عزاداری ایام محرم در هیات‌ های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق تعظیم شعائر این است که شیعیان خود را برای انجام این عمل الهی مطابق زمان خود را مهیا کنند، خاطر نشان کرد: شیعیان در سایه توسل و الگوگیری از اهل‌ بیت (ع) هیچ‌ وقت توسل خود را تعطیل نکرده است.

وی با بیان اینکه توجه به مراسم سوگواری امام حسین (ع) هر ساله یک ذخیره روحی و معنوی را برای همگان به همراه داشته، اظهار داشت: تعظیم شعائر یکی از مهمترین دغدغه‌های فرهنگی آحاد ملت ایران است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به توطئه‌ های رسانه‌ های معاند درباره برگزاری آیین های سوگواری محرم خاطر نشان کرد: مراسم محرم هیچ‌ گونه تقابلی با رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی ندارد و با رعایت  موازین می‌توان آن را برگزار کرد.

وی با تاکید بر اینکه با حذف بعضی از رسوم  و تشریفات به نوع ویژه و کارآمدتر می‌توان جلسات عزاداری را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرد، اظهار داشت: هیات‌ های عزاداری امسال تلاش زیادی را برای رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان داشت: از ظرفیت معنوی و مذهبی جلسات عزاداری می‌توان برای مدیریت بحران اجتماعی و مسائل روحی و روانی‌ مانند ویروس کرونا استفاده کرد ضمن اینکه از َظرفیت معنوی عزاداری و توسل به اهل بیت (ع) با رعایت موازین بهداشتی می توان برای کمک به آسیب‌ دیدگان ویروس کرونا استفاده کنیم.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان تبلیغات اسلامی رشت گیلان سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان